Stora jakttråden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Idag stöp den här filuren

Snyggt, grattis. :tummenupp
Kan vi få tillhörande berättelse också? :)

Vad är det för folk som saboterar för andra? Och mitt ute i skogen också :va

Säkert miljöpartister, typ svampplockare och allemanssnyltare.
Jag är helt säker på att många av de man ser i skogen egentligen inte vill att man skall vara där, förmodligen är de trevliga för att man har jivär. :gnissla
 
Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Sitter och fyller i pappren för ytterligare en Baikal :gnissla

En SbS. Priset var rätt i förhållande till skicket så det var ju bara att handla. Alla vet väl att man behöver minst två hagelbössor i samma kaliber :va

Sen blev jag erbjuden att komma ner till killens marker och jaga, 5 mil hemifrån! Bara det är värt det blyga antal hundralappar som bössan kostar! Alltid bra med jägarkontakter :tummenupp

:)
 

Bifogat

  • baikalSBS.jpg
    baikalSBS.jpg
    33 KB · Visningar: 108
Last edited:

Frasse Fräs

Kan själv
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Under korvhuset
Hoj
644 Xjell-edition
Sitter och fyller i pappren för ytterligare en Baikal :gnissla

En SbS. Priset var rätt i förhållande till skicket så det var ju bara att handla. Alla vet väl att man behöver minst två hagelbössor i samma kaliber :va

Sen blev jag erbjuden att komma ner till killens marker och jaga, 5 mil hemifrån! Bara det är värt det blyga antal hundralappar som bössan kostar! Alltid bra med jägarkontakter :tummenupp

:)

Hade det inte varit roligare att köpa ett annat märke nu? Har själv en Sauer&Sohn Suhl Sbs och den känns så mycket mer gedignare än Baikalen.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Annat än Baikal :va

Det är kul att vara lite ryss-bög :):gnissla
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Fick licensen på Baikal SidaSidan idag! Åkte självklart ner till Varberg och hämtade den direkt. Efter lite vapenvård vart den riktigt fin :):yoparty
 

Bifogat

  • PICT2689.jpg
    PICT2689.jpg
    211 KB · Visningar: 99
  • PICT2696.jpg
    PICT2696.jpg
    241.9 KB · Visningar: 74
  • PICT2683.jpg
    PICT2683.jpg
    215.5 KB · Visningar: 114
  • PICT2687.jpg
    PICT2687.jpg
    219.6 KB · Visningar: 67
  • PICT2693.jpg
    PICT2693.jpg
    240.2 KB · Visningar: 110

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Sista jaktdagen idag för älg för detta jaktåret.
Markus var med och gästjagade, jättetrevligt och han är av det rätta virket och tar inga osäkra skott trots lockande läge :tummenupp. Så ingen utdelning men en riktigt trevlig dag i skogen, det är inte illa det heller.

Välkommen tillbaks i höst Markus! Och då hoppas vi på att djuren kommer i skjutbart läge för dig.
 

JohnyRocket

Fet & Ful
Gick med
20 Nov 2003
Ort
Ysby
Hoj
Hayabusa -00
Efter att ha suttit på vak, haft drev- & smygjakter efter gris i evigheter utan att ens ha fått se en ( jo en som en passgranne skjutit, men inga i livet ) släppte det så äntligen !
På de fem senaste vakpassen har jag sett gris på fyra av dem, och två små fina matgrisar inkasserades i helgen till den nästan tomma frysboxens lycka !
Har nog suttit +200 timmar och de sista 150 har man mer än en gång funderat på vad f-n man håller på med egentligen.. Förutom dricker kaffe då.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Efter att ha suttit på vak, haft drev- & smygjakter efter gris i evigheter utan att ens ha fått se en ( jo en som en passgranne skjutit, men inga i livet ) släppte det så äntligen !
På de fem senaste vakpassen har jag sett gris på fyra av dem, och två små fina matgrisar inkasserades i helgen till den nästan tomma frysboxens lycka !
Har nog suttit +200 timmar och de sista 150 har man mer än en gång funderat på vad f-n man håller på med egentligen.. Förutom dricker kaffe då.

Var har du suttit?

Kusinen i Tjärby sätter sig inte på pass om inte grisarna varit där 4 dgr i rad... Nu är det dock inte lika många kvar som det var förut...
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Efter att ha suttit på vak, haft drev- & smygjakter efter gris i evigheter utan att ens ha fått se en ( jo en som en passgranne skjutit, men inga i livet ) släppte det så äntligen !
På de fem senaste vakpassen har jag sett gris på fyra av dem, och två små fina matgrisar inkasserades i helgen till den nästan tomma frysboxens lycka !
Har nog suttit +200 timmar och de sista 150 har man mer än en gång funderat på vad f-n man håller på med egentligen.. Förutom dricker kaffe då.
Gratulerar!:tummenupp
Vad sköt du med?
 

JohnyRocket

Fet & Ful
Gick med
20 Nov 2003
Ort
Ysby
Hoj
Hayabusa -00
Var har du suttit?

Kusinen i Tjärby sätter sig inte på pass om inte grisarna varit där 4 dgr i rad... Nu är det dock inte lika många kvar som det var förut...

Eldsberga och åt Knäredshållet.
Har de varit där 3 dagar o man åker ut fjärde så kommer de inte. Har de kommit fyra dagar innan man tar ut så tar de paus några dagar då...
Och det har varit samma även om ingen vakat, någon/några dagars besök och sen paus ett tag.

Vad tror du om jolokiakryddad viltchorizo ??
Ska försöka knepa ihop ett par. Provsmakning på minnesluckan.

Gratulerar!:tummenupp
Vad sköt du med?

Tack,

Varberger Hunter, 308 NM.
Första grisen med Normas fabriksladdade 180gr plastspets.
Andra med Woodleigh RNSN 220gr.
 
Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Eldsberga och åt Knäredshållet.
Har de varit där 3 dagar o man åker ut fjärde så kommer de inte. Har de kommit fyra dagar innan man tar ut så tar de paus några dagar då...
Och det har varit samma även om ingen vakat, någon/några dagars besök och sen paus ett tag.

Vad tror du om jolokiakryddad viltchorizo ??
Ska försöka knepa ihop ett par. Provsmakning på minnesluckan.

Ja, jävlar i min låda. Det hade suttit fint. Helst väldigt sent på natten så man vågar käka som en MAN :D
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Sista jaktdagen idag för älg för detta jaktåret.
Markus var med och gästjagade, jättetrevligt och han är av det rätta virket och tar inga osäkra skott trots lockande läge :tummenupp. Så ingen utdelning men en riktigt trevlig dag i skogen, det är inte illa det heller.

Välkommen tillbaks i höst Markus! Och då hoppas vi på att djuren kommer i skjutbart läge för dig.

Tack själv, det var verkligen sporthojsbrodermässigt att bjuda på en heldags jakt bara så där.
Nästa gång får vi hoppas älgarna inte lyssnar på vilka skottriktningar som är förbjudna för det kan inte varit ett sammanträffande att den stannade med bredsida i kikarsiktet precis åt det håll jag inte fick skjuta. :gnissla
Men, jag blev ju inte lottlös då superhyggliga piece bjöd på en älgbiff, nedan med adekvata tillbehör. :tummenupp

Stort tack piece! :)
 

Bifogat

  • DSC03468.jpg
    DSC03468.jpg
    221.5 KB · Visningar: 76
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top