Steriotypa gympersonligheter

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Jocke W skrev:
2677256 ehm..tips från coachen..

Skit i alla andra, träna för att du gillar att träna och tänk på dig själv när du gör det.

Yay! :tummenupp

Jag håller med! Men det kan vara svårt ibland när vrålgubbarna smäller med vikterna så att man får ont i öronen.
 

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Snart en R6
"posören" har ni tagit upp honom? Posören: Killen som sitter och gör biceps curls under 30 min och sen tittar sig i spelgelen i 30 min, följdaktligen har han väldigt väldig stora armar men det är allt...
 

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Sthlm-Sollentuna
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Freon_leon skrev:
2677371 "posören" har ni tagit upp honom? Posören: Killen som sitter och gör biceps curls under 30 min och sen tittar sig i spelgelen i 30 min, följdaktligen har han väldigt väldig stora armar men det är allt...

ja visst..men ändå kan jag inte bara tycka illa om folk som tittar sig i spegeln, jag gör det också.

om man har tränat länge och seriöst så är det sååå kul att se resultat, och det gör man i spegeln..Självklart kan man kanske göra det lite diskret och inte stå och flexa på gymmet. Men hela den här "folk som tittar sig i spegeln är idioter" grejen är jag inte med på.
 

DDoric

Behöver mer pengar
Gick med
1 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 600 -04
Freon_leon skrev:
2677371 "posören" har ni tagit upp honom? Posören: Killen som sitter och gör biceps curls under 30 min och sen tittar sig i spelgelen i 30 min, följdaktligen har han väldigt väldig stora armar men det är allt...


Ska man tävla är Poseringen VÄLDIGT VÄLDIGT viktig!!
Många timmar i veckan måste man lägga på det.
Är man amatör/hobbytränare så är det väl alltid roligt att se resultat vilket ger bättre självförtriende o i sin tur kanske fler rundor till gymmet.
 

Dark_Messenger

Guest
Freddola skrev:
2673063 Lol, Vad är det för fel att gå dit me nån polare o träna o snacka lite skit när man har vilopaus?
Vad gör du på gymmet om du har vilopaus?
Eller menar du vila mellan setten? Jag syftar inte på dom som "pratar lite" utan dom som prioriterar skitsnacket framför träningen. Jag anser fortfarande att man är på gymmet för att träna i första hand.

Freddola skrev:
2673063
Antar det är samma med hojjåkning? ALLTID gasen i bott o Stenhård körning.
Andra motorcyklister får man Icke köra med lr stanna o snacka skit med.
Det där var jävligt långsökt och helt irrelevant för vad denna tråden handlar om. Nej så tycker jag inte.

Freddola skrev:
2673063
Nej, hojj ska köras Stenhårt o Intensivt...
Givetvis! :tummenupp

Freddola skrev:
2673063
Fast du kanske inte har tillräckligt med kompisar så det räcker till att snacka med dom utanför puben lr hemmet :tungan
Så frågan är om du är störd lr inte... Jag vet vad jag tkr ;) haha
Jag tränar, och har alltid tränat solo. Skulle aldrig falla mig in att ha en sk "träningskompis". Blir bara irriterad på hur lång tid allt tar. Jag gillar att köra intensivt som sagt. Har gett det några chanser för många år sedan men gett upp det ganska fort.

Mina vänner träffar jag som sagt på andra ställen än gymmet.

Om jag är störd? Ja det är ju väldigt subjektivt iofs men förmodligen skulle du tycka jag var ganska trevlig och normal om du träffade mig irl.
 
Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Jag kom på en ny stereotyp när jag jag var på gymmet igår, fitness-killen. En kille som har ungefär samma läskigt åtsmitande kläder som en fitness-tjej och som antagligen kombinerar gym-träningen med jazz-dans. Fixar frillan på väg in till gymmet.

Annars är det väldigt sterotyp-fritt på mitt gym, nästan bara vanliga svenssons vilket är skönt då jag är en sån själv, vilket väl iofs också är en stereotyp? :D
 

DDoric

Behöver mer pengar
Gick med
1 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 600 -04
sgtpepper skrev:
2679142 Jag kom på en ny stereotyp när jag jag var på gymmet igår, fitness-killen. En kille som har ungefär samma läskigt åtsmitande kläder som en fitness-tjej och som antagligen kombinerar gym-träningen med jazz-dans. Fixar frillan på väg in till gymmet.

