Lyckades på ett halvår inte hitta delar till primärbilen som stått sedan krocken i januari.
Skadar inte att försöka laga det trasiga.
Blev rätt OK tycker jag själv.
Fortfarande en del saker som inte linjerar, men nu är bilen iallafall körbar.
Alla vet väl att det inte går att krocka med abs?That looks factory som ironiska amerikanska youtubers säger.
Men har den ABS?
Wunder kanske inte läser alla nya trådar här.Alla vet väl att det inte går att krocka med abs?
Av egen vetskap så använd spiro rör PVC/ plast rör avger doft när dom blir varma..Ska dra tilluft till Contura 470in. Skall dras genom golv, genom en vägg och vidare ca 4 m till yttervägg.
Tänkte köpa den svindyra comturasatsen närmast kaminen, anslutning och flexrör ca 1.5 m och sen växla upp till 90 eller 100 mm enligt rek.
Får man använda plaströr eller måste jag använda spiro? Någon som kan reglerna?
Enklare och billigare med plast. Inte minst krökar och vinklar. Skall sen isoleras. Det är ju inte i kontakt med värme utan ska bara transportera friskluft och närmast kaminen blir det isolerat plåtrör.
Finns det överhuvudtaget risk för bakdrag hade jag i alla fall använt spirorör eller liknande.
Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk
Ok, får väl göra så. Lite jobbigt då det blir kringelikrok eftersom jag har både värmerör och invattenledning rakt under anslutningshålet. Jag förstår dock inte var värmen skulle komma ifrån då det bara är uteluft som passerar? Risken för bakdrag borde vara minimal men jag tar er på orden. Kan ju svänga mer med flexröret och gå så rakt som möjligt med spiro. 2 krökar på spiro för nivåändring kommer jag inte undan, tror jag. Blir nog för skarp krök på flexröret annars.Av egen vetskap så använd spiro rör PVC/ plast rör avger doft när dom blir varma..
Ahh fattade du skulle köra varm luft genom plast röret.Ok, får väl göra så. Lite jobbigt då det blir kringelikrok eftersom jag har både värmerör och invattenledning rakt under anslutningshålet. Jag förstår dock inte var värmen skulle komma ifrån då det bara är uteluft som passerar? Risken för bakdrag borde vara minimal men jag tar er på orden. Kan ju svänga mer med flexröret och gå så rakt som möjligt med spiro. 2 krökar på spiro för nivåändring kommer jag inte undan, tror jag. Blir nog för skarp krök på flexröret annars.
Blir inte snyggt men det är en källare och vidare ut genom tvättstugan.
Ber om ursäkt för att jag blandar riktningarna. Luften åker ju utifrån och in men röret byggs ju inifrån och ut...
Blir fort rörigt för en medioker lekman.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|