Nä jag sade nog att ursprung/hudfärg/arv inte har betydelse för någonting egentligen. I grunden är de flesta bra människor och jag har träffat på ganska många som orkat vara bra människor fast i stort sett allting i deras miljö försökt påverka dem i motsatt håll under hela livet. Hatten av för dem!
Däremot "islamism" och stenkastning är en helt annan sak och det är i det jag tror att vi är helt överens. Och det var ju det du pratade om.
Invandring och nationens existens är en helt annan fråga. Vi har haft stor invandring under vissa tider som snarare varit mycket gynnsam för Sverige, tex under perioden 1945-1990. Så det är inte ordet du söker. Ordet är snarare "integration" och möjligen "flathet"... och där tror jag också att vi är överens, liksom de flesta. Sådeså.
Nä nu går du bort dig igen, om tillräckligt många med helt andra värderingar kommer hit så kommer våra värderingar som land att förändras.
Så frågan om en stor invandring, likt den vi haft till Sverige från främmande kulturer och med främmande värderingar, är negativ för förmågan att försvara landet kvarstår nog för dig att utveckla. Många invandrare vill döda poliser för att de skyddar våra rättigheter, skall de vara en del av försvarets resurser? Skall de omfattas av försvarets och samhällets skydd? Vill de dö för vårt sätt att leva eller vill de döda oss för vårt sätt att leva? Jag vet vad jag tycker och tror.
Att dra upp europeisk invandring av arbetskraft för 35-80 år sedan har NOLL med miljoner arbetslösa invandrare från MENA att göra, nu står vi här med horder av ej integrerade invandrare som vill kasta sten på polisen tillsammans med sina barnfamiljer i ena änden, och en Ulf Kristersson som lyfte på locket i frågan i andra änden. Vad tar ni som ville ha det så här för ansvar?
Sedan var invandringen 1945-1990 du refererar till inte så gynnsam som det politiskt korrekta narrativet gör gällande men det kan vi ta separat. Läs nationalekonomen Tino Sanandajis genomgång av hur "stor" den invandringen faktiskt var och hur lite den påverkade om du är intresserad.