Stockholms åka tråden!!

Status
Ej öppen för fler svar.

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Kan lätt tänka mig att dra ut imorgon lördag!
Hoppas bara på att det torkar upp ordentligt. Motorvägarna ser bra ut, på mindre vägar torkar det fan aldrig!!! :huvet

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Idag blev det 10 mil runt Norrort. Så skönt men lite ensamt. Mötte dock tre hojar och körde om en på E18. Var befann sig alla ni andra? :tungan

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Cyclops skrev:
2653237 Idag blev det 10 mil runt Norrort. Så skönt men lite ensamt. Mötte dock tre hojar och körde om en på E18. Var befann sig alla ni andra? :tungan

Här fanns både varmt kaffe och sällskap. Skrik till innan ni åker f*fan!

:)

-@

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
d1ce skrev:
2653243 Här fanns både varmt kaffe och sällskap. Skrik till innan ni åker f*fan!

-@

Det gläder en gammal evighetsingel som jag att konstatera att du nu på Carros blott veckolånga bortovaro redan drabbats av innerlig sällskapssjuka!

Skaffa ett amerikanskt järn så klarar du dina ensama vinterstunder utan monosex ;) Med hjärtligt tidelag kommer vi ha djuriskt kul ihop!! :hihi

Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Jörgen Karlsson skrev:
2653424 Det gläder en gammal evighetsingel som jag att konstatera att du nu på Carros blott veckolånga bortovaro redan drabbats av innerlig sällskapssjuka!

Skaffa ett amerikanskt järn så klarar du dina ensama vinterstunder utan monosex ;) Med hjärtligt tidelag kommer vi ha djuriskt kul ihop!! :hihi

cheez... jag har vart i garaget hela dagen och roat mig med min kvinnliga, några år yngre asiat :fakta

Det här är från gårdagen, idag är hon inte bara naken utan även lätt stympad ;)

Idag har jag t.o.m skippat fulmeket och tillverkat ett eget litet verktyg, det måste göra en gammal momek mäkta stolt :D

kraam

-@

Bifogat

• DSC00319 liten.jpg
    DSC00319 liten.jpg
    113.3 KB · Visningar: 53
  • DSC00320 liten.jpg
    DSC00320 liten.jpg
    114.1 KB · Visningar: 54
  • DSC00321 liten.jpg
    DSC00321 liten.jpg
    114.5 KB · Visningar: 42

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
d1ce skrev:
2653798 cheez... jag har vart i garaget hela dagen och roat mig med min kvinnliga, några år yngre asiat :fakta

Det här är från gårdagen, idag är hon inte bara naken utan även lätt stympad ;)

Idag har jag t.o.m skippat fulmeket och tillverkat ett eget litet verktyg, det måste göra en gammal momek mäkta stolt :D

kraam

-@
Vad skönt att se att du är igång! Vad är det för ett verktyg du totat ihop?

Ser att du har hangarhund också! Precis som i Musköberget.
Seriöst! Räcker den verktyg åt dig också? :)
/J

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
d1ce skrev:
2653243 Här fanns både varmt kaffe och sällskap. Skrik till innan ni åker f*fan!

-@

Att du inte hörde av dig tidigare i dag!!

Då hade jag tagit en norrortsvända..
I dag blev det söderort, City m,m m,m..

Mötte rätt många hojar inne i stan.. ( Sveavägen )

Lyckades i alla fall lägga en 15 - 20 mil bakom mig i dag..
Det var skönt för själen.. :D

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Snail_shell skrev:
2653981 Att du inte hörde av dig tidigare i dag!!

För dig(m.fl.) finns det alltid kaffe och sällskap att hämta :) Bara att höra av sig i tid, svårt att sia era turer då ni åker året om ;)

-@

Jörgen Karlsson skrev:
2653951 Vad skönt att se att du är igång! Vad är det för ett verktyg du totat ihop?

