Åå vad tråkigt.. säg den hojåkare som inte har gjort den där grejen någon gång... och fått höra ”Om du bara hade lagt ner liite mer så hade det gått bra…däcken släpper långt senare än du tror..” men de är inte så bara..sitter rotat i huvudet..
Du har väl IFs helförsäkring?
Avstånd är ju oavsett det bästa alternativet...
Lider med dig!.. ny sen juni och allt..
Jag var helt ny i helgen.. hade aldrig åkt med SH förut..tog det lugnt..var skitkul ändå.. alla väntade på mig (iaf kungsbacka gänget *vänlig pik*) på olika ställen och de var skit kul... jag kände helt klart att man utvecklas mer om man åker flera.. men man behöver inte allt åka precis som de andra.. på bandagarna med SMC säger de att du ska ligga på 80%...ligger du på mer så spänner du dig bara och du hinner inte tänka på att planera sin körning..
Så mitt råd är att helt klart haka på nästa gång...gav verkligen mersmak.. men RYCKS INTE MED AV ANDRA..de väntar på dig vid stoppen..
Måste passa på å tacka kungsbacka gänget för förra helgen.. jag han bara vara med på första vändan men det kändes organiserat (trotts att ni räknade in fel när vi vände...hahahaha...) så jag kommer komma tillbaks nästa år!
Du har väl IFs helförsäkring?
Avstånd är ju oavsett det bästa alternativet...
Lider med dig!.. ny sen juni och allt..
Gick för snabbt in i en kurva. Tappade spåret, såg att det låg grus i ytterkant, så jag reste upp och bromsade ist. Landade mjukt på åkern.
Vi alla låg väll ganska tajt på denna sträckan.. Låg ganska nära dig efter rakan, men backade ändå bak innan kurvan, kanske inte tillräckligt. Denna avåkning berodde enbart på mig själv, körde för fort på en okänd väg.
Gruppkörninga är till för alla!
Eftersom alla har olika erfarenheter av motorcykelkörning, vägar etc så SKA gruppen anpassa sig till detta.
Det ABSOLUT VIKTIGASTE är att DU anpassar just DIN körning efter dig själv samt dina kunskaper/erfarenheter. Gruppen väntar in dig vid ändring av färdrikting. Tyvärr är den vanligaste orsaken till en dikeskörning att en "ny" förare hänger på resterande vana förare i gruppen i deras hastighet utan att ha kört den vägsträckan tidigare.
Alla måste börja någonstans. Så börja sist och låt erfarenheten ta dig sakta framåt i ledet
Det spelar ingen roll om man kan behärska sin motorcykel som en kung, eller kört bana i 20 år. Har föraren inte har kört på just denna väg och kommer in i för hög fart i en kurva som nyper, så är en olycka framme!
Jag var helt ny i helgen.. hade aldrig åkt med SH förut..tog det lugnt..var skitkul ändå.. alla väntade på mig (iaf kungsbacka gänget *vänlig pik*) på olika ställen och de var skit kul... jag kände helt klart att man utvecklas mer om man åker flera.. men man behöver inte allt åka precis som de andra.. på bandagarna med SMC säger de att du ska ligga på 80%...ligger du på mer så spänner du dig bara och du hinner inte tänka på att planera sin körning..
Så mitt råd är att helt klart haka på nästa gång...gav verkligen mersmak.. men RYCKS INTE MED AV ANDRA..de väntar på dig vid stoppen..
Måste passa på å tacka kungsbacka gänget för förra helgen.. jag han bara vara med på första vändan men det kändes organiserat (trotts att ni räknade in fel när vi vände...hahahaha...) så jag kommer komma tillbaks nästa år!
Last edited: