Stoppad av Polis o fick Flygande bes för plåten

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
Jag tycker själv att min skylt syns, läst om andra här på forumet som har den lika och ingen har gnällt. Den sitter bak och bla bla bla. Jag och tjejen hade vart ute och käkat och kollat på cruzingen här i Sundsvall igår. Ska åka ett varrv innan vi åker hem och naturligtvis så hänger en MC-polis på oss. Han stoppar oss och gnäller om plåten.

Men ja ska va snäll säger han. Jag får inga böter men han skriver nått flygande bes papper om felaktig placering. Dock så ska jag inte visa upp den nånstanns jag fick inte skriva under någe el. Fick bara ett sånt papper där det stod 2X och om jag inte hade fixat den till nästa gång fick ja böter.
Försökte han bara skrämma mej el? Ja fråga han om det betydde nått. Ja att du måste sätta dit rätt andordning innan befintlig tid annars får du böter nästa gång. :confused: :confused: :confused:
 

Bifogat

  • Regskylt K5.JPG
    Regskylt K5.JPG
    96.6 KB · Visningar: 82
Last edited:

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
Tyvärr kräver lagen att skylten ska sitta så den kan läsas av LÄTT o TYDLIGT!!!
O den skall vara belyst oxå :7peta


Ledsen men that´s da´shit... :6surkart



.../Yoshi
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Vinkeln är helt fel på skylten också :hihi , gör om gör rätt du ska va glad att du slap böter.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jupp polisen gjorde rätt.

Btw: var det ikryssat i första rutan eller den undre, omhan gjort det på den första så är det en hel kontrollbesiktning som måste göras!
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Kodax skrev:
2228321 Jag tycker själv att min skylt syns, läst om andra här på forumet som har den lika och ingen har gnällt. Den sitter bak och bla bla bla. Jag och tjejen hade vart ute och käkat och kollat på cruzingen här i Sundsvall igår. Ska åka ett varrv innan vi åker hem och naturligtvis så hänger en MC-polis på oss. Han stoppar oss och gnäller om plåten.

Men ja ska va snäll säger han. Jag får inga böter men han skriver nått flygande bes papper om felaktig placering. Dock så ska jag inte visa upp den nånstanns jag fick inte skriva under någe el. Fick bara ett sånt papper där det stod 2X och om jag inte hade fixat den till nästa gång fick ja böter.
Försökte han bara skrämma mej el? Ja fråga han om det betydde nått. Ja att du måste sätta dit rätt andordning innan befintlig tid annars får du böter nästa gång. :confused: :confused: :confused:


Jag tycker att han var sjyst mot dig. Man får ju inte ha skylten så där. Det vet ALLA. Han kunde ju gett dig böter. Jag har aldrig blivit stoppad av en polis som försökt skrämma mig och jag har blivit stoppad många gånger. En gång blev jag stoppad av en polis som inte vara jätte trevlig, annars så har alla varit så trevliga så jag nästan har skämts när jag kört därifrån, känt mig som en trotsig barnunge som vägrar skriva på och bara sitter med armarna i kors och knappt säger halv sju. :)
 

njelger

Guest
Jag fick vika ner min skylt efter anmodan. (hade ett veck mitt på för stänket från gatan)
Inte mycket att bråka om. Din syns/syntes ju väldigt dåligt.
 

Levin

Levin
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Höllviken
Hoj
SUzuki gsxr 1000 -03
kör också med den så.. mycke snyggare och jag har aldrig blivit stoppad för de.. men mnem....
 

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Västerås
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Att montera skylten som du gjort är ungefär som mopedåkarna gör med sina hjälmar. De har hjälmen på huvudet men ovanför öronen så att snabbt kan dra ner den ifall polisen skulle komma.
När jag var liten åkte alla tuffa moppegrabbar utan hjälm. :hihi
Nä, ska du vara riktigt "tuff" så får du antingen köra utan skylt eller med rätt monterad skylt och köra som bara den om det blir läge.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
En sådan lapp betyder att du på eget ansvar ska rätta till felet. Nästa gång dom stoppar dej med samma fel får du besiktiga om hojen hos Bilprovningen.
 

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
Jaja Alla tänker olika.

Ha ni sett en Gsxr 1000 K5/K6 med läppen på :confused: Den ser för jävligt ut. Jag satt min skylt där för jag kände för det sen trodde jag inte att det skulle gnällas över det. :7peta Ja han sa att det skulle bli om bes om jag blev stoppad igen. Ska köpa mej en skylt hållare o sätta dit den. Ha dom så lite o gör så dom måste gnälla över en skylt placering. Den syns gått o väl om man sitter på några meters håll (5-15). Men ha man lite o gö så har man trodde vi höll ihop här på sporthoj men verka va mest fjollor som ska grina o blöa vad som är rätt o fel. Jag fråga vad papperet betydde sen fick ja svar att det var rätt att han stoppat mej. :fatta!
 

Maria

....addicted....
Gick med
2 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R6 -07
Kodax skrev:
2228321 Jag tycker själv att min skylt syns, läst om andra här på forumet som har den lika och ingen har gnällt. Den sitter bak och bla bla bla. Jag och tjejen hade vart ute och käkat och kollat på cruzingen här i Sundsvall igår. Ska åka ett varrv innan vi åker hem och naturligtvis så hänger en MC-polis på oss. Han stoppar oss och gnäller om plåten.

Men ja ska va snäll säger han. Jag får inga böter men han skriver nått flygande bes papper om felaktig placering. Dock så ska jag inte visa upp den nånstanns jag fick inte skriva under någe el. Fick bara ett sånt papper där det stod 2X och om jag inte hade fixat den till nästa gång fick ja böter.
Försökte han bara skrämma mej el? Ja fråga han om det betydde nått. Ja att du måste sätta dit rätt andordning innan befintlig tid annars får du böter nästa gång. :confused: :confused: :confused:

Tycker han var kanonschysst mot dig.

Har haft betydligt mer synliga regskyltar än din bild visar och likväl åkt dit på 300 kr "designskatt". :tungan

Tuta och kör men ha 300 över på kontot för nästa tillfälle. Med tanke på vad du sannolikt betalar i försäkring på den hojen så är det ju en struntsumma.

/Olzki

EDIT: (från Sambon 'Marias' dator)
 

nidan

Intentionally left blank
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Buell XB9S
Lam-Kaka skrev:
2228361 Vinkeln är helt fel på skylten också :hihi , gör om gör rätt du ska va glad att du slap böter.

Jag har min plåt på samma sätt, vinklad åt "fel" hoj under tailen och var förbi och frågade på besiktningen när polaren besiktade sin hoj. Det killen på besiktningen sa var att de följer en förenkling av reglerna kring hur plåten ska vara placerad och att det som de tittar på är att den:
1) "Ska vara väl synlig på ungefär det här avståndet" (typ 10m).
2) "Ska vara belyst så där är det kört för dig".
3) "Ska vara placerad bakom hjulaxeln".

Vinkeln sa han ingenting om.

Det sista skiter jag i. Om någon polis anser att att min plåt sitter en decimeter för långt fram på hojen men i övrigt är ok så får de väl ge mig böter då.
Eller så tar jag av plåten helt.

Lagar - Keeps honest people honest som min kompis brukar säga, ligger lite i det..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top