KalleNorton
Avliden medlem
Jag fick G i både Svenska A och Svenska B, (läser ingen mer svenska efter det) det betyg man får i skolan skildrar inte alltid hur bra/dålig man egentligen är.mini-knutten skrev:2323977för att få MVG i Svenska B i gymnasiet (för många den sista svenskan de läser, om de ens läser B ) bör allt skrivet material följa betygsramen för uppsatsdelen av det Nationella Provet, där "texten bör vara klar för publicering utan bearbetning av utomstående". Personligen hade jag gärna sett detta som ett VG-krav i Sv. B respektive ett MVG-krav i Sv. A, men med tanke på att vi har politiker som knappt gått ut gymnasiet själva lär detta inte ändras snart. Å andra sidan är det inget som stör mig (iallafall i skolan); om majoriteten i klassen stavar på en inadekvat nivå lyser bara jag som kan stava starkare
Mitt tips till alla som har problem att stava (gäller i viss mån även de som diagnosticerad med dyslexi), använd Förhandsgrandska Inlägget knappen några gånger och se till att allt blir rätt innan ni skickar svaret. Behöver själv göra det några gånger innan varje inlägg då jag gärna vill uppfattas som intellektuell
Förövrigt har du glömt att placera ut en punkt.