Annars är det väldigt sterotyp-fritt på mitt gym, nästan bara vanliga svenssons vilket är skönt då jag är en sån själv, vilket väl iofs också är en stereotyp? :D


Var tränar du?

World Class?
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Dom i omklädningsrummet som offrar allt för att få vara nakna in i det sista. Oftast lite äldre herrar i 40-50-årsåldern. Efter dom duschat gör dom allt i omvänd ordning. Först stå en stund framför spegeln och kamma sig, vissa rakar sig också. Sen när dom motvilligt ska klä på sig så är det sockarna först (gärna ta en stund på sig att få på dom, så dom kan stå framåtböjda en länge), sen T-shirt, sen måste dom stå och samla sig ett tag, eller kanske gå och prata med nån, innan stunden dom så länge fasat är kommen. Dvs när kalsongerna motvilligt ska på. Det värsta är när man råkar få skåpet bredvid två såna där. Då brukar man försöka va ganska snabb på att komma därifrån.
 
Last edited:

DDoric

Behöver mer pengar
Gick med
1 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 600 -04
TurboJugend skrev:
2679474 Dom i omklädningsrummet som offrar allt för att få vara nakna in i det sista. Oftast lite äldre herrar i 40-50-årsåldern. Efter dom duschat gör dom allt i omvänd ordning. Först stå en stund framför spegeln och kamma sig, vissa rakar sig också. Sen när dom motvilligt ska klä på sig så är det sockarna först (gärna ta en stund på sig att få på dom, så dom kan stå framåtböjda en länge), sen T-shirt, sen måste dom stå och samla sig ett tag, eller kanske gå och prata med nån, innan stunden dom så länge fasat är kommen. Dvs när kalsongerna motvilligt ska på. Det värsta är när man råkar få skåpet bredvid två såna där. Då brukar man försöka va ganska snabb på att komma därifrån.

Hahahaha o sen händer det alltid just de få passen man tränar INNAN jobbet.
Tränar man EFTER slår man igen skåpet, rusar ut o duschar hemma:D
 

crf 450

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
crf 450
skön läsning:D

Det var länge sen jag satte foten på ett gym men hade en arb.kamrat för ett par år sen som slet rätt hårt med skumma drycker o många gympass. Lättretad som få då han inte tålde kommentarer om att han gick bredbent med en stor luftspalt mellan benen o knäna for utåt i 45gr vinkel istället för rakt frammåt när han gick över ett plant golv?! :rolleyes:
Har detta fenomen behandlats tidigare i tråden? det dära lats-snacket??

Hursomhelst, att hålla igång retet på jobbet var plättlätt med den mannen i närheten. Vilken kategori är: Bröstomfång som ekvatorn, midjemått som ett McDonaldssugrör, ben som svetstråd(och gångstil som om man har en skitkorv i brallorna) så jag vet vad jag ska kalla ovan nämnda nästa gång jag träffar honom :D
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
DDoric skrev:
2679337 Var tränar du?

World Class?
Nej, jag har ett kombinerat sim- och gymkort på stans träningshallar, förut var det Nautilusgym men nu är det Cybex. Simhallen gör att man ofta drabbas av de äldre gubbar som TurboJugend snackar om ovan :).

TurboJugend skrev:
Dom i omklädningsrummet som offrar allt för att få vara nakna in i det sista. Oftast lite äldre herrar i 40-50-årsåldern.
Drabbades av en sån igår i bastun, kom in och möttes av en gubbjävel som låg och spretade som om han skulle föda barn mitt i synen när man öppnade dörren. Fräscht :zpy
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
sgtpepper skrev:
2677154 Jag irriterar mig mer på folk som verkar vara vettskrämda för lite svett. För fan, gå inte på gym i så fall, när man tränar så svettas man, det är ofrånkomligt. Senast jag var på gymmet så såg jag en lirare stå och tok-torka en maskin i flera minuter innan han satte sig på den, trots att personen innan hade torkat av den. Grymt löjligt.

Samma här, ett gym ska för fan lukta svett, pung och blod. Inte hårspray, axe och parfym! :gnissla

Ja, jag talar ännu om detdär stället i umeå som irriterar mig.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top