Ser att du har hangarhund också! Precis som i Musköberget.
Seriöst! Räcker den verktyg åt dig också? :)
/J

Nah, det var naturligtvis väldigt simpla saker. Men jag sågade lite i en hylsa och drog dit en liten sådan slangklämma för att kunna ta bort dem låsringarna som sitter på genomgående bult till sving samt motor. Tog längre tid och kändes bra mkt mer jobbigt än vad det låter ;) Orkade inte försöka vålda av låsringarna med don och hammare som sist, gjorde lite ont i själen att slå så på damen min... :D

Jadå, i julklapp verkar det levereras momentnycklar i olika storlekar och sorter samt en elektrisk mutterknack. Snart kommer jag bara meka och låta er ta hand om åkandet :)

-@

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
d1ce skrev:
2653998 Det var naturligtvis väldigt simpla saker. Men jag sågade lite i en hylsa och drog dit en liten sådan slangklämma för att kunna ta bort dem låsringarna som sitter på genomgående bult till sving samt motor. Tog längre tid och kändes bra mkt mer jobbigt än vad det låter ;) Orkade inte försöka vålda av låsringarna med don och hammare som sist, gjorde lite ont i själen att slå så på damen min... :D

Jadå, i julklapp verkar det levereras momentnycklar i olika storlekar och sorter samt en elektrisk mutterknack. Snart kommer jag bara meka och låta er ta hand om åkandet :)

-@

Aha! Det låter ju som att det funkade bra iaf!

Jag pysslar också med svingen för stunden. Håller på att passa in den nya svingen. Den nya alusvingen väger 2,9 kg, originalstålsvingen 4,6 kg. Det var större viktskillnad än vad jag hoppades på med tanke på att Metmachex-svingen är så mycket grövre. Bestämde mig även för att tillverka ett nytt lättare kedjeskydd i aluminium istället för originalskyddet i stål.

Ni verkar ha en generös tomte i Roslagen! ;)

/J

Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Jörgen Karlsson skrev:
2654025 Aha! Det låter ju som att det funkade bra iaf!

Jag pysslar också med svingen för stunden. Håller på att passa in den nya svingen. Den nya alusvingen väger 2,9 kg, originalstålsvingen 4,6 kg. Det car större viktskillnad än vad jag hoppades på. Bestämde mig även för att tillverka ett nytt lättare kedjeskydd i aluminium istället för originalskyddet i stål.

Ni verkar ha en generös tomte i Roslagen! ;)

/J

Är det inte billigare att bara gå på muggen innan du ska ut och åka? Att betala så mkt för att tappa 2kg... Hutlöst!

Eller så är jag bara för snäll ;)

-@

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
d1ce skrev:
2654033 Är det inte billigare att bara gå på muggen innan du ska ut och åka? Att betala så mkt för att tappa 2kg... Hutlöst!

Eller så är jag bara för snäll ;)

-@

Ja det är nog inget som slår bantning om man ska få ned ekipagevikten billigt! :hihi
Dags att väcka bantartråden igen tror jag:gnissla

/J

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Okej gott folk, imorgon blir det en liten Luciakörning och fika.
Samling Statoil Skogis 1930, sen bär det av till Donken Svea.
Alla sittkissare som redan ställt av får naturligtvis komma till Donken ändå, men då missar ni när Snigeln kör Ducce på Nynan iförd tomtedräkt :)

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Kapten Blåskägg skrev:
2657656 Okej gott folk, imorgon blir det en liten Luciakörning och fika.
Alla sittkissare som redan ställt av får naturligtvis komma till Donken ändå, men då missar ni när Snigeln kör Ducce på Nynan iförd tomtedräkt :)

Fan! Slavar på jobbet då. Vore superkul om nån tog lite bilder!!!!!

Plonkan

Ride on!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Ärr-sexa
Kapten Blåskägg skrev:
:jisses Jisses, du/ni ger er aldrig, eller!?! :3freak Det är liksom vinter...! :fatta!

Men vadå, kommer Snigeln ta av sig tomtedräkten i farten, han borde väl ha den på sig även då han kommer till Svea om han hade den på sig på Nynan?!? :va eller :tuttar ...

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Kapten Blåskägg skrev:

Som sagt.. kommer jag dit så blir det dock med bil. :(
Och jag ska försöka komma ihåg kameran så man kan ta lite kort också. :)
:yoparty

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Kapten Blåskägg skrev:

Vad kul! :tummenupp Jag dyker upp på Donken väg hem från jobbet och tittar på cirkusen!

Fint med era plasthojar så här års får jag erkänna, ni kan ju vara ute och åka! På min jonne är det en massa metall som kan oxidera i saltet. Dessutom kan jag pga all metall inte som ni hiva den i "brännbart" om den pajar. Så jag avstår från att köra utan kommer till fots :tungan

/J

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...