Stort jordskalv i asien.

Status
Ej öppen för fler svar.

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Abloy skrev:
Är du medveten om att svenskar har "plundrat" för att överleva?
Det är en jävla skillnad på att plundra för att överleva och att göra det för egen vinning! Jag är inte så pantad att jag inte fattar att man tar vad man kan för att överleva! Tror inte att en skadad människa som står utan kläder tänker "En digitalkamera, den tar jag med mig. Snacka om tur...."

Ber om ursäkt att jag kanske beter mig dåligt, men jag har kompisar därnere som många andra här och jag mår dåligt av att veta att de lider. Kan kanske bli så att de får ge sig ut med dykbåten och samla lik. Ingen trevlig uppgift när man inte är "utbildad" för det. Måste vara fruktansvärt för de stackare som håller på med det nu!

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Chris Ash skrev:
Vad fan har du för anledning att hålla på som du gör i denna tråden? Sitter och drägglar barnmat på tangentbordet och spyr ur dig oförskämdheter och könsord mot politiker som nån jävla liten barnunge. Knip igen flabben till du kan lära dig diskutera som folk!

Over and out, det går inte att diskutera sakligt med träväggar.
Könsord, åååh jisses va du var känslig, använder du aldrig fula ord....klart du inte gör, hur kunde jag glömma det, du är ju guldgossen nr 1 hahahahaha

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
pajo skrev:
Det är en jävla skillnad på att plundra för att överleva och att göra det för egen vinning! Jag är inte så pantad att jag inte fattar att man tar vad man kan för att överleva! Tror inte att en skadad människa som står utan kläder tänker "En digitalkamera, den tar jag med mig. Snacka om tur...."

Ber om ursäkt att jag kanske beter mig dåligt, men jag har kompisar därnere som många andra här och jag mår dåligt av att veta att de lider. Kan kanske bli så att de får ge sig ut med dykbåten och samla lik. Ingen trevlig uppgift när man inte är "utbildad" för det. Måste vara fruktansvärt för de stackare som håller på med det nu!
skillnad att stjäla saker såsom förnödenheter för överlevnad än materiella ting som kostar pengar

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Vill först och främst beklaga för er alla som har anhöriga där nere som kanske drabbats och hoppas verkligen på att alla klarar sig!

Vill också poppa upp sgtpepper's inlägg för er som kanske inte läst alla sidorna så lägger jag upp länkarna igen där ni kan skänka, om ni så skänker 1kr eller 1000kr så är ni lika viktiga, pengarna är grymt viktiga..

http://www.redcross.se/newrkweb/WebForms.nsf/Internetpaypriv?OpenForm

http://www.svt.se/radiohjalpen/

http://www.lakareutangranser.se/

// MVH QuaYa

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Quaya skrev:
Vill först och främst beklaga för er alla som har anhöriga där nere som kanske drabbats och hoppas verkligen på att alla klarar sig!

Vill också poppa upp sgtpepper's inlägg för er som kanske inte läst alla sidorna så lägger jag upp länkarna igen där ni kan skänka, om ni så skänker 1kr eller 1000kr så är ni lika viktiga, pengarna är grymt viktiga..

http://www.redcross.se/newrkweb/WebForms.nsf/Internetpaypriv?OpenForm

http://www.svt.se/radiohjalpen/

http://www.lakareutangranser.se/

// MVH QuaYa

Vill tillägga att det är gala på söndag. Röda korset samt TV4 kommer köra igång något.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
vill bara säga att 10kr kan räcka till 20-30 liter vatten kanske och det är oerhört viktigt, så avvara vilken liten summa som helst...bar det kommer nåt

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Banna Ravetrancer; hur i helvete kan denne infantile ärthjärna få hålla på?

Therudeboy

Guest
valmers skrev:

Softa ner istället. Låt han säga det han har att säga även om ni inte gillar det. Ingen som tvingat er svara.

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
valmers skrev:

Swedie kan säkert se det själv.
Sluta istället att fylla ut tråden med sånnahär onödiga inlägg som gör att våra inlägg försvinner in i tråden bara och då missar säkerligen väldigt många SH-medlemmar alla länkarna vi lägger ut.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
valmers skrev:
Oj då, är Valmers het ikväll:)
Varför skall jag bannas tycker du då? För att jag använder könsord mot politiker?? Eller att Chris är ett pucko, som han själv beskrev sig och jag bar höll med om det??
Eller får jag inte tycka att vår regering suger fett och borde avsätta sig själva?? Eller för att jag ogillade Anna Lindh, kvinna som såg till att USA bombade mitt folk för ingenting??

Varför sötnos, o varför sötnos denna ilska?? :)

Beanise

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Vit plastraket
Helt otroligt, fått tag i min kompis nu. Han och familjen är oskadda, känns så otroligt skönt och känner mig grymt lättad.

Håller tummarna för er andra som lever i ovisshet.

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Ni som tycker att man ska skicka Hercules för att ta hem folk har förmodligen aldrig varit in i en kärra och kollat. Den är INTE lämplig för transport av passagerare en så lång sträcka (ca 30h). För övrigt har jag lite svårt för att alla är så kritiska mot regeringen, jag menar att dom kan ju inte bara ta en massa beslut om en det ena eller det andra utan att ha så säkra underättelser som möjligt. Visst dom har säkert gjort någon tabbe här och där men tänk på att det är inte lätt att få en överblick över situationen samt att katasrof området ligger inte direkt i grann kommunen. Förnödenheter och sjukvårds resurser tar tid att få ihop och lasta på ett ledigt flygplan och när planet är lastat så tar det ett halvt dygn innan det är på plats osv.
med detta menar jag att det är svårt att göra någonting så mycket fortare än vad som har gjorts.

Sluta och tjafsa med varandra nu och skänk de drabbade en tanke och om du vill göra något mer sätt då in pengar till hjälporganisationerna.

Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Mina brorsbarn är fortfarande kvar där nere, de är inte skadade, men chockade och de verkar inte få komma hem innan ordinarie avgång då de inte reste charter! De har biljett hem den 4/1.
Min brorsdotters amerikanska polare som var med hon fick däremot komma hem redan dagen efter, det kom en från amerikanska ambassaden redan på söndagen ut till deras ö och lämnade ett pass och biljett till henne!
Detta efter att guvenören i hennes delsatat hade varit hemma hos hennes oroliga mamma bara 6-7 timmar efter katastofen hade inträffat. Detta låter väldigt typiskt USA, men det visar ju ändå på att man tar hand om sina medborgare på ett helt annat sätt än vi gör här i Sverige!

Skickar en tanke till all er andra som har anhöriga kvar där nere!

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Tiden går väldigt sakta nu....

Det e lång tid till tisdag... :(

Nää... ska försöka sova lite...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...