Stockholms åka tråden!!

Status
Ej öppen för fler svar.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
wheelieman skrev:
Satan vad trevligt det låter..... själv ska jag ligga och trafikera motorvägen ner till Borås :huvet

Fick du ordning på laddningen =) :tummenupp

Låter inte speciellt upphetsande med med motorväg till Borås... stackarn :tungan Synd, men blir väl fler rundor!

Laddningen, hoppas det, var lite ärg och så, på diverse anslutningar, och verkar ladda bra nu! :)

/B

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Benkar!!

Var tror du att ni befinner er vid 15.30-tiden? Jag slutar ca 15.00 och skulle gärna hänga på sista biten!
Så kan vi avsluta med fika/korvgrillning hemma hos mig i Sollentuna :tummenupp

Weber

WTF
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
BMW s1000rr, CBR1000RR 08, DKV200RT
1. benkar
2. DanTheMan
3. Fredde
4. Fredde (flejmad Fireblade)
5. Weber

Jag hoppas att jag hinner till 11:00...

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
bikerwoman skrev:
Benkar!!

Var tror du att ni befinner er vid 15.30-tiden? Jag slutar ca 15.00 och skulle gärna hänga på sista biten!

Oj, kanonsvårt veta på en så pass lång runda, allt mellan himmel och jord kan hända, kan gå snabbt eller långsamt få mat, beror på hur många vi är, osv osv. Men håller planen så är vi väl kanske i trakterna av Rimbo vid 15.30.

/B

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
bikerwoman skrev:
Benkar!!

Enligt mina beräkningar befinner vi oss här kl 15:32. Be there! :D

Bifogat

• 15.jpg
    15.jpg
    93 KB · Visningar: 55

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SMR -07
Fan det låter skoj. bara åka ner till garaget och få ihop hojen nu då :)

den ser ut så här nu.

Bifogat

• IMG_5808.jpg
    IMG_5808.jpg
    55.4 KB · Visningar: 70

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min Italienska älskarinna
Är det normalt att man måste ladda batteriet varje gång man ska ut och köra? Tur att jag tittade till henne, batteriet va slut, men nu står det på laddning. Så nu är jag på, tror att jag måste börja köra lite mer :) Men nu har jag en möjlighet att 100% öka antal mil i år.

Stockel

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
CBR954
Fan jag missar det!!! Låter som en toppendag. Istället ska jag sitta i Göteborg och jobba... ruttet. Nåja semester om en vecka. Och sen myyyycket körning! Ses på vägarna då! Ha det så kul nu och inte olyckor.

benkar skrev:
Roslagsrunda lördag 2 juli!

Väderprognosen ser ju lovande ut... har SMHI inte tabbat sig en gång till, dvs att det som utlovat blir en smula sol och inget regn så...

Samling vid McDonalds Upplands Väsby från 10.45, avfärd EXAKT 11.00! fulltankade hojar!

Sedan en ganska så lång runda norrut, blir några tråkiga transportsträckor, samt bitvis lite skumpiga vägar på vägen uppåt (om VV inte varit ute och fixat sedan förra året) men samtidigt ett gäng trevliga sträckor som man sällan är ute på, samt några mer kända sträckor närmare stan på vägen hemåt. Vi lunchar givetvis på eftermiddagen. Skulle tro att det från Uppl.Väsby handlar om ca 32-34 mil innan vi är tillbaka i Tokholm vid 17-18-tiden om inget går snett!

Tempo, inte supertokfort, men kommer gå undan hyfsat, och som vanligt håller jag igen en smula på tråkiga raksträckorna/transportsträckorna och vid 30/50-sträckor.

Läs gärna lite om att "Köra i Grupp" HÄR: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=2888

Vill speciellt peka på att det vid korsningar är viktigt att du har koll på den bakom dig, att du stannar längst ut vid korsning (där vi bytt färdriktning) tills bakomvarande är framme.

Samt... om du tappar till framförvarande, och hojen bakom "trycker på", vinka förbi den bakomvarande...

Till sist.. Kör i ett tempo som du tycker känns ok för dig själv! Alla är vi olika erfarna och en del kan vägarna, andra inte. Vi samlar ju ändå ihop oss vid korsningarna!

Glad om jag kan få en liten antydan om hur många vi blir, så en liten lista...

Vi syns!

PS/ Har du inget för dig nu på fredag kväll, titta gärna förbi Rapido-klubbkåken, (karta: http://www.rapido.se/info/info.php4?id=7 ) min tur sköta kaffebryggaren, och drar nog igång grillen vid 19-tiden, ta med ngt att grilla, eller köp en hamburgare på klubben att grilla själv! /DS

/B

1. benkar

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Fazer skrev:
Är det normalt att man måste ladda batteriet varje gång man ska ut och köra? Tur att jag tittade till henne, batteriet va slut, men nu står det på laddning. Så nu är jag på, tror att jag måste börja köra lite mer :) Men nu har jag en möjlighet att 100% öka antal mil i år.

Kanske dags att investera i ett nytt?

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
#Olsson# skrev:
Enligt mina beräkningar befinner vi oss här kl 15:32. Be there! :D

Sötnos;), ok men är ni inte där prick 15.32 så blir jag ledsen :(

Seriöst mina kära vänner, kan ni inte tänka er att stanna och slå en signal till mig vid 14.45 ca och tala om var ni befinner er?
073-3836401

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Fazer skrev:
Noppe! Inget fel på batteriet, det är bara så att jag kör för lite :rodnar :gråta :mad: Ge mig mer tid!

Allting handlar om prioritering.... mitt hus gror igen, växterna vissnar, barnen får klara sig själv, katterna svälter och gräsmattan e en meter hög snart, men det är det värt :tummenupp

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min Italienska älskarinna
bikerwoman skrev:
Allting handlar om prioritering.... mitt hus gror igen, växterna vissnar, barnen får klara sig själv, katterna svälter och gräsmattan e en meter hög snart, men det är det värt :tummenupp

:Bugar Lär mig, hur gör man så alla blir glada?

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
1. benkar
2. DanTheMan
3. Fredde
4.
5. Weber

4 .Fredde (flejmad Fireblade) Fick jobba istället :( Men nästa gång!

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
*DanTheMan* skrev:
Fan kan nog inte haka på imorrn,,brudar tar upp all min lediga tid. Ska det verkligen behöva va så :va som Sverker brukar säga.

*freddexwing* skrev:
Jo det verkar så, jag kan inte heller åka med....

Hmm...jag tror det är dags för en toffelvarning här..!! :tungan

Ni vet väl vad det bästa är...?? Att alla gör som dom vill!! :tomten

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...