Stort jordskalv i asien.

Status
Ej öppen för fler svar.

Miss_Piggy

Sexy as h*ll!
Gick med
21 Dec 2004
Hoj
R1
Sänder en tanke till alla som har förlorat eller saknar någon anhörig eller vän där nere....
Man blir så lessen. :(

//Mvh Nat

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Ravetrancer skrev:
Persson: Tyskland erbjuder Sverige vård i deras sjukhus på plats i tyskland.
Sverige har inte fått sina än, idioter!!!!!
Sen sitter idioten o pratar om halv stång, vem fan bryr sig oom regeringen skall flagga halv stång???

Laila: Att hon åker ner till Thailand är ju för att hon skall tjäna mer pengar den lilla slynan i form av traktamenten mm. Hon gör ingen nytta där. Dom svenska läkare som fanns på semester och sa att det är bråttom med hjälp nu var visst inte tillräckligt pålitliga, gör Laila så när hon går till sin läkare, misstror hon honom o går till massa andra för att göra en egen uppskattning på sin sjukdom?????

Va fan är det som pågor i detta land, vad fan i helvete är det för fel på vår regering?
Men fan ge dig nu, det här är en enorm katastrof och man kan ha mycket att säga om beredskapen, men att sitta och smutskasta folk bara för att plocka billiga poäng i en situation som denna är vedervärdig. Jag tycker att det är utmärkt att utrikesministern åker ner till katastrofområdet, det hade varit värre om hela regeringen bara suttit på sina arslen. Du har inte något facit på vad som görs och inte görs i denna situation så sluta slänga skit och vara så jävla osmaklig i en situation som denna.

Svarvern

Du håller käften när du pratar med mig
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
05 Yamaha R1
Har en polare där nere som är med bland de saknade i Aftonbladet idag...provade att kolla länkarna som ni lagt ut här men jag kommer inte in på nån av dom, iaf inte filmerna och de ställen som lagt ut listor på skadade. Har inte alltför stora förhoppningar nu när det har gått så lång tid...tyvärr
Vet inte vilka filmer ni har sett, men hittade i alla fall den här på nån sida.
Det verkar va svenskar som spelat in den iaf.

Skit är vad det är..

http://www.muchosucko.com/video-beautifuldayforatidalwave.html

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Markus skrev:
Ett par hundratusen svenskar är inte vad det handlar om.
Jag vet, men jag syftade till hur svårarbetat det är på platsen. Det hade varit en annan sak om jag ensam hade brutit benet i Chamonix i en vanlig fall-olycka.

Det var så jag menade. Hoppas du förstår.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
sgtpepper skrev:
men att sitta och smutskasta folk bara för att plocka billiga poäng i en situation som denna är vedervärdig. .

Folk är upprörda, inget konstigt med det. Billiga poäng vore det om Leijonborg gick ut och mässade nu, inte om en privatperson gör det. Jag vänder mig personligen inte mot (s), men mot det ur-svenska handlingsförlamade sättet.

sgtpepper

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Markus skrev:
Folk är upprörda, inget konstigt med det. Billiga poäng vore det om Leijonborg gick ut och mässade nu, inte om en privatperson gör det. Jag vänder mig personligen inte mot (s), men mot det ur-svenska handlingsförlamade sättet.
Absolut, jag är också upprörd som fan när jag läser om handlingsförmningen, men eftersom ingen av oss har hela bilden klar så känns det jävligt unket att sitta och hänvisa till utrikesministern som en "slyna" bara för att hon åkt ned till Phuket. Jag tycker att det är jävligt bra med en minister på platsen.

Eventuella rannsakningar kan man vänta med att göra tills dess att situationen lugnat ned sig, det hjälper ingen att sitta och frammana hysteri i denna situation, det är bara osmakligt.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
vad för skitsnack är det att man inte kan skicka plan, för fan regeringen kan beordra tex SAS att ställa in flygavgångar mm.

Jag vet bara hur bra amerikanerna löste sina plan 9/11, dom landade 10,000 tusentals plan på 45 minuter, snacka om beredskap. Den enda som är handlingsförlamad i det landet är Bush.

Kan fortfarande inte förstå vad som är det svåra med att fixa plan.....folk är jullediga, precis som om inte piloter mm inte skulle ställa upp omgående vid en sån här katastrof, nä dom skulle noig säga, glöm det jag stannar hemma.....yeah right

Regeringens sätt att handla detta är förjävligt helt enkelt!!!!

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sgtpepper skrev:
Men fan ge dig nu, det här är en enorm katastrof och man kan ha mycket att säga om beredskapen, men att sitta och smutskasta folk bara för att plocka billiga poäng i en situation som denna är vedervärdig. Jag tycker att det är utmärkt att utrikesministern åker ner till katastrofområdet, det hade varit värre om hela regeringen bara suttit på sina arslen. Du har inte något facit på vad som görs och inte görs i denna situation så sluta slänga skit och vara så jävla osmaklig i en situation som denna.
jag vill inte plocka några billiga poäng, vad för poäng menar du då?

Jag är bara totalt missnöjd med regeringens sätt att hantera denna katastrof, total handlingförlamd......

