Stora Mellanösterntråden

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Grym bild!
Men jag har nog inte så mycket att komma med på ett programmering-forum, sporthoj har jag ju i alla fall haft när jag var ung. (Till skillnad från många andra här som har något klass5 åbäke och mallar sig).
Hah! Om du känner för att snacka med en hög med inbitna yttrandefrihetsförespråkare som inte kan komma överrens om särskilt mycket annat än att allt inom IT är värdelöst är det ett perfekt ställe.
Och i den politiska delen handlar inget om programmering. Men ska inte pådyvla tidsslöseri på någon. :hihi

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det beror på att någon störde sig på att jag tog upp USA och Israel i Rysslandstråden, och tipsade om den här tråden istället. Men trollar gör jag inte, jag har väl underbyggda argument. Tack ändå för det där med "ungjäveln", det värmde. Jag måste vara Sveriges yngsta 60-plussare i så fall.
Om du inte trollar är det bara för sorgligt att en äldre gentleman kan vara så svårt besatt av främmande makt.. gick du som sossarna, på kurs i DDR?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag diskuterar hellre med klipska människor som har andra åsikter än med dumhuvuden som håller med. :)

Lite som lirarna som har nycklarna till Golgatakyrkan. Lite jäkla respekt får man ha för sina motståndare!
Känns som det ligger en passning i det där...men jag låter det passera, försöker avhålla mig från att störa ett intressant meningsutbyte och gläds åt att det för ovanlighetens skull inte är Israelbashing som dominerar.
I stand with Israel.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Känns som det ligger en passning i det där...men jag låter det passera, försöker avhålla mig från att störa ett intressant meningsutbyte och gläds åt att det för ovanlighetens skull inte är Israelbashing som dominerar.
I stand with Israel.

Ingen passning till dig alls, ber om ursäkt om det uppfattades så! :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Om du inte trollar är det bara för sorgligt att en äldre gentleman kan vara så svårt besatt av främmande makt.. gick du som sossarna, på kurs i DDR?
Skulle säga att en 60+ som är avstängd från flashback för narkotikaförsäljning känns mer som något Patrik Sjöberg kommer fiska upp. Vad är det för skitprat? Nä, det här är ett moppefucko, no doubt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Skulle säga att en 60+ som är avstängd från flashback för narkotikaförsäljning känns mer som något Patrik Sjöberg kommer fiska upp. Vad är det för skitprat? Nä, det här är ett moppefucko, no doubt.

Det jag är mest förvånad över är att man blir avstängd för sådant, vad fan har hänt med flashback när man inte ens får sälja lite knark där?
Vad ska man då ha det till?

Tbj

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2023
Hoj
Bsa 650 -69 och 1982 Suzuki gt125
tveklöst. Frågan är vad man gör nu? Önsketänkande om att araberna ska vara nöjda och sluta bomba är meningslöst. De följer trots allt lagar som är tusentals år gamla. Att de skulle glömma en upplevd oförätt från 1948 känns osannolikt.
Tyvärr så var det Judarna som blev förorättade när Churchill gav bort en stor bit av deras utlovade land till Jordanien

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Caesarea, en romersk hamnstad strax söder om Akko, som i sin tur är en gammal korsfararstad.

Caesarea har teater, kapplöpningsbana, akvedukt och många andra romerska attribut. Grävs ut fortlöpande. Hamnpirar/vågbrytare av pråmar fyllda med aska (från Etna) som reagerar med havsvattnet och bildar ett slags betong. Kapplöpningsbanans bästa åskådarplats är precis vid kurvan, där krascherna sker… med åtföljande blodbad när de efterkommande kör över den/de olycklige.

Akko har riddarsalar bevarade från 1100-talet och grävs också ut fortlöpande.

b7bdfd42203c6038da9f8d952a2783a0.jpg

Historiens vingslag.
02189c5689cd2e2efe2aa4358ccf1756.jpg

3a9d116688e82a192ec4b454e5fe3b70.jpg

2b5d6dafe19826ef4696324b1ae78a07.jpg

6df4314943c04a6e4754e8975483d514.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så kan man tolka det. Helt klart en skillnad jämfört med Republikanerna.

Man kan också få klart för sig att Israel dödar oskyldiga civila och försöker ockupera fler områden.
Gällande civila, se punkt sex.
Gällande nya bosättningar, det behöver vi mer detaljer om i tråden känner jag. Lust att göra en insats?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Jag försöker bara se det ur ett annat perspektiv. Ryssarna är inte värre än USA egentligen. Vi kommer väl ihåg president George W Bush tal efter 11 september:
"USA förbehåller sig rätten att preventiv angripa varje stat, organisation eller individ som kan tänkas utgöra ett hot mot landets säkerhet".
Samma privilegium som Ryssland gjorde anspråk på när man invaderade Ukraina.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Snälla, håll Ryssland(och Ukraina) i Ryssland-tråden så får denna vara för Mellanöstern.

Tack på förhand! :tummenupp
Trådarna överlappar lite. Om man vill dra paralleller mellan Rysslands agerande i Ukraina och USA:s agerande i Irak - hamnar man då i Mellanöstern- eller Rysslandstråden?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag försöker bara se det ur ett annat perspektiv. Ryssarna är inte värre än USA egentligen. Vi kommer väl ihåg president George W Bush tal efter 11 september:
"USA förbehåller sig rätten att preventiv angripa varje stat, organisation eller individ som kan tänkas utgöra ett hot mot landets säkerhet".
Samma privilegium som Ryssland gjorde anspråk på när man invaderade Ukraina.
”Jag har alternativa fakta”.

Du har helt svalt det ryska narrative.
Delar du uppfattningen att det rör sig om nog-demoner, och deras största tillhåll är Kiev. Det är bög-demoner som man möter i Ukraina enligt Puttes polare Kirill. Det är det offentliga budskapet.

Du kan inte välja vad som passar bäst för stunden. Så då antar jag att du delar det och att den ukrainska presidenten således är en judisk bög-demons-nazist.

Detta emedan Putlers uppenbart skeva ”legoknektar” bedriver systematisk våldtäkt på sina underställda. Jodåsåatt. Ditt val av ”Annat synsätt” är ju ditt val, eller hur?

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Trådarna överlappar lite. Om man vill dra paralleller mellan Rysslands agerande i Ukraina och USA:s agerande i Irak - hamnar man då i Mellanöstern- eller Rysslandstråden?
Du drog inga paralleller mellan varesig ryssland eller usa och mellanöstern så, absolut inte i den här tråden. Annars är ju whataboutismen rätt tröttsam, argumentera om det gällande fallet. Vi kan säkert starta en tråd om USA där vi tjafsar om allt skit de ställt till med, så kan vi hålla raljerandet om USA där om du nu känner starka behov att raljera om USA.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Syftet med tråden var ju bland annat att flytta den uppkomna diskussionen om Mellanöstern FRÅN Ukraina-tråden hit, det verkar ju inte överdrivet logiskt att då flytta hit Ukraina-diskussionen.

Visst kan man sätta saker i relation till varandra men det här blir ju bara "ah men du rå" i varenda tråd till sist.

Ett annat alternativ är ju att någon startar den Stora tråden om allt möjligt, det hade varit fett.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning