Josef
Blicken framför allt!
- Gick med
- 20 Dec 2003
- Hoj
- Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Ok!
ja, 300 kör jag om jag ska köra en snabb sear på exempelvis skivad entrecôte, pizza etc, den har inga problem att nå det. Det smakar som i en vedsmoker, veden är bara i form av pellets istället. Smakar varken brikett eller eld. Matningsproblem har jag inte upplevt eller hört ifrån någon av mina kompisar som haft dessa längre tid. Jag tömmer magasinet när jag inte ska använda den på ett tag, smidigt via lucka på sidan. Deras direktdrivna skruv funkar klanderfritt verkar det som iaf. Jag skulle säga att jag lagar allt på den, allt från grönsaker, potatis, fisk, gryta, queso, ost, till nöt, fläsk.. vill man ha mindre röksmak som en torsk så gör jag foliepaket. Hickory och ek använder jag till nöt mest. Jag har inte lyckats bra med low and slow på kol/brikett. Temperaturen blir svår att reglera vettigt och kräver mycket passning. Ska man köra en stadig bringa så tja.. då är det 12-14timmar som krävs. Gas har jag inte befattat mig med.
Jag bör/får absolut inte köpa fler grillar. Tur att Traegern är en smoker för jag har lagt en bevakning på Blocket...Hel karré. Rub och sen i smokern. Low and slow. Vila 1 timme i isolerad låda. Saftigaste jag ätit och fettet/sega delar helt upplösta. Magiskt! Notera hygglig rökring.
Hur länge hade karrén gått?
Ser underbar ut!