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Som moderator med grönt nick borde du veta bättre räjvis..

/B

sgtpepper

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ravetrancer skrev:
vad för poäng menar du då?
Tja, jag antar att du ogillar den sittande regeringen rent politiskt och använder detta som ett sätt att projicera ditt ogillande, t.ex genom att kalla utrikesministern för slyna.

Jag är bara totalt missnöjd med regeringens sätt att hantera denna katastrof, total handlingförlamd......
Tror du att det hade sett dramatiskt mycket mer annorlunda ut med en borgelig regering? :kocko Det handlar om en krisberedskap som inte pallar med en katastrof av denna omfattning.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sgtpepper skrev:
Absolut, jag är också upprörd som fan när jag läser om handlingsförmningen, men eftersom ingen av oss har hela bilden klar så känns det jävligt unket att sitta och hänvisa till utrikesministern som en "slyna" bara för att hon åkt ned till Phuket. Jag tycker att det är jävligt bra med en minister på platsen.

Eventuella rannsakningar kan man vänta med att göra tills dess att situationen lugnat ned sig, det hjälper ingen att sitta och frammana hysteri i denna situation, det är bara osmakligt.
Jag kallar henne för det för jag anser att hon är det, en billig slyna dessutom!!!!
Istället för att den kossan skall åka o kolla läget så ska hon för fanb se till att skaffa hjälp, horfitta!!!! Det ringer svenska läkare o sägaer att det är akutm då ska hon slösa 24 timmar till genom att flygfa dit o kolla själv, har hon inte sett tillräckligt och hört tillräckligt?
Kanske åkte hon för att sen kunna säga jag var där, det var så hemskt o söka billiga poäng själv!!!!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Ravetrancer skrev:
vad för skitsnack är det att man inte kan skicka plan, för fan regeringen kan beordra tex SAS att ställa in flygavgångar mm.

Jag vet bara hur bra amerikanerna löste sina plan 9/11, dom landade 10,000 tusentals plan på 45 minuter, snacka om beredskap. Den enda som är handlingsförlamad i det landet är Bush.

Kan fortfarande inte förstå vad som är det svåra med att fixa plan.....folk är jullediga, precis som om inte piloter mm inte skulle ställa upp omgående vid en sån här katastrof, nä dom skulle noig säga, glöm det jag stannar hemma.....yeah right

Regeringens sätt att handla detta är förjävligt helt enkelt!!!!

Ja när man inte förstår tenderar man att försöka hitta EN syndabock som är skuld till allt. Inse någon gång att det inte finns EN enda orsak till alla problem.

Therudeboy

Guest
Ravetrancer skrev:
Jag kallar henne för det för jag anser att hon är det, en billig slyna dessutom!!!!
Istället för att den kossan skall åka o kolla läget så ska hon för fanb se till att skaffa hjälp, horfitta!!!! Det ringer svenska läkare o sägaer att det är akutm då ska hon slösa 24 timmar till genom att flygfa dit o kolla själv, har hon inte sett tillräckligt och hört tillräckligt?
Kanske åkte hon för att sen kunna säga jag var där, det var så hemskt o söka billiga poäng själv!!!!

Får tala emot mitt eget folk, men många smarta lettländare finns det inte. Men någon som är uppvuxen här borde veta bättre!

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Alltså.. Självklart skulle det gå att få iväg plan mycket, mycket snabbare..

Det är ju förfan bara att ställa in några flighter och skicka iväg dem..

Jag tror nog att de människor här i sverige, som skulle få sina flighter inställda, kunde stå ut med det om de visste att deras plan användes för att flyga hem människor i nöd. Jag vet att jag gladeligen skulle vänta en dag eller ta ett tåg eller en båt istället.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bj.O.rn skrev:
Som moderator med grönt nick borde du veta bättre räjvis..

/B
Jo det kan vara sant Bjorn, men jag är irriterad till förbannelse, jag ser andra länder som redan har kommit fram för längesen och redan fått hem massa av sina egna, medans vår regering inte fåpr iväg sina extra plan förrens imorgon...va fan betalar jag skatt för???
Jag läser om folk som lider där nere, men här hemma händer inget känns det som, klart man blir förbannad.....och jag har svårt för att besinna mig, när jag ser massa svenskar lida.....speciellt alla barn som har fått se allt detta, fy faaaan

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sgtpepper skrev:
Tja, jag antar att du ogillar den sittande regeringen rent politiskt och använder detta som ett sätt att projicera ditt ogillande, t.ex genom att kalla utrikesministern för slyna.

Tror du att det hade sett dramatiskt mycket mer annorlunda ut med en borgelig regering? :kocko Det handlar om en krisberedskap som inte pallar med en katastrof av denna omfattning.
nja, detta har inte med politik att göra egentligen....jag röstade tom på fettot i senaste valet

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Svarvern: Här finns länkar på oidentifierade. Varnar för starka bilder.
http://www.missingpersons.or.th/

Uppmanar alla att skänka en krona eller mer till hjälporganisationer. Vi kan inte hjälpa alla, men alla kan hjälpa någon.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...