Har funderat på att sätta åtelkameran och rikta den mot kojan för å sätta dit "minkutsläpparna"
Idag stöp den här filuren
Idag stöp den här filuren
Vad är det för folk som saboterar för andra? Och mitt ute i skogen också
Sitter och fyller i pappren för ytterligare en Baikal
En SbS. Priset var rätt i förhållande till skicket så det var ju bara att handla. Alla vet väl att man behöver minst två hagelbössor i samma kaliber
Sen blev jag erbjuden att komma ner till killens marker och jaga, 5 mil hemifrån! Bara det är värt det blyga antal hundralappar som bössan kostar! Alltid bra med jägarkontakter
Hade det inte varit roligare att köpa ett annat märke nu? Har själv en Sauer&Sohn Suhl Sbs och den känns så mycket mer gedignare än Baikalen.
Efter att ha suttit på vak, haft drev- & smygjakter efter gris i evigheter utan att ens ha fått se en ( jo en som en passgranne skjutit, men inga i livet ) släppte det så äntligen !
På de fem senaste vakpassen har jag sett gris på fyra av dem, och två små fina matgrisar inkasserades i helgen till den nästan tomma frysboxens lycka !
Har nog suttit +200 timmar och de sista 150 har man mer än en gång funderat på vad f-n man håller på med egentligen.. Förutom dricker kaffe då.
Gratulerar!Efter att ha suttit på vak, haft drev- & smygjakter efter gris i evigheter utan att ens ha fått se en ( jo en som en passgranne skjutit, men inga i livet ) släppte det så äntligen !
På de fem senaste vakpassen har jag sett gris på fyra av dem, och två små fina matgrisar inkasserades i helgen till den nästan tomma frysboxens lycka !
Har nog suttit +200 timmar och de sista 150 har man mer än en gång funderat på vad f-n man håller på med egentligen.. Förutom dricker kaffe då.
Var har du suttit?
Kusinen i Tjärby sätter sig inte på pass om inte grisarna varit där 4 dgr i rad... Nu är det dock inte lika många kvar som det var förut...
Gratulerar!
Vad sköt du med?
Eldsberga och åt Knäredshållet.
Har de varit där 3 dagar o man åker ut fjärde så kommer de inte. Har de kommit fyra dagar innan man tar ut så tar de paus några dagar då...
Och det har varit samma även om ingen vakat, någon/några dagars besök och sen paus ett tag.
Vad tror du om jolokiakryddad viltchorizo ??
Ska försöka knepa ihop ett par. Provsmakning på minnesluckan.
Okej. Det är väl rätt så bra kraft i den va?Tack,
Varberger Hunter, 300 NM.
Första grisen med Normas fabriksladdade 180gr plastspets.
Andra med Woodleigh RNSN 220gr.
Okej. Det är väl rätt så bra kraft i den va?
Kan tänka mig det.Ja det är riktigt bra tryck i den.
Bra skillnad mot .308win & 30-06.
Sista jaktdagen idag för älg för detta jaktåret.
Markus var med och gästjagade, jättetrevligt och han är av det rätta virket och tar inga osäkra skott trots lockande läge . Så ingen utdelning men en riktigt trevlig dag i skogen, det är inte illa det heller.
Välkommen tillbaks i höst Markus! Och då hoppas vi på att djuren kommer i skjutbart läge för dig.
..och vad hade du tänkt göra sen?
Inget. Precis.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum