StockholmsSnurren lör 27 aug 2005!

redbird

knäskrap, vad är det?
Gick med
9 Mar 2003
Ort
norrtälje
Hoj
röd blackbird xxx
jag skulle med

Det får bli nästa år?

det kommer några från centrala roslagen iallafall,hoppas att vädret blir bra.

En annan får krypa in i garaget.(bara för ett lager som inte tål nästan 10 000 mils körning). :huvet
 

Bifogat

  • lagerxxx2.JPG
    lagerxxx2.JPG
    3.7 KB · Visningar: 96

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Gäsp... tur att man är morgonpigg,... Sol just nu, men ser ut ev. komma en övergående regnskur/litet regnområde nu på förmiddagen, det ser ut befinna sig sydväst om Stockholm just nu, men hoppas det passerar väster eller söder om stan och då missar Snurr-vägarna!

Vi syns, nu åker vi snart upp till startplatsen och förbereder lite!

/B
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag vann nog. Gick i mål på Rapido klockan 11.19 efter 18,74 mils körning i en snittfart av 80,892 km/h.

Synd bara att det var en massa svåra frågor. :gnissla
 

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skara, men har hjärtat i Falun
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Mille-R skrev:
Ska Anciol me så ska jag!


Kunde inte, nyinköpta hojen o jag sitter o väntar på att vissa rejserförare ska bli klara med touringen så de kan hjälpa mig o meka. Annars kommer jag inte hem till vintern...
 

rikard1979

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2005
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha mt-09 2017
Nyss hemkommen... toppen snurr :tummenupp (även om vi vid ett flertal tillfällen körde fel :hihi )
Nästan gränsfall till att vi hann i mål. (blev lite försenade i Gottröra :rofl )
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Tack för snurren! KANONvägar och bra organ-iserat. Mycket att titta på också.. :tuttar *hehe* ojdå.. sa jag det högt? :zshy
 

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
Höjdarrally :tummenupp Stjärna i kanten för att ni fick med sättravägen, men vägarbetet mellan Riala & Bergslagen fanns inte med på kartan :va Där kunde man med fördel vika av söderut på Svensbodavägen (höjdare) för att sedan komma ut vid macken i Bergslagen (iofs omväg). Sedan var det en massa väger jag tidigare aldrig kört, men som var helt suveräna.
Betyg: :banana :banana :banana :banana :banana /5 möjliga

Hoppas att det går bra för dig (RG Johannes?) som åkte av uppe vid Kårsta, det såg riktigt elakt ut det där (olyckan & platsen). Snackade med en förbipasserande bonde som påpekade att det årligen är flera som åker av just där (både bilar & hojar), han ansåg att det borde sättas upp någon varningsskylt just där och spekulerade i om det berodde på att teleledningen som korsar vägen där spelar en ett spratt (synvilla). Krya på dig!
 

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Öfvre Järfälla
Hoj
Liten Galen
Tack för idag :Bugar (F)rysligt trevligt!!
Synd att man e kass på frågesport bara. Björn: nästa gång får du inte säga ett svar och kryssa ett annat :fatta!
 

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Globen ser mig
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Anciol skrev:
Kunde inte, nyinköpta hojen o jag sitter o väntar på att vissa rejserförare ska bli klara med touringen så de kan hjälpa mig o meka. Annars kommer jag inte hem till vintern...
Aha, nyinköpt hoj, grattis. Ses vi ikväll då?
 

booster

Hard performance
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Lidingö
Hoj
R1
En helt underbar dag med massor av nya roliga vägar! Tyvärr blev slutet tråkigt, låg bakom RG Johannes när han lämnade vägen..... - krya på dig killen!! //Booster
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Så <----- HÄR -----> nöjd över vägvalet, dagens åkning och sällskapet, damnit! Puckar o bärs till Rapidos för denna kanonrunda och arrangemang!! 5/5! :Bugar

5/5 poäng tilldelas även Caffe för hans snygga, men aningen oväntade konstvolt vid första kontrollpunkten, kul att du bjuder på dig själv!

(Hur vårt gäng lyckades klara av rundan utan att åka vilse en enda gång är förstås en gåta! :va)
 
Last edited:

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
jP skrev:
Så <----- HÄR -----> nöjd över vägvalet, dagens åkning och sällskapet, damnit! Puckar o bärs till Rapidos för denna kanonrunda och arrangemang!! 5/5! :Bugar

5/5 poäng tilldelas även Caffe för hans snygga, men aningen oväntade konstvolt vid första kontrollpunkten, kul att du bjuder på dig själv!

(Hur vårt gäng lyckades klara av rundan utan att åka vilse en enda gång är förstås en gåta! :va)

Kalas runda, tyckar bara synd om stackars Victor som donerade sitt körkort till stadsmaketen på vägen hem. :död

p.s. Se till att bjuda honnom på rikligt med öl ikväll så han får döva smärtan ordentligt!
 

zz

wroooom!!!
Gick med
16 May 2003
Ort
sthlm
Hoj
Daytona 955i + MV Agusta F4S 750 + MV Agusta Brutale 910R
booster skrev:
En helt underbar dag med massor av nya roliga vägar! Tyvärr blev slutet tråkigt, låg bakom RG Johannes när han lämnade vägen..... - krya på dig killen!! //Booster

japp hoppas han är okej...

som vanligt var det ett toppen arrangemang :)

.z
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Tack till alla er deltagare från Sporthoj.com, Ignite MC, Wermdö Bikers, Spader Dam, Sunshine, Rapido, MCE, Bike.se osv osv, blev 227 startande i år, (150 st förra året) kul att ni hängde med! Samt ett stort tack till alla 15 Rapidosar som varit inblandade med att genomföra/hjälpas åt med/kring årets StockholmsSnurr!

Tyvärr några olyckor, mest lite plast, men tyvärr en allvarligare, hoppas det slutar OK för han som hade otur :( Och så får vi sörja Viktors körkort :(

Årets inofficiella RacePuttePris går till Mattias, som körde slingan på runt 2 timmar. Fi fa.....n vad det måste ha gått undan.... @Mattias, svåra frågor, njao, du låg bra till, men du gissade lite galet på antalet godiskulor i burken, annars hade det blivit pris bland dom 15 bästa resultaten!

Rapido hoppas återkomma med en StockholmsSnurr åtminstone en gång till, för att få fira 5-årsjubileum för Snurren! (Med för många hojar på vägarna så har Snurren tappat sin grundidé, köra hoj på lite krokvägar, men utan alltför mycket trängsel)

Men ikväll återstår..... lite AfterSnurr! :)

/B
 
Last edited:

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Globen ser mig
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
1. Det var mycket trevligt folk vid starten. Samt Victor och Caffe.
2. Många från Ignite som även blev största klubb. (Förutom Rapido då förstås)
3. Benkar fastna på bild också, civilklädd.
4. Fullt med folk vid målet på Rapido.
5. Prisutdelning
6. Slagsmål mellan klubbarna? Rapido i vänster ringhörna, Ignite i höger.
 

Bifogat

  • PICT0006.JPG
    PICT0006.JPG
    136.8 KB · Visningar: 154
  • PICT0019.JPG
    PICT0019.JPG
    130.2 KB · Visningar: 168
  • PICT0029.JPG
    PICT0029.JPG
    137.4 KB · Visningar: 198
  • PICT0080.JPG
    PICT0080.JPG
    137.1 KB · Visningar: 178
  • PICT0100.JPG
    PICT0100.JPG
    130.2 KB · Visningar: 156
  • PICT0105.JPG
    PICT0105.JPG
    92.9 KB · Visningar: 184
Last edited:

Falcon

BikerBoyz medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Z1000 -04, Hornet 600 -01
Tack för en underbar dag!!! :tummenupp
Bästa snurren jag varit med på (iofs den första men absolut inte den sista)
...och tack för trevligt sällskap av gänget som lät mej haka :Bugar

Förresten nån som vet vad Solan letar efter :tungan

solan.jpg
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top