Varit riktigt usel på att använda grillen senaste tiden, men nu jäklar ska det testas något nytt!
Riktigt feta räkor (klass 1, 10/20 yadda yadda), har bara grillat räkor en gång innan i början av min grillkarriär och det var vanliga små, blev givetvis skitdåligt, som att tugga på en gummipackning
Beväpnad med betydligt mer erfarenhet så ska jag ge det ett nytt försök, hoppas och tror att det kan bli riktigt bra!
Ligger just nu och badar i en lagom het blandning med lime/citron, massa krossad vitlök, färsk habanero och en rejäl stänk starka såser, utspätt med vatten och en skvätt vitt vin.
Största räkan vägde in på strax över ett hekto, i storlek med de flesta havskräftor jag stött på under dyk...
Lite grillat bröd och aioli till, och sen blir det pluma iberico till huvudrätt.
Kan verkligen inte rekommendera BBQ Monster tillräckligt, deras kött är så jäkla bra och jag har aldrig känt ens ett uns av missnöje med deras grejer.
Om ni bor i närheten av Ödåkra eller har vägarna förbi så ÅK DIT!
Även om det är en fet omväg, det är värt det.
Återkommer imorgon om det blev bra eller anus!
För er som gillar lite hetta, om ni hittar Small Axe Peppers såsen i bilden här ovan någonstans så köp den, så galet bra och perfekt balans mellan hetta/sötma och är inte alls sådär sjukt stark som det kan vara ibland, alldeles lagom.