SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det gamla ärvda svartmögliga matbordet är färdigt ommålat och lackat med 5 lager båtlack.
Unica Super brukar gå att spika utan att hammarslagen knäcker det när det är klart härdat.
2.5 åring, do your damndest!
Nja, underskattar och underskattar, men det skall vara en bättre motståndare än spånskivebordet som är där nu.Du underskattar styrkan och frenesin hos en 2½ åring som väntar på nästa plätt med sylt...
När dom börjar hacka med bestickskaften i bordsskivan spelar det ingen roll om den är i den där tjockleken rostrfritt stål...
Men snyggt blev det!
Osäkert, jag har en ärvd makita 18v, billig modell. Sällan/aldrig så har jag haft för lite kapacitet när batteriet varit laddat. Guld värt att slipoa kabeln som krokar i skivhörn etc.Använder du inte cirkelsåg varje dag/vecka så köp en sladd maskin. Jag grejar mycket men kör ändå festool sänksåg sladd, bättre kapasitet o inga batterier som står.
Har dock en slit o släng 18 volts maskin till plyfa o dyligt men kör man reglar är inte batteri något vidare, obs min upplevelse.
Eftersom jag envisas med att ha en sladdvinda till de jobb jag behöver sladdmaskiner till har jag insett att det är alldeles för kort sladd på alla maskiner. Vindan är skittung att ha hängande i sladden när man kapar takreglar eller liknande. Rör man sig oförsiktigt lossnar dessutom sladden från vindan.
Blir inte det trassligt med fyra stycken 20 meter långa sladdar? Har du en hylla som du lägger själva vindan på i höjd med uttaget i väggen?Jag har en sladdvinda med honkontakten i änden på sladden i vindan, och sladdvindan ställs då vid uttaget....
Dessutom slår jag alltid en knut på sladden aå att den inte drar ur
Blir inte det trassligt med fyra stycken 20 meter långa sladdar? Har du en hylla som du lägger själva vindan på i höjd med uttaget i väggen?
Kan inte priserna idag, men att tänka påÄr det här rätt tråd att fråga om priser på hantverktjänster i?
Vad har vi för spann på snickare? Ser alla möjliga priser, alla verkar bra.
Borra en brunn, från/till pris tycker ni?
Är helt lost.
40 meter fem tum sade han.Kan inte priserna idag, men att tänka på
hur djupt brukar det behövas i området?
borra direkt i berg - foderrör för lös mark kostar
kommer brunnen ge tillräckligt (eller är det för bergvärme?)
vattenbrunn kan vara värt att borra med större diameter för att få en bra reservoar som buffert (kostar mer det också) - kanske gäller det där med extra volym även för bergvärme...
Bekant i Uddevalla borrade 136 meter djupt med pump o slang o 6 meter foderrör 36,000 för ett år sedan.Är det här rätt tråd att fråga om priser på hantverktjänster i?
Vad har vi för spann på snickare? Ser alla möjliga priser, alla verkar bra.
Borra en brunn, från/till pris tycker ni?
Är helt lost.
Det låter sanslöst billigt. Är det efter ROT-avdrag?Bekant i Uddevalla borrade 136 meter djupt med pump o slang o 6 meter foderrör 36,000 för ett år sedan.
Vet ej mer än det var den summan dom sa att dom betalade.Det låter sanslöst billigt. Är det efter ROT-avdrag?
Jag fick offert från en stor aktör på det dubbla för drygt 10 år sen. Den jag valde tog 32000 för 72 meter hål, men han konkade senare.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|