Kan starkt rekommendera http://www.skyrtorp.se, jag tog min jägarexamen där förra året. Hade tänkt att ta jägarexamen länge utan att det blev av, sedan blev det bråttom och då var intensivkurs ända lösningen. Jag ångrar det absolut inte! Vi var bara 4 st vid det kurstillfället och det bidrog givetvis till att det gick enklare. Vi hade Tom Alderin som skjutinstruktör vilket var kanon! Vi hade nog tur eftersom han hade ett extraknäck som landslagstränare i diverse dicipliner lerduveskytte i Grekland som han var tvungen att smita emellan med...
Litteraturen vi använde oss av var "Kunskap om Jakt" www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9157478317 vilket räckte mer än väl. Två stycken hade köpt Jägarförbundets samlade verk (7 böcker har jag för mig) men dom var mycket svårare att använda sig av. Jag läste genom boken en gång innan jag åkte till kursen och det räckte gott och väl. Vi startade dagarna 08:00 och slutade i princip vid midnatt, så det blev rätt många timmar totalt. Vi tog t.o.m teoriprovet en dag tidigare för att kunna fokusera på skyttet mot slutet. Vi klarade oss allihop förresten, även på uppskjutningen.
Jag skjuter från höften här, men det var en Djursholmare som höll i kursen, det borde tilltala dig?
Som du vet följde jag dina instruktioner.
Men nu är man rätt besviken ändå.
Köpte den där boken, fine. Läste den också, fine. Tog examen, ok. Tänkte att jag ville lära mig mer om vapenlagen för den är mycket kortfattat redovisad i Kunskap om Jakt. Igår kväll slog jag upp kapitlet igen och såg att man kunde köpa en bok, också från Bilda förlag, som heter Jaktlagstiftningen. Sagt och gjort.
Men, Bilda förlag är Socialdemokraternas bokförlag har det kommit fram nu! Jag känner mig spottad på, kissad på, våldtagen och förnedrad. Vaknade nu i duschen där jag försökt tvätta bort ABF-känslan till tidig morgon då jag måste svimmat av utmattning.
Nu är frågan, har Jägareförbundet fler kopplingar till Socialdemokraterna?
Oavsett så skall jag kompensera med att vara elak hela dagen.