Annchua skrev:
Såg precis bilden som var upplagd på sid. (9?) föreställande en liten flicka från ett sjukhus i thailand. Vet inte om jag inbillar mig men är inte den lilla tösen OTROLIGT lik Mathilda som är på förstasidan av expressen?
Har suttit ett par minuter och jämfört ögon osv..
Hemskt det som hänt i Thailand och jag lider med dem som har anhöriga där nere. Ett par bekanta till mig har lagt ut en efterlysning efter en syster/brorsdotter till dem som är försvunnen efter att huset de stod bakom totalkrossades utav vågen... kan inte ens föreställa mig hur det kan kännas för er där hemma som i ovissheten väntar på besked
Ravetrancer: kan du inte ta ut din vrede över regeringen någonannanstans.. Hur bra skulle du själv hantera situationen om du suttit i regeringen. Lätt att vara ilsk och tycka och tänka när man inte själv sitter i skiten. Den thailändska regimen borde vara dem man är irriterad på som såg skalvet komma men inte varnade allmänheten då man trodde att vågen skulle ebba ut....
/AC
Jasså , är det thailands fel nu då eller? Skärp dig nu lite och tänk efter lite, läs lite fakta och om varför det inte varnades.
Vad jag säger om vår egna regering är helt och hållet min rätt att få säga, dom suger helt enkelt.
Jag skulle aldrig sitta i nån regering vare sig jag vara politiskt engagerad eller inte. Jag måste få yttra mig om vad jag tycker om Sveriges politik. Tycker fortfarande att det är ett jävla daltande med allt, det är min åsikt!!!
Jag tycker Laila är värdelös, persson likaså, och Lindh var det också. JAg säger inte att det är ok att hon blev mördad men jag ogillade henne väldigt mycket. Laila skall vara en profesionell politiker och har nu uttalat sig plumt ett flerta ggr.
Ett mail till GT
""Livet är hemskt ska du veta. Blir ett kort meddelande bara för att låta dig veta att Anna, Peter, Per, Lotta,
Lotta R och Robert samtliga har omkommit här. Alla var ute med grupper. Totalt 65 personer.
Vi hjälper till med att ta hand om döda. Jag vet inte hur jag ska kunna gå vidare efter detta. I går plockade vi upp bebisar och barn ur vattnet. Och det finns mängder kvar. Hela vattnet är fullt.
Många ligger under rasmassor som vi inte orkar lyfta på. Det ligger minst 1 000 människor i vattnet och minst lika många här på land. Det luktar ska du veta.
Jag har sett människor utan huvud, utan armar och utan ben. Värmen är ett helvete. Kommer du ihåg vad jag sa till dig i går? Att det minst var 300 svenskar bara här. Höj den till 500 minst. Då har man inte tagit i.
Det är värst med alla barn, med blöjor med motiv av till exempel Nalle Puh. Hur ska man orka leva, självmord lockar ska du veta. Så fort jag blundar är det skit. Det finns mängder som mår jättedåligt och självmorden kommer att öka lavinartat hemma. De måste få hjälp direkt när de kommer hem, även jag!
Såg på nätet att det var 6 döda svenskar? Vad fan sysslar Sverige med? Jag ser sex döda svenskar om jag går två meter på stranden.
Den totala siffran kommer inte att stanna vid 2 000 människor. Bara här finns det totalt säkert 2 000 döda i vattnet och på stränderna. Och då har ingen varit på ”Chicken” eller ”Ley” och kollat vad jag vet, och där var det mängder av snorklare.
Och inte heller att de flesta finns i bergen. Efter så här många dygn så är man hungrig och törstig, myggbiten så man håller på att bli förgiftad. Man sitter inte kvar där, det kan jag lova. Folk är döda.”