Det var tråkigt att jag inte verkar lika begåvad som vanligt (...) men du skrev ordagrant "Det kan möjligen vara den sämsta platsen att placera en judisk stat...".
Detta har av mig, bland annat, tolkats också ordagrant, dvs att det är en dålig plats att placera en judisk stat. Detta föranleder naturligtvis frågor om vart staten skulle placerats på ett bättre sätt och vad som istället skulle hända med den plats som då inte blev judisk stat.
Så det hade varit väldigt intressant att se vad du tycker om, alternativt om du vill förtydliga vad du menar.
Tack på förhand.
Israel ligger där det ligger.
Det är ett konstaterande att det placerades mitt bland sina värsta fiender, som dessutom var motståndare till förslaget redan innan, och hör därför naturligtvis till komplexiteten på konflikten.
Man behöver inte vara någon Einstein för att inse det.
Om det ligger på maximalt dåligt ställe måste det ju finnas bätte ställen?
Eller skulle vi sett till att judarna förblev ett statslöst folk?
Återigen, det ligger där det ligger.
Halmgubben i fråga två känns inte riktigt som dig Ulvhamne.
Var skrev jag att judarna skulle förbli ett statslöst folk?
Vill ni prompt ha någon fantasiplats om var det istället borde ha legat så kan ni väl hitta på någon själva.
Även om jag inte tror att någon hittepå plats för var Israel skulle ha legat i en annan verklighet tillför något till tråden.
Nu har vi den verklighet vi har, Israel ligger där det ligger, mitt bland sina värsta fiender.
Det jag vill är att människorna i Israel, Palestina och runt omkring ska få gå fritt på gatorna utan att behöva oroa sig för våld av olika slag.
Något jag vill gällande alla människor i världen.