"Stava rätt ditt j*vla **!"-tråden

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
prulle skrev:
2321877 Jag säger att du har dåliga gener och är slut i huvudet.
SÅ (medvetet dubbla versaler) felstavat kan det inte, eller är det du som har så dålig fantasi att du inte förstår att "intelignstest" ska vara inteligenstest"?(eller hur det stavas) I sånna fall tycker jag synd om dig.

Okej hur många tycker att det inlägget är läsligt? Det är säkert massa fel i det men det går ändå att läsa.

Jag tycker att det är helt läsligt. :)

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Bikerbitch skrev:
2321887 Jag kan läsa ditt inlägg och förstå det du skriver. Tycker det finns viktigare saker att bry sig om än lite felstavningar.
Har du hakat upp dig? Så länge någon diskuterar något annat än svält, mord och vilka gathojar som får köra på bana så skriver du att det finns värre saker att bry sig om.

Dr.Bike

Guest
Bodoe skrev:
2321858 prulle, du menar på att du inte blev tappad i golvet utan att ni i er familj har dåliga gener (eller bara du bevisligen)?

Ladda ner programmet så försvinner i alla fall ett av dina bekymmer!

I övrigt har Bodoe en poäng. Alla särskrivningar t.ex...*ryser*
Fan meningarna går dels inte att läsa, och dessutom får de en helt annan innebörd oftast mot vad som skribenten avsåg.

Ett exempel:

En röd hårig sjuk sköterska

En rödhårig sjuksköterska

Vad föredrar man av dessa två exempel? :) Det övre skulle mycket väl kunna vara skrivet av dem Bodoe avser. D.v.s alla som gått i den normlösa skolan där alla rättelser togs bort då de ansågs hämma kreativiteten...

Död åt Microsoft´s rättstavningsprogram! Det hjälper inte heller alla som har problem med svenska språket då det är Amerikanskt i botten och nästan premierar särskrivning av alla ord!
Kan inte heller skilja på varken bildrulle (foto) bildrulle (trafik) eller bildrulle (jag själv)
Men vaddå... vi Amerikaniseras ju allt mer. All djävla reklam är ju på amerikanska nuförtiden.
Man väljer ju bredbandsabbonemang som är "small medium eller large" inte liten, mellan eller stor Osv osv... varför inte gå över till Amerikansk engelska direkt?
F-n snorungarna som serverar på snabbmatshaken ser ju ut som fågelholkar när man vill ha en ostburgare!
Jahaaaa en cheeseburgare...
Hmm.
Försök bara inte beställa en MUNK på Mc Donalds! :lol

www.skrivihop.nu (nedlagd men ligger kvar som ett varnande exempel!)

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
HanneZ skrev:
2321900 Har du hakat upp dig? Så länge någon diskuterar något annat än svält, mord och vilka gathojar som får köra på bana så skriver du att det finns värre saker att bry sig om.

Ja, och? Vart vill du komma?

ST0FFE

Dunderklumpen *RIP*
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
ZX9r -00
Jag har kämpat mig igenom skolan med usla betyg i Svenska och engelska, har gått sommar kurser och haft extra hjäp. INGET HJÄLPER!
För vissa är stavning en ur enkel grej för andra en omöjlighet.

Dyselexi är otroligt jobbigt, det är svårt att söka jobb, läsa en bok kan för vissa vara en omöjlighet.
Man kan ha utlänsk bakrund och då är svenska språket inte heller så enkelt.

Jag tycker att denna tråd låses och kastas i en papperskorg och aldrig mer återkommer!
:censored :censored :censored :censored :censored

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Bodoe for president!

Många skyller på dyslexi. My ass säger jag. Lathet, okunskap och lathet är nog några pinnar närmare sanningen. All respekt för er som verkligen HAR dyslexi (magiskt nog verkar SH vara överrepresenterat av personer med dyslexi?). Ni borde väl dock bli än mer förbannade på latmaskarna som skyller på dyslexi, eller?

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Dr.Bike skrev:
2321903 I övrigt har Bodoe en poäng. Alla särskrivningar t.ex...*ryser*
Fan meningarna går dels inte att läsa, och dessutom får de en helt annan innebörd oftast mot vad som skribenten avsåg.

Ett exempel:

Vad föredrar man av dessa två exempel? :) Det övre skulle mycket väl kunna vara skrivet av dem Bodoe avser. D.v.s alla som gått i den normlösa skolan där alla rättelser togs bort då de ansågs hämma kreativiteten...

