Och om jag får in 0.15 och 0.20 men inte 0.25 så går jag upp två steg?Enligt tabellen du visade tidigare är det shims med fasta 0,05mm intervall till den hojen, så du kan inte välja exakt vilket mått du vill hamna på. Ta insugsventilen där spelet ska vara 0,10 - 0,15 mm. Får du in 0,10 bladmått (ska gå lätt) men inte 0,15 så har du rätt ventilspel och behöver inte justeras. Du behöver inte veta exakt vilket ventilspel du har just nu, bara acceptera att ingen justering behöver göras. Följ det som står i servicemanualen och överdramatisera det inte. Det är först när "fel" bladmått passar som du behöver göra något.
Jag har tre olika set bladmått men alla är tyvärr 0.05-1.0 mm och är förmodligen inte tillräckligt noga för ventiljustering. Jag har letat men hittar inte någon affär som har noggrannare. Endast 24mx verkar ha ett bladmått som kan användas bra för ventiljustering. Någon som har en ide vart jag kan köpa?
Perfekt, tack för hjälpen.BLADMÅTT LIMIT 21-0,10-0,50
Med blad i millimeterdimensioner. För mätning av slitsar, spelrum i lager m.m. Med förnicklad, låsbar hållare och koniska blad.www.lunakatalogen.se
Originalpackning, antingen den gamla om den inte har läckt eller en ny. Papperspackningar byts oavsett.Jag har sett på ett videoklipp att de använder en sorts silikon när de tätar ventilkåpan.
Vad använder ni?
Det såg lite suspekt ut på filmen och jag misstänkte det, tack.Originalpackning, antingen den gamla om den inte har läckt eller en ny. Papperspackningar byts oavsett.
Silikon eller annat tätningsmedel är en nödlösning.
Rengör anliggningsytorna ordentligt innan återmontering.
Jag gjorde ett försök att spela in när jag petade på trotteln och det var så här jag menade med trottelglapp.Ang pilot jet så bör/måste man piprensa dem för de kan bildas hård beläggning som inte syns i munstycket som inte tryckluft tar bort. Vecka en koppartråd från typ hötalarkabel och såga igenom munstycket de förstorar inte munstycket men river bra. Jag bruar ta en gansla lång kpoppartråd som man färster i någiot och håller i i andra änden för då kan dudra munstycket fram och tillbaka på tråden.
M, brickan på trotteln ska va ganska stabil på plats i förgasaren den fjädras ut av gummitätningen så de ska inte glappa speciellt mycket.
Ang flytta trpottelnål upp ner så uppåt ger mer bränsle och ner mindre i mellanreg.
Grundiställning av trottelhöjd lpåter bra med 1,3mm borr som ex i botten trottel. Justera in höjden på trottel i takt med att du justerar in bränsleskruven till så fin tomg som möjligt.
1500-1700rpm är lämplig tomg på dem.
Om någon annan läser detta så är det 3.1 mm som gäller för grundinställning av trotteln. Sedan justeras acc. pumpen in så att det precis inte finns ett glapp.Ang pilot jet så bör/måste man piprensa dem för de kan bildas hård beläggning som inte syns i munstycket som inte tryckluft tar bort. Vecka en koppartråd från typ hötalarkabel och såga igenom munstycket de förstorar inte munstycket men river bra. Jag bruar ta en gansla lång kpoppartråd som man färster i någiot och håller i i andra änden för då kan dudra munstycket fram och tillbaka på tråden.
M, brickan på trotteln ska va ganska stabil på plats i förgasaren den fjädras ut av gummitätningen så de ska inte glappa speciellt mycket.
Ang flytta trpottelnål upp ner så uppåt ger mer bränsle och ner mindre i mellanreg.
Grundiställning av trottelhöjd lpåter bra med 1,3mm borr som ex i botten trottel. Justera in höjden på trottel i takt med att du justerar in bränsleskruven till så fin tomg som möjligt.
1500-1700rpm är lämplig tomg på dem.
Naturfenomen, det finns (fanns?) ljuddämpningsmattor för ljuddämpare på Biltema.Vid en första anblick så tror jag förstår varför förra ägaren tyckte att den lät mycket. Känns spontant som halva delen av "ullen" saknas?
View attachment 495095
View attachment 495096
Jag köpte en rulle/matta från en lokal mc handlare. Får nog klippa till den innan för det var någon universalstorlek.Naturfenomen, det finns (fanns?) ljuddämpningsmattor för ljuddämpare på Biltema.
Om det är borta ur sortimentet så är det bara att söka för att sen packa om ljuddämparen.
Jag köpte rostfria svarvspån från Ferrita till mitt Vance&Hines, lite dyrare men bättre livslängd på heta avgaser.
Autosol fixar glansen ett tag, men det kommer att bli matt igen efter ett tag. Men reporna efter scochten kommer du få leva med tyvärr.Jag köpte en rulle/matta från en lokal mc handlare. Får nog klippa till den innan för det var någon universalstorlek.
Dämparhöljet är alu. Finns det något bra (biltema) medel för polering av dessa?
Jag körde på med skottssprite men då mattades den av lite. Tänkte få den fin(are) igen.
Fast dämparhöljet är inte chromat utan var matt från början så jag har inte förvärrat det. Med scochten så fick jag bort en del hårt sittande skit/missfärgningar och lite repor. Tänkte mest om det gick att få en bättre finnish än tidigare.Autosol fixar glansen ett tag, men det kommer att bli matt igen efter ett tag. Men reporna efter scochten kommer du få leva med tyvärr.
Ja, det kanske fungerar bra?Diskbollar?
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |