Stora Mellanösterntråden

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
För Guds skull, judar har bott i regionen i tusentals år, sluta sprid antisemitiska lögner.
Och du kan inte läsa.

Ja och? Vad har de med palestiniernas eventuella upplevelse att göra?
Inga andra som bott där i tusentals år?

Fan du är som vänstern generellt i denna fråga. Känslorna spelar över.

En fråga som du iaf kan försöka svara på om du skiter i övriga: Vad är lögnen?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
För Guds skull, judar har bott i regionen i tusentals år.
Men det är skillnad mellan att bo i ett område och att göra anspråk på det som deras. Jag har bott i Bredäng hela mitt liv men det gör mig inte till ägare av Bredäng. Om jag skulle utropa Bredäng till Tammerland och avhysa alla andra medborgare därifrån skulle det säkert få konsekvenser. Sådana konsekvenser som Israel upplever idag.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Gillar att Expressen har en hel radda artiklar där judar får ge sin syn på saken. Det de berättar är inte smickrande. Antisemitism, utfrysning etc. De unga förstår nu varför 30-talet "hände". Plötsligt blir det tydligt att angivare finns eller kan finnas mycket närmre än de ville tro...

De kan bara lita på judar och nu är det tydligt, Sverige är antisemitiskt.

Jag var granne med synagoga i 7-8 år. Jag behöver inte fundera 2 ggr över om var hotet mot dem kommer ifrån. 3 bomber under min tid där.

Bara att scrolla ner och förbi efter denna så kommer fler, från Israel också och Greta får en välförtjänt känga.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men det är skillnad mellan att bo i ett område och att göra anspråk på det som deras. Jag har bott i Bredäng hela mitt liv men det gör mig inte till ägare av Bredäng. Om jag skulle utropa Bredäng till Tammerland och avhysa alla andra medborgare därifrån skulle det säkert få konsekvenser. Sådana konsekvenser som Israel upplever idag.
Sluta skriv om annat än tråden handlar om, läs inlägg ett eller byt tråd.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Viktig länk, så här är araberna.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Tråden handlar inte ett skit om Bredäng, håll käften bara. ?

Berätta om dina drogköp istället, eller de gick ju inte så bra heller. ?
Men hela tråden handlar ju om Ryssland - Ukraina, och avslutas med "Leve Israel, leve Ukraina". Och där tycker jag då att palestinierna har rätt till sitt territorium, och att Israel ska träda tillbaka. Och att Ryssland ska beviljas sitt territorium i Ukraina. Krim tillhör ju faktiskt Ryssland.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Men hela tråden handlar ju om Ryssland - Ukraina, och avslutas med "Leve Israel, leve Ukraina". Och där tycker jag då att palestinierna har rätt till sitt territorium, och att Israel ska träda tillbaka. Och att Ryssland ska beviljas sitt territorium i Ukraina. Krim tillhör ju faktiskt Ryssland.
1699133607224.png

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Judar skyller alltid motgångar på "antisemitism", och då är debatten över. Hitlers judeutrotning är i själva verkat det bästa som hänt judarna. För de kan göra vad som helst i världen utan konsekvenser, för de har ju "judeutrotningen" som argument, Vem kan trumfa det..? "Vi bombar nån miljon palestinier, kvinnor och barn - katastrof!!! Ja, men vi är ju judar...Men ok, då är det inget problem då.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du och dina trollerier, märker du inte att ingen vill diskutera med dig? Du måste trolla mer sofistikerat, annars blir det inget. Öva mer.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Ja, om Israel tillhör judarna så tillhör Krim Ryssland. För nu har det ju gått många år sedan dess, och då blir det så.
Tacka fan för att det är krig. Tråkigt att mata knarktrollet men du lockar fram det sämsta i mig.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Du och dina trollerier, märker du inte att ingen vill diskutera med dig? Du måste trolla mer sofistikerat, annars blir det inget. Öva mer.
Att ingen vill diskutera mer tolkar jag som ett tecken på att jag har rätt, ingen har några argument som kan motsäga mina övertygande bevis på att Ryssland har rätt till Ukraina. Nu handlar ju tråden om Mellanöstern, men principen är densamma. Judarna har säkert en plats i Mellanöstern, men detta måste diskuteras och jämkas med palestiniernas krav. Man kan inte göra som FN, bara ta ett land och ge till ett annat folk. Oavsett vad man tycker om detta så har det gett ett vår tids mest svårlösta problem: Gör om, gör rätt, FN!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tacka fan för att det är krig. Tråkigt att mata knarktrollet men du lockar fram det sämsta i mig.
Tänk om han inte vet att det var en del av England <1948 och dessförinnan Turkiet. ?

Men det vet han så klart. Han är ju inte helt dum i huvudet. ?

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Att ingen vill diskutera mer tolkar jag som ett tecken på att jag har rätt, ingen har några argument som kan motsäga mina övertygande bevis på att Ryssland har rätt till Ukraina. Nu handlar ju tråden om Mellanöstern, men principen är densamma. Judarna har säkert en plats i Mellanöstern, men detta måste diskuteras och jämkas med palestiniernas krav. Man kan inte göra som FN, bara ta ett land och ge till ett annat folk. Oavsett vad man tycker om detta så har det gett ett vår tids mest svårlösta problem: Gör om, gör rätt, FN!
Njae. Du kör ju samma taktik som ryssen, utnötning. Där är du duktig, det måste jag medge. Vore en mardröm att ha dig som bordsgranne på en middag...

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC