Jag vet inte var du fått fram de siffrorna men det skulle vara bra om du kan hitta hur mycket extra vi betalar i skatt också (OBS, jag gnäller inte över den skatten heller)
"För år 2007 skall dock minimipunktskatten fastställas till 1 krona och 14 öre per cigarett." Kopierat från
http://www.notisum.se/rnp/SLS/LAG/19941563.HTM
Det gör 22:80/paket. 1 paket om dagen = 8 322:-/år
Så om du kan hitta skatteintäkten och dra den från kostnaden (om det inte redan är gjort ?) får du en mer rättvisande bild.
Vi som är 2 pensionärer i hushållet och fick en ökning av pensionerna med 232:-/mån (sammanlagt) drabbas ganska hårt av alla nya avgifter då vi har 3 bilar reg o förs, 2 MC reg o förs och några till avställda. Energiskatterna ökade (el o bensin) och vi får ingen skattesänkning eftersom vi inte jobbar.
hälsar morsan, också med Cornflakeskörkort, men som gick en FMCK grundkurs innan jag drog ut på vägarna.
Och
Ja, jag ska sluta röka men det är inte så dj-vla lätt när man rökt 46 år
Hur man ska kunna minska olyckstalet vet jag inte, om inte övning, övning och åter övning kan hjälpa.
Det nytagna körkortet är väl egentligen bara ett kvitto på att man kan framföra fördonet nöjaktigt och har vissa teoretiska kunskaper vid uppkörningen? Lär sig köra gör man efter att man fått tillstånd att köra på egen hand, och ju mer övning man får desto fortare lär man sig att hantera fordonet i olika situationer. Det ska sitta i ryggmärgen hur man ska reagera, det är inget hjärnan ska behöva fundera på, för då är det försent.
Själv har jag ovanan att sitta och kolla av var jag kan köra av vägen om jag t ex skulle möta 2 långtradare i bredd. Var jag skulle ta vägen på en väg inhägnad med vajerräcken vågar jag inte tänka på