Död åt Microsoft´s rättstavningsprogram! Det hjälper inte heller alla som har problem med svenska språket då det är Amerikanskt i botten och nästan premierar särskrivning av alla ord!
Kan inte heller skilja på varken bildrulle (foto) bildrulle (trafik) eller bildrulle (jag själv)
Men vaddå... vi Amerikaniseras ju allt mer. All djävla reklam är ju på amerikanska nuförtiden.
Man väljer ju bredbandsabbonemang som är "small medium eller large" inte liten, mellan eller stor Osv osv... varför inte gå över till Amerikansk engelska direkt?
F-n snorungarna som serverar på snabbmatshaken ser ju ut som fågelholkar när man vill ha en ostburgare!
Hmm.

Det du skriver om mcdonalds är faktiskt skrämmande eller att de som står bakom disken inte fattar "en ostis utan lök"/"en ostburgare utan lök" :jisses

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Dr.Bike skrev:
2321903 I övrigt har Bodoe en poäng. Alla särskrivningar t.ex...*ryser*

Ett exempel:

Hmm.

Ja hur jag får g på uppsatsskrivning är ett mirakel.. Räddar betyget på läs och hörförstålse och muntliga, men ändå ja jag önskar att jag fått hjälp i låg stadiet. Har max skrivigt 15 uppsatser i mitt liv.

Sen är ju donken platsen för misslyckade studenter.

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Har man fått diagnosen dyslexi är det inte mycket att göra åt det, men det verkar som att det är smittsamt. :rolleyes: Oftast är det som felas ren jävla lathet på svenskalektionerna, det och lunarstorm. Men det är ju så mycket enklare att skylla på dyslexi.

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
En liten YZF
Spelr ignen roll om en litne felstavign komer ibland.

Mycket jobbigare att läsa en text där som du säger "meningsuppbyggnad, komma, punkt, mellanslag och satsradning" saknas helt eller delvis.

Men en bra grej kan det ju vara, kompisen blev tio gånger bättre på att stava sen han fick sin första mobil med T9 (rättstavningskontroll) eller vad det hette på den tiden.

Paradoxy

Guest
-Rosen- skrev:
2321922 Det du skriver om mcdonalds är faktiskt skrämmande eller att de som står bakom disken inte fattar "en ostis utan lök"/"en ostburgare utan lök" :jisses

Det som är mer skrämmande är ju faktiskt att det enligt dig finns någon som säger "ostis" till en hamburgare.

Låter som något en toffel skulle kalla sin flickvän om hon hette Ost.

Socrates

Guest
Men det är fortfarande att skriva dom då? Eftersom det står "nåt" i första inlägget som också är talspråk...

Edit: Jag påstår inte att jag är en mästare på att stava...jag stavar fel hela tiden, men jag bryr mig inte heller. Men om man nu startar en tråd för att klaga kanske man skulle se till att själv använda korrekt svenska.

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
HanneZ skrev:
2321921 Vart vill du komma med att fördöma alla diskussioner som inte handlar om svält, död och gat-ban-hojar?

Alla var ju att ta i lite väl. Såna här trådar är lite väl onödiga, rent av elaka. Vart jag vill komma med mina åsikter? Uppenbarligen retar dom upp dig och det är lite roligt.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
prulle skrev:
2321845
Men jag stavar inte bra för det, har i och för sig inte gjort något dylexi test men vad jag vet har ingen i släkten dyslexi så det vore lite otroligt. Jag har helt enkelt inte lätt för att lära mig språk, vilket tyvär gör att folk uppfattar mig som mindre inteligent för det.

Det var ju jävligt märkligt att du stavar rätt varannan gång då! Du är slarvig när du skriver helt enkelt och tråden vänder sig till dej!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Paradoxy skrev:
2321936 Det som är mer skrämmande är ju faktiskt att det enligt dig finns någon som säger "ostis" till en hamburgare.

Låter som något en toffel skulle kalla sin flickvän om hon hette Ost.

:hihi

Som 'Empa' nämnde, om nu stavningen är den svåra biten kanske man kan öva på att placera kommatecken, punkter (inte pungter) och andra tecken som underlättare för läsaren, på rätt ställe.

Var något exempel med ett gäng hundra år på nacken som löd i stil med;

"Döda, ej benådad" - "Döda ej, benådad". Knowing the difference?!

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Bikerbitch skrev:
2321943 Alla var ju att ta i lite väl. Såna här trådar är lite väl onödiga, rent av elaka. Vart jag vill komma med mina åsikter? Uppenbarligen retar dom upp dig och det är lite roligt.
Ja alla var att ta i, men mer än ofta i denna typen av trådar. Så du tycker det är kul att dina åsikter retar upp folk, så trådstartaren får inte reta upp folk men du får göra det? Jaja...

Sigvard

Helt enkelt underbar!
Gick med
17 May 2006
Hoj
KTM 660 SMC -06
De som verkligen har dyslexi är det självklart synd om, men det finns en del människor som har det som ursäkt när dom i själva verket är korkade.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!