Vilken intressant tråd! Jag kommer dessvärre inte hinna läsa den från början, jag kan bara säga att detta med land och gränser är relativt, kommer jag ihåg som ensam skåning i Rågsvedskolan i mellanstadiet. Då ville dom "gräva bort Skåne".
Något jag dessutom är väldigt nyfiken på är det omtalade 'judehatet' som jag letat efter information på internet men aldrig riktigt fått en logisk förklaring. "Judar" verkar vara ett bildat, hårt arbetande folk, som inte förtjänar det förtal man ofta hör om dom. Men vad vet jag egentligen, jag kanske har fel?
Sen angående mellanöstern och deras eviga bråk, jag tror jag vet vad det beror på - det är värmen. Det är helt enkelt för varmt där nere, man kan inte tänka i 50*C, så om man bara kunde höja levnadsstandarden med t ex fler AC till folket så kanske dom lugnar ner sig. Som det är nu duger 'landet' inte till mycket annat än terrängkörning och bad. Jag är väldigt fascinerad av landskapen hur som helst, och om dom bara kunde pausa sitt krig lite ibland så kunde jag kanske ta en tripp dit och kolla.
Vet att Wadi Rum, en bit bort i Jordanien, är väldigt vackert. Dom har jeep-safarin där.