Startknappen startar knappt!

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Helt ärligt flickan, LÄR KÄNNA lite folk som pysslar med hoj istället. Du har fan bröst o ögonfransar och en fin röst. ANVÄND DET! Pratar inte om att sära på benen för att få din hoj fixad men du är tjej och killar tycker om att hjälpa flickor i nöd!

Du kommer dränka forumet i frågor annars och det är en sak att fråga på ett forum och en sak att få det visat direkt. Även om du får reda på vad felet är så kan du inte göra det sjlv.

Vet ifan om killar i stockholm är livrädda för det motsatta könet, ibland undrar man med tanke på vad det finns för folk här. Fast iofs så förvånar det mig inte ett skit, det är många här på forumet som är stora i flabben och verkligen pyttesmå i verkligheten.

Hade du bott i närheten av mig hade jag hjälp dig och hade jag inte kunnat så hade jag HITTAT nån som kunde hjälpa dig. Killar här i skåne är lite mer hjälpsamma. :tummenupp

Lycka till och kör så det ryker! :)

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Helt ärligt flickan, LÄR KÄNNA lite folk som pysslar med hoj istället. Du har fan bröst o ögonfransar och en fin röst. ANVÄND DET! Pratar inte om att sära på benen för att få din hoj fixad men du är tjej och killar tycker om att hjälpa flickor i nöd!

Ett bevis på det, om inte annat, är väl en miljon inlägg som alla säger samma sak om och om igen från olika skribenter? :hihi

Vet ifan om killar i stockholm är livrädda för det motsatta könet, ibland undrar man med tanke på vad det finns för folk här. Fast iofs så förvånar det mig inte ett skit, det är många här på forumet som är stora i flabben och verkligen pyttesmå i verkligheten.

:rodnar

Damma

Medlem
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
Daytona 675

Du kommer dränka forumet i frågor annars och det är en sak att fråga på ett forum och en sak att få det visat direkt. Även om du får reda på vad felet är så kan du inte göra det sjlv.

Hade du bott i närheten av mig hade jag hjälp dig och hade jag inte kunnat så hade jag HITTAT nån som kunde hjälpa dig. Killar här i skåne är lite mer hjälpsamma. :tummenupp

Jag hjälper dig när du vill Money :D

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride

Lycka till och kör så det ryker! :)[/QUOTE]

Ja ni är jättedugtiga i Skåne!! grattis:Bugar:arsele

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Jag hjälper dig när du vill Money :D

D e bra o veta, fast du får köra hela vägen ner till Malmö då. :D Sen låter jag inte vem som helst pilla på hojen i heller. :D:tummenupp

Ja ni är jättedugtiga i Skåne!! grattis:Bugar:arsele[/QUOTE]

Vi ställer iaf upp o hjälper när nån behöver det. ;)

Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Om din hoj håller på att lägga av vid rödljusen, använd INTE choken. Choken är inget räddningsredskap för hojar som håller på att dö och den är inte heller någon form av turboknapp som en hel del mopedister tror. Håller hojen på att dö, gasa till med GASHANDTAGET eller låt den dö. Choken kommer troligtvis att göra att det som inträffade förra gången återupprepar sig. I och med ditt senaste inlägg så verkar du inte läsa så många inlägg i denna tråd men jag hoppas att du tar till dig åtminstonde lite information.

Ja, jag har läst alla inläggen i denna tråd.
Tackar för ditt inlägg och tar åt mej av alla tips jag kan få här.

Uppskattar verkligen allas tips och råd, dock inte spydigheter. :)

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Ett par Stockholmare har ju erbjudit sig att hjälpa till, uppenbarligen utan att få nått gehör. Vafan gapar alla Danskar om?

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj

ommu

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
R1 2012

Ehh....Nu åkte jag faktist till Roslagstull idag och träffade dunderhonung, hade med mig laddare m.m. Hojen starta efter ett par försök och jag tror precis som de flesta andra här att orsaken var att den va sur. Tomgången låg ganska exakt på 1000 så att öka den lite kanske inte är dum idé.
Den enda råd jag kunde ge på plats va att ge lite extra gas vid stillastående.

Eller så var det bara mina magiska fingrar som fick den att starta :)

Lycka till dunderhonung!

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Jag har blivit erbjuden hjälp via pm från flera medlemmar och nu så ska en kunnig person (mc-mek) ta sig en titt på den för att se vad som kan tänkas vara problemet med hojen.

Tack också alla ni seriösa i tråden som kommit med tips och råd och varit till allmän hjälp, och ni andra som bara skriver nedlåtande och förlöjligande inlägg kan ta upp tid någon annan stans där era små tramskommentarer och spydigheter uppskattas.
Ni kanske inte skrattar så högt när ni själva får problem med hojen...

För mig som tyvärr inte är så kunning rent mekansikt är det svårt att veta vad felet beror på och hur man ska åtgärda det, därför frågar jag om hjälp och förklarar så gott jag kan vad som inte fungerar.
Då hoppas jag också att folk som svarar i den här i tråden i teknikforumet kan erbjuda hjälp och inte bara ha kul på min bekostand.

Men det är alltid kul att se skilllnad på folk och folk. :)

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Ett till tips (någon annan har säkert sagt det redan i tråden) är att bara choka när du startar hojen. Så fort du rullar skall du stänga av den. Jag har själv gjort liknande grej när jag var ung och inte så påläst. Man lär sig dock utav misstagen. :)

Men ett ännu bättre tips är att bli lika slö och gubbig som jag. :tummenupp Dvs inte orka med det längre och köpa en med elekronisk insprutning så slipper man fibbla med choke. :D

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Ehh....Nu åkte jag faktist till Roslagstull idag och träffade dunderhonung, hade med mig laddare m.m. Hojen starta efter ett par försök och jag tror precis som de flesta andra här att orsaken var att den va sur. Tomgången låg ganska exakt på 1000 så att öka den lite kanske inte är dum idé.
Den enda råd jag kunde ge på plats va att ge lite extra gas vid stillastående.

Eller så var det bara mina magiska fingrar som fick den att starta :)

Lycka till dunderhonung!

Ja, tack så mycket att du tittade förbi! :hej
Att den startade när du prova var faktiskt lite komiskt :tungan men nu är den som sagt inlämmnad för att kollas upp vidare då den lät lite lustigt och inte verkade vara helt kry. Den har trots allt 18 år på nacken. :)
Men skönt att den startade iaf! :Bugar

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Ja, jag har läst alla inläggen i denna tråd.
Tackar för ditt inlägg och tar åt mej av alla tips jag kan få här.

Uppskattar verkligen allas tips och råd, dock inte spydigheter. :)

Det låter perfekt :tummenupp

Ett till tips (någon annan har säkert sagt det redan i tråden) är att bara choka när du startar hojen. Så fort du rullar skall du stänga av den. Jag har själv gjort liknande grej när jag var ung och inte så påläst. Man lär sig dock utav misstagen. :)

Men ett ännu bättre tips är att bli lika slö och gubbig som jag. :tummenupp Dvs inte orka med det längre och köpa en med elekronisk insprutning så slipper man fibbla med choke. :D

Du kan köra en bit på choken men vad jag erfarit är att gasen antingen hänger sig (då choken ökar varvet) eller att hojen dör om man kör för länge. Men du har alldeles rätt att man egentligen inte ska glida omkring på choken, dock om hojen verkligen inte vill leva utan choke precis när man startat den och precis när man väl ska iväg (att kanske gasen ej reagerar eller att den dör så fort du lägger i växel) kan man ha den i en liten stund, gäller dock att inte glömma den :tummenupp

sportbike

Guest
sportbike:
Varför är ni så taskiga mot dunderhonung när hon har problem? :va
Hon är ju bara ny och vill ha hjälp av oss som har hållt på ett tag med motorer:Bugar

Allså,egentligen är vi inte alls taskiga utan hjälper henne så gott det går,oftast via pm.
Att vi retas och är ironiska i hennes trådar sträcker sig långt tillbaka i tiden när hon gjorde detsamma båda här och var.
Tjejen har humor,mer än genomsnittet i dom här trådarna,tar hon illa upp så säger hon ifrån,tro mig.

Sådärja,pån igen....:banana

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Gamla Hyndor har ibland lite konstiga tekniska lösningar, att skaffa en handbok hjälper föga om man inte är tekniskt bevandrad, bättre då att be någon kompis om hjälp och erbjuda middag, städning eller liknande hushållsgöra som en del kvinnfolk har kompetens till i utbyte.

Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Jag har blivit erbjuden hjälp via pm från flera medlemmar och nu så ska en kunnig person (mc-mek) ta sig en titt på den för att se vad som kan tänkas vara problemet med hojen.

Bara för man är en mek behöver man inte vara speciellt kunnig, sen är det som inom alla andra branscher de vill bara dricka kaffe..

"-tjena
-hej
-behöver du hjälp?
-nej skulle ta en provtur och kolla att allt är ok nu när jag skruvat ihop den. Har ringt företaget så företagsbilen är kommer snart. Tror motorn har skurit då den inte går att rulla.
-Ok men bara så du vet sitter bakhjulet löst och har kilat fast. Så öppna sadeln så har du säkert verktyg så du kan sätta det på plats.
-Ahaja men
-Hejsvejs

Jotack ni får säkert titta på min moppe för nästan 1000kr timman.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Choken är inget räddningsredskap för hojar som håller på att dö och den är inte heller någon form av turboknapp som en hel del mopedister tror.

Varje vår och höst händer det att jag får använda choken som räddning när det fryser i förgasarna!
Då går det ofta att köra ett par mil till, men sedan får man stanna och låta förgasarna tina.

På många moppar är choken att likna vid en turboknapp, då många mopeder har för små huvudmunstycken, vilket aldrig en tvåtaktare har mått bra av, men det funkar på dom med separatsmörjning.

En Derbi Senda SM jag har kört ökade från cirkus 50 till åtminstonde 65 när man chokade lite, varpå jag föreslog ett större huvudmunstycke, nu gör den lätt 70.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
DH rullade ut sin gamla Hynda på en liten tur
Tomgången kinkade så hon chokade den sur
Sedan malde hon slut på all kräm
Det blev till att rulla liket hem (nödrim)

Sura stift behöver torka över natten
Diska nu annars så dör katten
Kvinnfolk ska hålla sig vid spisen
Manligt jobb är att meka plastgrisen (den kallades så när den var ny)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka