"Stava rätt ditt j*vla **!"-tråden

MikkE

Guest
Äh, bara man förstår vad skrivaren försöker att få fram.

:hej

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
gammal men här kommer den :p

Aoccdrnig to rscheearch at an Elingsh uinervtisy, it deosn?t mttaer in waht
oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoatnt tihng is taht the frist and
lsat ltteers are in the rghit pclae. The rset can be a toatl mses and you can
sitll raed it wouthit a porbelm. Tihs is bcuseae we do not raed ervey lteter by
itsleft but the wrod as a wlohe. Ceehrio!

XXXXX

Ett hjul i taget...
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
R1100S o R1200GS
hållundan skrev:
2321920 Bodoe for president!

Många skyller på dyslexi. My ass säger jag. Lathet, okunskap och lathet är nog några pinnar närmare sanningen. All respekt för er som verkligen HAR dyslexi (magiskt nog verkar SH vara överrepresenterat av personer med dyslexi?). Ni borde väl dock bli än mer förbannade på latmaskarna som skyller på dyslexi, eller?

Kunde inte sagt det bättre själv! :tummenupp

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
HanneZ skrev:
2321952 Ja alla var att ta i, men mer än ofta i denna typen av trådar. Så du tycker det är kul att dina åsikter retar upp folk, så trådstartaren får inte reta upp folk men du får göra det? Jaja...

Sa aldrig folk. Sa dig. Sa inte att trådskapren inte får reta upp folk, han får göra precis vad han vill. Jag skriver bara vad jag tycker.
Om det nu är så att mina åsikter retar upp folk så kan jag inte göra så mycket åt saken.

MikkE

Guest
hållundan skrev:
2321920 Bodoe for president!

Många skyller på dyslexi. My ass säger jag. Lathet, okunskap och lathet är nog några pinnar närmare sanningen. All respekt för er som verkligen HAR dyslexi (magiskt nog verkar SH vara överrepresenterat av personer med dyslexi?). Ni borde väl dock bli än mer förbannade på latmaskarna som skyller på dyslexi, eller?
Men dom som verkligen HAR dyslexi då? Jag känner två personer som jag vart vän med i över 15 år och de HAR dyslexi. Så förbannat kul kan det inte vara att läsa sådant här när man har svårigheter i att läsa och skriva!?
Att de sedan frågar en ibland om man stavar ett visst ord med ett eller två L eller likande tycker jag är starkt. De försöker få det rätt, även om det inte blir så ibland.

Men sedan finns det verkligen de som inte orkar bry sig eller så. De kan ta åt sig av det Bodoe har skrivit tycker jag.

Thermal skrev:
2321975 Nej, det ger ett riktigt dåligt intryck. Både här och i verkliga livet, skärp er för fan.
Läs ovan.

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Sticky??? :confused: :tummenupp

Man kan inte få bort alla stavfel, inte heller få folk att skriva vettigt så man slipper gissa. Genom att använda rättstavningsfunktionen som finns i programmet så blir det i alla fall lite bättre för övriga, oavsett om författaren har dyslexi, är fjorton år, är normal eller en apa.

Förövrigt så kan jag säga att denna tråd till stor del skrevs för att provocera. Om ni känner er träffade så har jag lyckats! Med denna provokation har tråden fått många att reagera och titta lite extra. Kanske även fler laddar ner programmet och använder det :tummenupp

Jag begär inte att alla ska skriva felfritt för det finns ingen som gör det. Men många kan skriva bättre, mycket bättre!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Bodoe skrev:
2321812 Är du analfabet eller 14 år och har tonårsstora tår?

Denna tråd skriver jag till alla er som blivit tappade i golvet med huvudet före och därmed har läs- och skrivsvårigheter. Mitt syfte är att få er att skriva bättre och sluta förpesta tillvaron för andra forummedlemmar. Att stava rätt är jättelätt, dock kommer detta tips inte förbättra er meningsuppbyggnad särskilt mycket, inte heller användandet av komma, punkt, mellanslag och satsradning.

För er som inte fattat nåt av det ni läst hittills hör till kategorin "personer med lässvårigheter", för er finns det inget hopp. För er övriga har jag tipset:

GOOGLE-verktygsfält!
http://toolbar.google.com/T4/intl/sv/index.html

I programmet finns en funktion som hjälper er att stava rätt med endast ett musklick!

För er som inte "orkar" har jag två tips:

- Energidryck på Lidl, 3:50 kr
- Orka inte skriva på allmänna forum mer

Glöm inte att berätta för era 14-åriga kompisar om denna underbara lösning! :tummenupp

Nivån är låg, riktigt låg tycker jag.

Efter jag har skrivit detta inlägg kommer jag rapportera det som "stötande inlägg"

Rasism blir jag inte särskilt berörd av just pga att det inte berör mig men detta ämne gör faktiskt det. Går att dra vissa paralleller för visa saker "bör" man inte vräka ur sig varken på nätet eller utanför sitt datarum.

Vad är egentligen ditt syfte med tråden?

Som prulle försöker argumentera för. Det att det är ju läsbart och som flera skriver, det är väll inte hela världen om man kan läsa och förstå vad som skrivs i inlägget. Eller är det något speciellt just för dig?

Tappat i golvet som ung därför läs och skrivsvårigheter? Kanske kan slänga dig i golvet och se om du får problem att läsa/skriva?

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
UrbanTiger skrev:
2322314 Tycker att dom som inte kan stava rent och så borde bli avstängda i en månad eller två, pungt.

Det var någon som sa, i en annan tråd, att ingen som är född efter 1983 kan uttrycka sig i tal och skrift... Det märkliga är att detta fenomen inte fanns för...säg...15 år sedan? Vad håller våra skolor på med?? Att cheyer stavar och skriver så mycket bättre svenska är också lite intressant.

Kneedrag

Guest
:corn :corn : :clown :squid

Att klanka ner på oss som stavar och skriver dåligt det är LÅGT men inte lika lågt som GLOcalnet oj nu skrev jag konstigt . Äsh orkar 9inte fixa det . Vad ska du göra nu åt detta då??
Föreslår du hänger lite mer på MENSA :as forum och mindre på Sporthoj.com
de stavar säkert bättre på mensas forum så det inte stör dig så mycket. :D :rofl :hihi :3freak :1pajas :bladder

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
Ähh... Känner du dig kass och söker jobb så kanske Elgiganten har jobbet för dig...

Bifogat

• kassa_medarbetare_elgiganten.gif
    kassa_medarbetare_elgiganten.gif
    8.4 KB · Visningar: 73
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...