Stora Mellanösterntråden

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Nu börjar du skriva om en massa andra saker igen. FN trupper, Ship to Gaza osv

Om araberna får självstyre ska väl de två parterna inte ge varandra rättigheter, jag förstår inte upplägget alls.

Jag tror inte på den lösningen oavsett. Framför allt vill ju få av de inblandade det själva, på båda sidor. Bättre om de sköter sina förehavanden var för sig. Detta verkar de i princip vara överens om.

Vad tycker du Israel skall göra med de araber som är Israeler vid en sådan lösning du förespråkar förresten?
Vad ser du själv som lösning på problemet? Du verkar ju mest tycka att det är helt ok att Israel fortsätter att ockupera land, bygga nya bosättningar, mörda barn och hålla på.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad ser du själv som lösning på problemet? Du verkar ju mest tycka att det är helt ok att Israel fortsätter att ockupera land, bygga nya bosättningar, mörda barn och hålla på.
Jag tycker att araberna utan israeliskt medborgarskap skall tas emot av Egypten och andra arabiska länder så får de bo som grannar.

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Ja, vilket det ju redan är, eller är det en tvåstatslösning redan nu?

Ja det är en tvåstatslösning redan nu. Som Israel inte accepterar. Palestina som land har observatörsstatus i FN.

Västbanken och Gaza har ALDRIG varit en del av Israel? Kan du ingenting? Jösses.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja det är en tvåstatslösning redan nu. Som Israel inte accepterar. Palestina som land har observatörsstatus i FN.

Västbanken och Gaza har ALDRIG varit en del av Israel? Kan du ingenting? Jösses.

Ta dig inte an en attityd nu som leder till att du måste gnälla av dig hos en moderator.

Jag vill inte ha dina länkar.

Men jag fattar, nu visste du inte vad du skulle svara så då blev det rörigt, precis som vanligt. 🥲

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Ta dig inte an en attityd nu som leder till att du måste gnälla av dig hos en moderator.

Jag vill inte ha dina länkar.

Men jag fattar, nu visste du inte vad du skulle svara så då blev det rörigt, precis som vanligt. 🥲

Ursäkta? Du tror på allvar att Gaza/Västbanken är en del av Israel? Och du kallar invånarna ”araber” istället för ”palestinier”? Då kan vi ju hitta på nån annan definition för folk som bor i Sverige istället för att kalla oss för ”svenskar……” Lycka till med det…..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ursäkta? Du tror på allvar att Gaza/Västbanken är en del av Israel? Och du kallar invånarna ”araber” istället för ”palestinier”? Då kan vi ju hitta på nån annan definition för folk som bor i Sverige istället för att kalla oss för ”svenskar……” Lycka till med det…..
Vad många gånger du kan svara på mina inlägg. Vad sägs om att gå ut och ta lite frisk luft och lugna ned sig?

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Vad många gånger du kan svara på mina inlägg. Vad sägs om att gå ut och ta lite frisk luft och lugna ned sig?

Det är omöjligt att diskutera med någon med så fruktansvärt låg kunskapsnivå att du tror att Gaza och Västbanken tillhör Israel. Palestina existerar. Det bor palestinier på Västbanken och Gaza. Sluta upp med att allmänt kalla dom för araber.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är omöjligt att diskutera med någon med så fruktansvärt låg kunskapsnivå att du tror att Gaza och Västbanken tillhör Israel. Palestina existerar. Det bor palestinier på Västbanken och Gaza. Sluta upp med att allmänt kalla dom för araber.
Om du har svårt att diskutera med mig så kan du ju avstå, ingen anledning att bli otrevlig för att vi inte är överens.

Ta ett varv till och lugna ned dig nu.

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Är du arg över att jag inte tycker som du eller varför börjar du skriva om så otrevligt?

Jag har sagt vad jag tycker, är det något mer du undrar? Sluta posts länkar, ingen vill se dina länkar, allra minst jag faktiskt.

Du mer än någon annan behöver bevisligen länkar.

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Om du har svårt att diskutera med mig så kan du ju avstå, ingen anledning att bli otrevlig för att vi inte är överens.

Ta ett varv till och lugna ned dig nu.

Vi är överens den dagen du fattar att Gaza/Västbanken INTE tillhör Israel. Vi är överens den dagen du fattar att Palestina existerar. Du har fel.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nu pratar ni om varandra istället för mellanöstern igen...

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Nu pratar ni om varandra istället för mellanöstern igen...

Vi pratar kunskapsnivå och ren grundläggande fakta gällande Mellanöstern/Gaza/Västbanken/Israel. Man kan inte vara så faktaresistent. Då bör man nog inte diskutera det här ämnet. Det här är inte ens svårt. Palestina är erkänt av FN och dom flesta länder på klotet. Gaza/Västbanken tillhör INTE Israel och har aldrig gjort. Israel har inte där att göra. Palestina som land har ambassader…… Dom som bor där kallas palestinier. Inte ”araber”. Det är lite samma som att generellt kalla svenskar för nordbor i princip. Jag satte morgonkaffet i halsen när det visade sig att han trodde att Gaza/Västbanken tillhör Israel. Det tror inte ens sionisterna men dom VILL att det ska vara så…..

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vi pratar kunskapsnivå och ren grundläggande fakta gällande Mellanöstern/Gaza/Västbanken/Israel. Man kan inte vara så faktaresistent. Då bör man nog inte diskutera det här ämnet. Det här är inte ens svårt. Palestina är erkänt av FN och dom flesta länder på klotet. Gaza/Västbanken tillhör INTE Israel och har aldrig gjort. Israel har inte där att göra. Palestina som land har ambassader…… Dom som bor där kallas palestinier. Inte ”araber”. Det är lite samma som att generellt kalla svenskar för nordbor i princip. Jag satte morgonkaffet i halsen när det visade sig att han trodde att Gaza/Västbanken tillhör Israel. Det tror inte ens sionisterna men dom VILL att det ska vara så…..
Så prata om varför det är en nation eller vad folket ska kallas istället för om potentiella egenskaper hos personen du argumenterar med.
Har redan sagt till flera gånger att ni inte ska prata om varandra. Sluta upp med det omedelbums.

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Så prata om varför det är en nation eller vad folket ska kallas istället för om potentiella egenskaper hos personen du argumenterar med.
Har redan sagt till flera gånger att ni inte ska prata om varandra. Sluta upp med det omedelbums.

Det är det jag gör. Problemet är att han har fel. Man kan omöjligt tro att Gaza/Västbanken tillhör Israel. Det har det aldrig någonsin gjort. Det här är väldigt grundläggande kunskap. Finns inga gråskalor ens….. Jag försöker diskutera och jag inkluderar källor. Om man startar en tråd för 1 1/2 år sedan och under hela denna tid haft som utgångspunkt och tro att Gaza/Västbanken tillhör Israel……? Och samtidigt vägrar ta till sig källor……? Det går ju inte….. Stäng tråden känns det som…..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln