Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Jag gjorde en bikefit på CykelCity i Stockholm, och jag kan inte säga att jag blev impad. Visst, helt bortkastat kanske det inte var, men dom utgick från någon standardmall, där åtminstone inte jag passar in, så dom tyckte att jag skulle ha sadeln alldeles för lågt, vilket för min del gör att jag får ont i knäna och inte orkar något. Sen att dom böt mitt styre var kanske bra, men mindre bra att det lossnade i en uppförsbackeTips på bra butik/verkstad som är duktiga på att ställa in cykeln för sin chaufför.
Åkte på ett diskbråck i höstas. Cyklade en hel del innan och jag misstänker att man kan finlira för att få optimal inställning. Alltså undvika att få ett sånt jävla direkt tryck på disken. Den trasiga disken sitter där nere, typ precis i ländryggen.
Eller har ni experter några egna tips på vad man behöver tänka på. Avståndstabeller typ. För armar och röv och allt som ska vara på rätt ställe.
Tack på förhand.
//Madelene
Läs på, testa och känn, det är mitt tips! Har du en trainer blir det ju ännu enklare att göra allt själv