Fantastisk utsikt ni har, lite bättre än vad vi har i kristineberg på älgjakt
View attachment 474494View attachment 474496View attachment 474497
Lite morgon pyssel 2 hål o pinnen till nål trycks fjädern o täck lock gjorda, småskit som tar timmar.
Skulle du känna att det är ödsligt o allt är elände, jag skulle nog kunna offra mej att ta över eländet armod, dessutom mot en smärre summa daler. Bara för att vara vänlig ?
Fick feeling som det heter. Byggde upp en vägg av gammalt timmer från en rasad stuga, sågade bort knutarna och målade väggen. Sedan en trappa i samma stil som altanen.
Gjorde också en eldplats lite längre ned med bänkar av spillvirke. Allt inkl altanen sågat på frihand med motorsåg och höftmått.
Hustrun blev väldigt nöjd (och vi vet ju alla vad det betyder)
Håller me om att de behövs mer piff på grejorna...??Herre jösses vad delar det är på en Sk lockalike Micro Seiki 505 tonarm.
View attachment 474595View attachment 474596View attachment 474597 vissa smådelar skall göras om då jag inte känner full tillfredsställelse över somliga saker.
Men allt är Brotchat i hop så alla anslutande mått ligger på 1/100 dels mm.
Det är så tight att damm från schotsbrite duken gör att det kärvar o det måste tvättas i ljummet vatten o yes.
Herre jösses vad delar det är på en Sk lockalike Micro Seiki 505 tonarm.
View attachment 474595View attachment 474596View attachment 474597 vissa smådelar skall göras om då jag inte känner full tillfredsställelse över somliga saker.
Men allt är Brotchat i hop så alla anslutande mått ligger på 1/100 dels mm.
Det är så tight att damm från schotsbrite duken gör att det kärvar o det måste tvättas i ljummet vatten o yes.
Vad skulle Boston be a man göra?Jobbar du efter ritningar du fått någonstans eller vad baserar du designen på?
Har ju inte riktigt allt jag villhöver allt är ju en penga fråga varenda liten svarvbom kostar stålar o skär kostar också.Håller me om att de behövs mer piff på grejorna...??
Bra jobbat iaf..
Å jag ska väl hålla käften som har jobba hela mitt liv me mekanisk verkstad, dvs svarvning å fräsning...
Jo de är dyrt allt som man vill ha å behöver. Svårt när valet av verktyg styrs av kostnaden av dom.. Kommer man senare till att man vill ha nyare å bättre maskiner å även om man går så långt att man vill ha styrda maskiner så handlar de om sju siffriga beloppHar ju inte riktigt allt jag villhöver allt är ju en penga fråga varenda liten svarvbom kostar stålar o skär kostar också.
Sedan måste man veta i vilken ordning som det skall bearbetas för att kunna göras.
Allt skall poleras när allt är klart ett tag dit.
Hur mycket räknar och/eller ritar du på förhand?Ett gäng bilder.
Ritar o ritar. Gör väll skisser o har ett par faktiska mått på ett par delar, alla mått skalas fram från dessa korrekta mått men visst är det lite chansning och sunt förnuft när skalan o utseendet på bilder inte överinstämmer.Hur mycket räknar och/eller ritar du på förhand?
Själv teoretiker ritas ALLT före, gärna med flera snitt i kniviga delar. Och mäter minst tre gånger innan råmaterial kapas till.
(Blev som verksam i byggindustrin skitknäckt på hantverkare som efter att ha pekat några gånger med tumstocken kluddar lite mått på en träbit och sedan raskt kapar upp material för tusentals kronor. Spikar sedan - inte skruvar som vi amatörer - med max tre slag per spik fast alla bitarna och allt passar perfekt, inte ens en millimeters glipa i skarvarna.)
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|