KalleNorton skrev:2322452Det är faktiskt inte fel att skriva "dom", även fast det är mer korrekt att skriva "de".
Förövrigt har du glömt att placera ut en punk(g)t!
GixxerTina skrev:2322413
Föreslår du hänger lite mer på MENSA :as forum och mindre på Sporthoj.com
de stavar säkert bättre på mensas forum så det inte stör dig så mycket.
prulle skrev:2321877Jag säger att du har dåliga gener och är slut i huvudet.
SÅ (medvetet dubbla versaler) felstavat kan det inte, eller är det du som har så dålig fantasi att du inte förstår att "intelignstest" ska vara inteligenstest"?(eller hur det stavas) I sånna fall tycker jag synd om dig.
Okej hur många tycker att det inlägget är läsligt? Det är säkert massa fel i det men det går ändå att läsa.
Oddjob skrev:2322532Man kan ju ifrågasätta trådskaparens intelligens,
eftersom han tydligen måste följa ett intränat mönster (rättstavning)
för att överhuvudtaget förstå vad som skrivs, annars får han stora problem
och kan inte uppfatta vad som har skrivits.
Så trådskaparen, ska du visa dig smart och hålla fl*bben?
Tråd skaparen för sto ju inte åm mann skrev så härThermal skrev:2322555Skulle du kunna utveckla det där?
Oddjob skrev:2322668Tråd skaparen för sto ju inte åm mann skrev så här
kanske beror det på en brist av intelligens från hans sida?
Dr.Bike skrev:2322510Vi har ju diskuterat sånt här förr, och det utkristalliserar sig alltid avarter åt båda håll.
1. Rättstavningstalibaner (dit hör ibland jag!)
2. Felstavningstalibaner! (som gör fel med avsikt)
3. Välskrivningspoliser
4. Folk som känner sig kränkta, eller låter sig göra sig till talesmän för de som DE anser blir kränkta (Riktiga dyslektiker bl.a).
Folk ur kategori 4 uttalar ofta felskrivnigens konstart så som en mänsklig rätighet. De är unga heta människor som står på barrikaderna och slåss för glatta livet.
För vad spelar oftast ingen roll. De har ett stort hjärta och vill i grunden väl. De tar alltid den svages parti, och det är hedervärt!
-Rosen- skrev:2322786jag skiter oftast i att skriva med versal som begynnelsebokstav när detta krävs, döda mig NUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!
sen skiter jag oftast i punkt om jag gör ett one liner (det ska vara särksrivet ) inlägg eller avslutar meningen med en smiley
jo i längre texter så gör jag det, men oftast så lägger jag ingen större möda på mina on liners så det blir som det blir (edit på förra: om jag använder smiley som avslut på en mening mitt i längre stycken så smäcker jag dit en punkt då också)Black Pearl skrev:2322807Vi ska inte ha ihjäl någon!! Men faktiskt är det lättare att läsa om du använder punkt när meningen är slut. Hur du stavar.. det bekommer mig inte..
Black Pearl skrev:2322807Vi ska inte ha ihjäl någon!! Men faktiskt är det lättare att läsa om du använder punkt när meningen är slut. Hur du stavar.. det bekommer mig inte..
-Rosen- skrev:2322820jo i längre texter så gör jag det, men oftast så lägger jag ingen större möda på mina on liners så det blir som det blir (edit på förra: om jag använder smiley som avslut på en mening mitt i längre stycken så smäcker jag dit en punkt då också)
Hornet_600 skrev:2322841Det är som du säger, stavfel är en sak, men avsaknaden av stor bokstav, komma, punkt osv. i en textmassa gör den väldigt svårläst. Särskrivningar är så otroligt vanligt även bland dom som är födda på 60-70 talet som jag. En någorlunda hyffsad meningsuppbyggnad är mycket mer lättläst även om det kan slinka in något stavfel här och där. Huvudsaken är att man förstår vad det handlar om.
Kuliga särskrivningar:
Rak apparat
Matt rea
Skum släckare
Kassa register
osv osv.
Oddjob skrev:2322532Man kan ju ifrågasätta trådskaparens intelligens,
eftersom han tydligen måste följa ett intränat mönster (rättstavning)
för att överhuvudtaget förstå vad som skrivs, annars får han stora problem
och kan inte uppfatta vad som har skrivits.
Valen skrev:2322871Jag håller med trådskaparen till viss del. Lider man av dyslexi har man kanske legitimerat sig för att göra felaktiga menadsuppbyggnader och stava fel - men de som "talskriver" är rent patetiska. Ingen punkt, allt är osammanhängande och man funderar på vad inläggets konklussion är. Ofta har jag noterat att de som skriver dessa inlägg även har en förhållandevis låg mognadsgrad i sina inlägg ("skithäftigt att dra om någon om höger" för att ta ett exempel).
Ditt användande av citattecken och punkter i parentes lär vara fel. Nej, alla stavar inte rätt men det vore trevligt om folk åtminstone försökte skriva begripliga inlägg. Ibland undrar man om det är riktiga moppefuckon som loggat in eller bara moppefucko-wannabees.
Oddjob skrev:2322532
Så trådskaparen, ska du visa dig smart och hålla fl*bben?
General E skrev:2322888
EdT: Valen, du tar priset!
Valen skrev:Thank you sir, what's my prize?
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|