Stora könsbytetråden

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Och det är..? ge mig några exempel.. så ska jag under tiden söka efter något som är lika aktuellt idag som det var då...

Nu förstår jag inte, skall jag ge exempel på döda ting?

Ok, bibeln, koranen, sagan om ringen, emil i lönneberga, pippi långstrump + alla andra skrivna alster.

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Nu förstår jag inte, skall jag ge exempel på döda ting?

Ok, bibeln, koranen, sagan om ringen, emil i lönneberga, pippi långstrump + alla andra skrivna alster.

Några exempel:
Den rikes skatter äro honom en fast stad, höga murar likna de, i hans inbillning. (Ordspråksboken: 18:11 )
Bönfallande är den fattiges tal, men den rike svarar med hårda ord. (Ordspråksboken 18:23)
"Uselt, uselt", säger köparen; men när han går sin väg, rosar han sitt köp. (Ordspråksboken 20:14)

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Några exempel:
Den rikes skatter äro honom en fast stad, höga murar likna de, i hans inbillning. (Ordspråksboken: 18:11 )
Bönfallande är den fattiges tal, men den rike svarar med hårda ord. (Ordspråksboken 18:23)
"Uselt, uselt", säger köparen; men när han går sin väg, rosar han sitt köp. (Ordspråksboken 20:14)

Du citerar en text ur en bok och vill med det göra gällande att boken är en levande organism.:va

Eller skall vi gå i batalj där jag citerar saker ur samma bok som INTE stämmer?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Du talar först om Katolicismen vilket leder till Kristendomen, och vidare till Bibeln... sedan byter du ämne...

För det var jag som började menar du.:confused:

Kan du inte skriva vad du far efter istället.:va

Är du putt för att jag anklagade en religions påverkan på människor?

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Jag kan inte se att det var jag som tog upp Katolicismen.. inte heller "döda ting"... nu återgår jag till vad tråden handlar om... lägger ut det snart... blir med ALL säkerhet fler som kommer att svara i denna tråd...

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Det borde finnas en lag där den som har gjort ett könsbyte måste informera sitt ons/tillfälliga partner att man har genomfört ett könsbyte.
Vissa män/kvinnor kan se förvånande lika det könet de har bytt till.

Jag som heterosexuell är liksom inte intresserad i en före detta kille:zpy

Det man inte vet mår man inte dåligt av.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag kan inte se att det var jag som tog upp Katolicismen.. inte heller "döda ting"... nu återgår jag till vad tråden handlar om... lägger ut det snart... blir med ALL säkerhet fler som kommer att svara i denna tråd...

Nej, det var jag, vet du inte om att kristendomen delades för ett halvt millennium sedan?

När man pekar på problem är det ofta till hjälp att specificera vari problemet ligger, inte generalisera med bred pensel.

Ber om ursäkt om det var en öm tå, men jag bad dig inte sätta den under min fot.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år