FettSnok
96% enligt läkaren
Vilka är det som sätter elpriset då?
För du tycks ju gilla det statliga ägandet...
.
Nordpool med sådär 250 aktörer, mest privata......
Vilka är det som sätter elpriset då?
För du tycks ju gilla det statliga ägandet...
.
på pappret ja ..
Kunkurrensen på Städningen på våra sjukhus e ju lysande ..... eller?
eller underhållet på våra tåg.
för att ta några exepel.
Det där med telemarknaden är också en bluff åk ut på landet och försök ringa med Telenor eller Tele2!
Endast Telia funkar hjälpligt!
Nordpool med sådär 250 aktörer, mest privata......
Faktafel. Eftersom Tele2 & Telia delar 3G nät så har du exakt samma täckning med båda operatörerna.
Faktafel. Eftersom Tele2 & Telia delar 3G nät så har du exakt samma täckning med båda operatörerna.
Haha.. Mycket till 3g täckning...
Själv jobbar jag med 3 & Telenor som också delar 3G-nät (utanför de tre storstäderna), så jag tycker såklart också att både Tele2 & Telia suger =)
Jag har inget emot privat ägande, men jag förstår fortfarande inte vad som kan bli bättre med att privatisera bilprovningen?
Kvalité? Dvs vi får säkrare bilar på vägarna?
Pris? Det blir billigare?
Utbudet, ja det bör öka. Men att utbudet skulle öka och efterfrågan därmed vara "lägre" och därmed ge lägre pris är jag tämligen skeptiskt till när man puttar in den sista variablen;
Vinst. Ja, vinstmarginalen lär bli större.
Så det som blir bättre är alltså för de flappstarar som inte ids ha framförhållning längre än näsan räcker och boka i tid? Fantastiskt!
Låter lika klokt som att införa Euro-valuta för "det blir ju enklare att resa då"
Har telenor i jobbet och har inget gott att säga om dom förutom just att jag har ett sjukt lågt pris. Man får vad man betalar för... Kanon att kunna ringa oändligt mycket, men det reglar man genom att inte funkar mer än i centralorterna.
"Mobil täckning, om du står still i stan" borde vara den nya slogan...
Själv jobbar jag med 3 & Telenor som också delar 3G-nät (utanför de tre storstäderna), så jag tycker såklart också att både Tele2 & Telia suger =)
Jepp, så är det verkligen... för vem vill inte ha tillbaka den icke konkurrensutsatta telemarknaden och dess priser vi hade innan avregleringen?
Äh, du får väl vara nöjd med att vi har reglerad bostadsmarknad för hyreslägenheter med anor från DDR-tiden.
Fast det är stora skillnader där.
Tele2 och Telia delar inte nät, de har ett samägt bolag (Svenska UMTSnät AB) som Tele2 "gav" sin UMTSlicens då Telia halkade ur upphandligen och på det sättet slapp Tele2 ta hela investeringen. Sen köper både Tele2 och Telia kapacitet av Svenska UMTSnät.
Telenor och 3 samarbetar med utbyggnaden på landet för att slippa ta kostnaden själv men de har fortfarande två av varandra oberoende nät på många ställen (där det är mest befolkning och folk i rörelse).
varför inte privatisera polis , brandkår och ambulans oxo ..
har man inte abonnemang, - sorry grabben jag skiter väll i om du har blivit påkörd . du är ju inte betalande kund.
eller Var god dröj .. John Doe här är Guldkund så du får allt vänta!
Har du försökt ringa tex polisen de sista åren!? Det finns inte en chans att komma fram och anmäla tex en pågående rattfylla!
Har själv försökt två gånger och har gett upp efter mer än tio minuters "var god vänta på din tur"..
OCH det är ett sk prioriterat ärende...
Så du tycker att 3G näten hos Telenor, Tele2 och Telia är helt värdelösa? Inte funderat på att din dåliga täckning kanske har nån annan gemensam nämnare?
Som kund så ringer du via exakt samma basstation och nätelement ett par steg uppåt oavsett om du har Tele2 eller Telia. Så jo, dom delar nät.
På samma sätt så äger 3 & Telenor varsin hälft av 3GIS (3G Infrastructure Services AB) som i sin tur är dom som underhåller/bygger ut 3G nätet.
Mmm, precis... så jäkla knasigt att man nu kan köpa t.ex. läkemedel på klart generösare öppettider än innan avregleringen av Apoteket.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|