Stoppad av polisen i 180

Redbreather

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Hoj
Suzuki GSX750
P-son skrev:
Men SHIT! Aldrig begått misstag/åkt för fort/skitit i reglerna???

Jag helförsäkrar min hoj för att få ut pengar om jag smäller. Räcker inte det? Ska vi skita i att försäkra så slipper nåns försäkring höjas??? Fattar inte ditt argument om försäkringen. Att köra 180 på en motorväg har jag gjort med bil, hoj och om jag hade kunnat snöskoter... Hade jag sagt 280 hade jag tyckt som du!

Att vi har höga premier beror till största delen på att bolagen får ersätta skador/dödsfall som kanske kunnat undvikas om fler hade kört med lite mer vett innanför pannbenet...

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
Jag har råkat ut för en liknande historia.
När jag var 16 år, (aningen trögare än jag är nu) så lånade jag en 125a av en kompis för att åka till McDonalds och handla mat. På den tiden existerade inte hastighetsbegränsningar i mitt huvud utan man körde så fort fordonet gick. Körde 152km/h på en 70-väg. Kan tillägga att jag körde i en ljusblå, kortärmad skjorta med. Hjälm hade jag dock. Plötsligt när jag står i ett rödljus kommer en större BMW-båge och ställer sig bredvid mig och börjar rycka i mig. Undrar vad han håller på med, jag kör vidare vid grönt och han hänger på.. Jag ökar farten för att bli av med honom, sen när jag inser att han inte ger sig så stannar jag straxt innan jag är framme hos kompisen för att låta han få säga vad han vill säga. När jag väl stannar och tar av mig hjälmen och han stannar ser jag polisenblemet på hans skinnställ. Då känner jag paniken går igenom kroppen. Första som kommer ur hans mun är: "Jag får se ditt körkort". Jag säger att jag inte har något kort. Han repeterar frågan 2-3 ggr och mitt svar blir detsamma. Vi står och snackar i kanske 15 minuter, om vad han tyckte om min körning och om hur olämpligt det var att köra utan skydd osv i de hastigheterna. Han legitimerade sig även som polis. Vet inte om han var ute civilt eller i tjänst med civil båge. Jag var rätt övertygad, och chockad att jag inte kommer få något körkort förs jag är tidigast den åldern jag är nu. Han insåg nog hur mycket han skrämde mig, så han släppte mig den sista biten så jag ledde den hem till kompisen.

Efter den händelsen har jag inte åkt någon mer 125a.
Och jag har bra respekt för sheriffen. Och ett evigt tack till honom, för att han läxade upp mig. Förhoppningsvis får jag mitt A-kort innan denna månad är slut om allt går väl, det hade nog inte varit möjligt om han drivit det vidare.

Och nej, ni behöver inte beklaga er hur trög jag var. För det vet jag.

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
HEHE vicken tur 50 spänn på att han inte hette Tommy Hamren

Då hadde du fått fängelse :D

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
Redbreather skrev:

Jag körde Bogesund igår i ca 70km/h. Nåt mer?? Antar att du tycker att eftersom jag har kört 180 på 90 väg så kör jag fort överallt???

Med din inställning tycker jag att du ska köpa en 80 kubikare så att du å din fruga kan ta en lugn och avkopplande tur där ingen annan hojåkare finns då vi bara ställer till jävulskap!

:fatta!

Edit: Såg att du nyss hade joinat. Bra sätt att skaffa polare på! :3freak

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
Redbreather skrev:
Att vi har höga premier beror till största delen på att bolagen får ersätta skador/dödsfall som kanske kunnat undvikas om fler hade kört med lite mer vett innanför pannbenet...

Absolut. Och jag har vänner som har omkommit i MC olyckor så... Men inte f-n är jag sura på de för min FÖRSÄKRING höjs?? Hade jag kört på BAKHJULET i 180 när jag vart stoppad så hade jag varit dum i huvudet men nu var det en motorväg rakt fram. Gillar du inte klass 7 andan så smit iväg ner i klass 4 där "inget händer"! :fatta!

