Steriotypa gympersonligheter

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Var precis och tränade och la märke till att det alltid, på alla gym finns ett par roller som MÅSTE spelas av någon/några.

1: Klassiska killen med muskel-linne men som öppnar träningspasset iförd huvtröja som han senare kastar av då han fått tillräcklig pump.

2: Killen som är 1.60 lång och som i uppenbar självförtroendekompensation går i konstant latspread.

3: Den smala killen, oftast med hästsvans som tror sig ha koll på läget och till skillnad från pöben som kör 3-4 set x 8-12 reps alltid har någon konstig indian/munk strategi där han står med en liten hantel och lyfter den upp och ner en gång, lååångsamt så det tar 3 minuter medans ögonen rör sig oberoende av varann på jakt efter någon som verkar vilja ifrågasätta metoden så han kan förklara hur upplyst han är innom hokuspokusfysiologi.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
1) Var det något du ville debattera?
2) Vad är pöben?
3) God jul. :)
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Zee skrev:
2670975 1) Var det något du ville debattera?
2) Vad är pöben?
3) God jul. :)

1: nej
2: stora massan (i det här ammanhanget)
3: dito

J.Andersson skrev:
2670982 Vart kommer du själv in i historien?

I dag var Jag killen som klämde tummen på en hantel.



vad tråkiga ni är, har ingen annan lagt märke till dessa? eller kände ni er träffade?:arsele
 
Last edited:

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Teo skrev:
2670986
vad tråkiga ni är, har ingen annan lagt märke till dessa? eller kände ni er träffade?:arsele

Den korta karaktären känner jag igen. Brukar vara rätt biffiga för att kompensera sin längd. Själv har jag installerat ett gym i gillestugan för att slippa svettiga gym så den enda störande personen där är jag själv. :D
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Teo skrev:
2670986
vad tråkiga ni är, har ingen annan lagt märke till dessa? eller kände ni er träffade?:arsele
Jag har varit på gym ett fåtal gånger, och man hittar alltid dessa typer. Det är för deras, och för gubbarna som ständigt sitter och pratar i duschen som jag aldrig börjat gymma. Weirdos. :5sure
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
4. Killen som tränar i Aqua Limone-tröja (givetvis samma tröja efter träningen) och keps (även den tas på efter träningen) som kvider likt en kviga som ska föda sin första valp.
 

Dark_Messenger

Guest
Jag anser att du glömt en viktig karaktär.

Alla fuckon som går till gymmet bara för att prata i mobilen (varför har man ens med en sån in på gymmet), stå och snacka med polaren, diskutera musiken som spelas, fippla med stereon, stå o dra töntiga barstorys, glo på andra osv. Dvs den stora massan som hänger på träningsanläggningar.

På gymmet är det stenhård träning som gäller. Intensivt ska det vara. Snacka skit kan man göra i baren eller hemma. Är jag störd som blir provocerad av alla dessa eller känner ni igen det?

Fy fan för tränings-Svensson.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Teo skrev:
2670960 Var precis och tränade och la märke till att det alltid, på alla gym finns ett par roller som MÅSTE spelas av någon/några.

1: Klassiska killen med muskel-linne men som öppnar träningspasset iförd huvtröja som han senare kastar av då han fått tillräcklig pump.

När jag gymmade förut och var ny på det så brukade jag fråga "såna" om hjälp och tips om det var något man undrade. Oftast så brukar dem vara väldigt trevliga och hjälpsamma. Helst skall man fråga dem som över 30 då dem tenderar till att inte ha samma snobbiga attityd gentemot nybörjare.

Att dem "kör sin grej" är inget jag stör mig på. Om folk har "turstrumpor" som ej tvättas, så fixar jag nog att någon har en huvtröja också :D
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
hållundan skrev:
2671027 4. Killen som tränar i Aqua Limone-tröja (givetvis samma tröja efter träningen) och keps (även den tas på efter träningen) som kvider likt en kviga som ska föda sin första valp.

Det händer även att de kör i jeans.
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Det var typerna som Dark_Messenger talar om som gjorde att jag inte orkade fortsätta träna på IKSU här i stan.

De och alla discobyggare som enbart tränar mage och armar för att se så bra ut som möjligt på krogen. Sen står de och spänner/poserar/skryter minst lika länge som de tränar.
Det är också de typerna som kommer i grupper om minst fem och sedan ockuperar en maskin i nån timme även om de knappt vet hur den ska användas.

men ja e int bitter..
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Hahaa, stämmer in med Dark_messenger! Gossip-brudar finns det gått om också, står på steppmaskinerna och pratar högt och osammanhängade om alla deras olika problem och hur jobbigt allt är!
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
hållundan skrev:
2671027 4. Killen som tränar i Aqua Limone-tröja (givetvis samma tröja efter träningen) och keps (även den tas på efter träningen) som kvider likt en kviga som ska föda sin första valp.

En kviga föder inga valpar, kalvar däremot.



/D.Räng
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Det finns alltid folk som ska vråla så högt de kan så fort de anstränger sig det minsta. Och när de är klara så kan de inte lägga ifrån sig vikterna utan måste kasta iväg dem, gärna på något av metall så att även de på andra sidan gymmet blir döva. Sedan drar de till med ett extra stön och går i cirklar och ser ursinniga ut en stund innan de upprepar samma sak igen.
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Dark_Messenger skrev:
2671035 Jag anser att du glömt en viktig karaktär.

Alla fuckon som går till gymmet bara för att prata i mobilen (varför har man ens med en sån in på gymmet)

Anledningen till att man har med telefonen till gymmet är att man vill vara tillgänglig när jobbet ringer.

Teo skrev:
2670960 Var precis och tränade och la märke till att det alltid, på alla gym finns ett par roller som MÅSTE spelas av någon/några.

1: Klassiska killen med muskel-linne men som öppnar träningspasset iförd huvtröja som han senare kastar av då han fått tillräcklig pump.

2: Killen som är 1.60 lång och som i uppenbar självförtroendekompensation går i konstant latspread.

3: Den smala killen, oftast med hästsvans som tror sig ha koll på läget och till skillnad från pöben som kör 3-4 set x 8-12 reps alltid har någon konstig indian/munk strategi där han står med en liten hantel och lyfter den upp och ner en gång, lååångsamt så det tar 3 minuter medans ögonen rör sig oberoende av varann på jakt efter någon som verkar vilja ifrågasätta metoden så han kan förklara hur upplyst han är innom hokuspokusfysiologi.


4: Cheyen som precis blivit av med sina asäckliga asgamla asfula träningsskor på gymmet. :mad:

5: Idioten som stjäl asäckliga asgamla asfula skor på gymmet.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top