Stora Mellanösterntråden

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Jag kan inget om Somalia, det borde jag förstås lära mig eftersom det bor några miljarder somalier i Stockholm. 🥲
Jag menade mest att Afrika är så galet hopplöst, de kommer aldrig resa sig ur sin misär, de vill inte helt enkelt.
Jag tror det bästa är att vi lever för oss och de lever för sig. Allt annat är bara intressant idealistiskt men naivt och har bevisat sig absolut inte fungera. Ingen verkar särskilt nöjd med utbytet heller. Tyvärr. Ingen vore gladare än mig om jag hade fel.
Afrika är väl inte alls galet hopplöst? Några delar av Afrika är det. Stora delar av Afrika håller på att dra sig ur fattigdom nu. Man vänder ryggen mot många västländer och samarbetar med BRICS. Kina gör mycket bra i Afrika. Definitivt ett bättre alternativ än västvärlden historiskt. Kolonisera och stjäla råvaror är inte så trevligt gjort.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Vi båda gillade även ditt inlägg om Rwanda..... ;)
Det inlägget minns jag inte ens. Brukar inte skriva om det landet.

EDIT: Det var nog Brooklyn, men om det bidrar till världsfreden (och i förlängningen även fred på forumet) tar jag gärna åt mig äran för det inlägget också. 😂
 
Last edited:

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Poängen är att det trots ett nattsvart läge kan det fort ljusna - förutsatt att kvinnorna får bestämma mer och de religiösa mindre.
Vi har det bra här i Sverige att kyrkan är separerad från staten.


Det finns religösa dårar överallt.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Vi har det bra här i Sverige att kyrkan är separerad från staten.


Det finns religösa dårar överallt.
Ja och inte är det främst bland västliga demokratier som det religiösa problemet är störst…
 

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Ja och inte är det främst bland västliga demokratier som det religiösa problemet är störst…
Det beror på hur man ser på saken. Det är enbart kristna länder som startat världskrig och t.ex. W Bush hade ihjäl en miljon irakier och han baserade beslutet på en fet lögn. Och hävdade att Gud sagt till honom..... Skylla det på Gud.....? Tror inte att någon gud faktiskt säger till politiker etc att mörda folk. Det är samma överallt. Vi får ringa en rörmokare. Det är skit i ledningen...... Galna politiker. Bort med dom.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det krävs tid att bygga ett stabilt samhälle som behandlar sin befolkning väl, och det måste komma från befolkningen. Trycker man in det från sidan slutar det nästan alltid med att det går åt helvete.
Absolut, därför bör man lämna Mellanöstern till sitt öde i de fall det inte finns en opposition att stödja.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det krävs tid att bygga ett stabilt samhälle som behandlar sin befolkning väl, och det måste komma från befolkningen. Trycker man in det från sidan slutar det nästan alltid med att det går åt helvete.
Japp. Det är just det vi ser resterna och konsekvenserna av fortfarande.
Låt dom vara.

"Staten Israel upprättades 1948 efter ett FN-beslut om delning av Palestina, den mark som var judarnas bibliska hemland men som också var befolkad av muslimer och kristna. Därmed uppstod en av världens mest svårlösta politiska konflikter.
 
Last edited:

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
Japp. Det är just det vi ser resterna och konsekvenserna av fortfarande.
Låt dom vara.

"Staten Israel upprättades 1948 efter ett FN-beslut om delning av Palestina, den mark som var judarnas bibliska hemland men som också var befolkad av muslimer och kristna. Därmed uppstod en av världens mest svårlösta politiska konflikter.

Som sagt, det var England som krattade manegen och det sattes på pränt redan under WWI.



Jag är hyfsat övertygad om att det hänt i alla fall även utan Hitler och koncentrationslägren. Det vart nog egentligen Nationernas Förbund som satte spiken i kistan när man gjorde England till förmyndare över Palestina under WWI.
 

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500
"Israeli authorities can renew administrative detentions indefinitely."

Vad är problemet? Det är så det fungerar och ska fungera i en demokrati.

Nä. Det är helt emot folkrätten. Tänk dig att vi går inte in i Norge och haffar folk godtyckligt och håller dom häktade i åratal utan rättegång. Jävlar vilket liv det skulle bli…..
 

Birger H

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2024
Hoj
Enfield Classic 500

Israel motsätter sig än en gång en två-statslösning. Trots att FN och en stor majoritet av klotets länder står bakom Palestina som stat, har upprättat ambassader etc.....
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top