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Redbreather skrev:

Tanken din är säkert god, men du är och fiskar i galen tunna. På detta forum bor det bara missanpassade själar som gillar att dela sitt MC-intresse med andra tomtar. Alla kör vi lite för fort titt som tätt.
Du säger att du bara gör det där du är helt säker på att ingen kommer till skada. Hur löser du det? Spärrar du av området du kör på, eller hyr du banor helt själv att åka på? Man kan ALDRIG förutse allt som kan spela in i en olycka, dock kan man göra sitt bästa för att undvika dem. Ha en trevlig hojsommar, och lycka till med frugans lapp.

Redbreather

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Hoj
Suzuki GSX750
Sorligt...

Lämnar denna sajt/forum för gott. Ja, tycker du det är "coolt" att svassa runt på bakljulet i 180 blåst på allmän väg, då är det dags att du växer till dig innan du utsätter någon annan för ditt vansinne. Det är skrämmande att det inte krävs mer vett och ansvar för att föra fram dessa fantastiska maskiner. Jag och min sambo åker hoj för vi gillar det skarpt. Om du nu vill tokåka, så snälla, håll dig inom avspärrat område där vi övriga hojåkare slipper skämmas å dina vägnar som grupp. Sluta också försvara vansinneskörning, det är bara så patetiskt. Stor eloge dock till de som kör sporthojar med förståndet i behåll, stå på er!

Redbreather

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Hoj
Suzuki GSX750
Äntligen.....

loser skrev:
Tanken din är säkert god, men du är och fiskar i galen tunna. På detta forum bor det bara missanpassade själar som gillar att dela sitt MC-intresse med andra tomtar. Alla kör vi lite för fort titt som tätt.
Du säger att du bara gör det där du är helt säker på att ingen kommer till skada. Hur löser du det? Spärrar du av området du kör på, eller hyr du banor helt själv att åka på? Man kan ALDRIG förutse allt som kan spela in i en olycka, dock kan man göra sitt bästa för att undvika dem. Ha en trevlig hojsommar, och lycka till med frugans lapp.

Tack för vettigt svar. Nej egentligen är det oförsvarbart att tro att även en dubbelfilig, rak, helt en motorväg är 100% säker. Gasar jag på så är det inte def. inte i 180. Jag blir så less på dessa dårar som tycker det är coolt att utmärka sig på andra människors risker. Tack, vi tränar på som 17 med hennes körkort. Dock ligger det en stor irritation på många bilister som fullständigt skiter i den gröna lappen på ryggen, tråkigt. Alla har vi varit gröna i början.

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
Ett par sidor sen är ämnet bortglömt och tråden uppdelad i två läger, som vanligt. Varför inte dela MC-intresset istället för att såga varandra? Jag är ganska säker på att Redbreather bara bryr sig om sina medmänniskor, eller?

Ang. trådens ursprungliga ämne. Är det inte så att polisen måste mäta en snittfart över en viss sträcka om de ligger bakom?

sandstream

Guest
frekke skrev:
Ang. trådens ursprungliga ämne. Är det inte så att polisen måste mäta en snittfart över en viss sträcka om de ligger bakom?
Skulle det gå till en rättegång så får de nog svårt att bevisa vilken fart du hade om ingen mätning har gjorts med rätt utrustning.
Därför brukar de bjuda på en hel del för att man ska skriva på boten och känna sig lycklig för att polisen drog av så att man inte vart av med körkortet.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Redbreather skrev:

Men det är ju inte sant. Kroppsskador ersätts inte utav försäkringsbolagen så det har ingen betydelse.

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Redbreather skrev:
Jo, jag är 35+ och dessutom övningskör jag med min sambo som snart ska köra upp. Jo, jag gasar ibland sporadiskt på lite över tillåten hastighet, framförallt då det för mig är ställt utom allt rimligt tvivel att jag inte äventyrar någon annans liv eller hälsa. Att jag själv kan fara av vägen eller få böta/indraget körkort är upp till mig. Det är förvånansvärt barnslig nivå på vissa inlägg på det här forumet. Vill ni ligga och tokköra, så finns det banor för det. Ja, det kostar lite....

-Jag bor inte hos min mamma
-Jag har sex regelbundet
-Jag är 43 år

Så har vi klarat av den frågeställningen också...

haha men du har ju ingen sporthoj ju :hihi

H-C

socio #1067
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Ducati 996 -99
P-son skrev:
Måste bara få skiriva av mig lite efter gårdagens incident!

Har varit i Waxholm för att käka lite glass och svänga på Bogesund lite och allt har gått bra. När vi sedan är påväg hem (4 hojjar, jag ligger först) så har vi tydligen (enligt polisens utsago passerat honom när han är påväg upp på vägen från en påfart. I höjd med Täby Mc Donalds så passerar polisbilen alla mina tre kompisar för att haffa MIG! Farten är då kanske 180 km/h (Vet att det är 90 så det var "sådär" genomtänkt men trafiken var rätt gles och så så...) Sneglar i backspegeln och inser att jag har en polisbil 2 meter bakom mig utan blåljus på och svänger in i högerfilen för att (som jag hoppades på) släppa förbi honom och slår av på gasen (farten är då ca 150 km/h enligt polisen). Då slår han på blåljusen och börjar "preja" in mig mot kanten. Stannar och snackar med honom (Han var "sådär" glad kan jag tillägga...) i ca 5 minuter om hur dum jag hade varit osv... Inser att jag troligen inte kommer att köra någon mer hoj i sommar och börjar fundera på hur jag ska säga detta till min arbetsgivare (behöver bilen i jobbet) osv osv osv... Då kommer det som jag tycker är jelt sanslöst, HAN GER TILLBAKA KORTET med ett leende och ber mig ta det lungt. Säger tack och önskar honom en trevlig helg och han drar! Jag har fått tillbaka förtoendet för vår kära poliskår och har fått mig en REJÄL tankeställare vad gäller hojåkning kontra fart så TACK du snälle polisman i den otroligt snygga Volvo som stoppade mig!!!

:Bugar :Bugar :Bugar
Nä nu får det vara nog!!
Det kan fanimej inte vara sant :) :mad:
Jag har vart av med lappen 3ggr och åkt dit för
alla möjliga förseelser utom rattfylla.
Och inte vid något tillfälle har jag träffat en "snäll" polis :kulspruta

Missförstå mig inte, GLAD :D för din skull!!! :banana :banana

danne_boy69

Saknar moral
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha R1
Ja du!

Först vill jag bara att du hade nog lite tur! Och som du säger finns de snälla poliser! Vi hade med oss en sist vi va ute o tok körde.. Riktigt trevlig kille!

O sen till alla som gnäller om att premierna höjs ju mer folk kör o krockar... Sälj hojen o börja cykla istället!!! Vill ni inte betala vad de kostar så kör inte hoj då!!! Har man hoj som ligger i dom högre premieklasserna håller man inte hastigheterna! Går inte! I 90 km/h känns de som om man står still!
Men man måste ju ändå köra med insidan! Vilket ofta tillåter hastigheter långt över de man ska hålla... Är man ensam på vägen är de ditt eget liv du riskerar!
Själv har jag en R1 och med den kör jag alltid alldeles för snabbt. Hastigheter runt 250 km/h håller jag alltid på motorvägen.. Har alltid gjort o kommer alltid att göra! Dock är skolor vid 30 begränsning undantagna.
Så lev väl och kör med insidan o betala vad de kostar så blir allt bra till slut!

Peace Love and Understanding!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...