Har beslutsångest med inköpt av ny grill. Weber master touch E-5775 eller Landmann kepler 600????
Fördelar /nackdelar, någon som provat?
Tipps mottages tacksamt.
Ingen erfarenhet av Landmannen så kan inte säga något om kvalitén på den, verkar vara en helt vanlig enkel klotgrill utan några extra funktioner.
Om du har möjlighet att åka och titta på en i närheten av dig så fråga någon i personalen om du får köra en grillborste över locket på den, om du får nej till svar så är det antagligen för att emaljen inte pallar det och då hade jag ställt mig tveksam till att den fixar 10 års användande utan att börja rosta nånstans...
Webers E-5775 däremot är en riktigt grym grill!
Fjädrat gångjärn för locket är grymt smidigt, du får ett GBS galler om du vill leka med olika insatser (följer med ett sear grate i porslinsemaljerat gjutjärn, ger schysst mönster på köttet och håller sig varmt bättre än ett klassiskt galler om du slänger på en större bit kött).
Du får med en diffuser plate och en smoke ring som gör det sjukt enkelt att röka i grillen om du skulle vilja det, om inte så funkar diffuser platen även som ett snyggt serveringsfat
Vi har E-5755 och C-5750 i vårt sortiment men har inte sålt en enda utav dessa i år, alla kunder som varit sugna på en 57a har köpt E-5775 då man får så mycket mer för bara en liten slant extra.
Är du bara ute efter en helt vanlig enkel 57a utan extra funktioner så köp Landmannen skulle jag säga, du har 10 års garanti på båda oavsett och det är dumt att betala för lull lull man ändå inte kommer använda.