Stort jordskalv i asien.

Status
Ej öppen för fler svar.

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Rejv, i all välmening. Sluta nu. Du är upprörd, vi förstår, men nu börjar du gå över gränsen för vad som är ok. Ibland är det helt enkelt bättre att vara tyst. Som sagt, i all välmening. :pannkyss

Edit: Har sagt det jag ska, känner med de där nere och skänker pengar. Men nu kliver jag av den här tråden.

Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Ravetrancer skrev:
Jag kallar henne för det för jag anser att hon är det, en billig slyna dessutom!!!!
Istället för att den kossan skall åka o kolla läget så ska hon för fanb se till att skaffa hjälp, horfitta!!!! Det ringer svenska läkare o sägaer att det är akutm då ska hon slösa 24 timmar till genom att flygfa dit o kolla själv, har hon inte sett tillräckligt och hört tillräckligt?
Kanske åkte hon för att sen kunna säga jag var där, det var så hemskt o söka billiga poäng själv!!!!
Fyfan, du är vedervärdig.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Biturbo skrev:
Alltså.. Självklart skulle det gå att få iväg plan mycket, mycket snabbare..

Det är ju förfan bara att ställa in några flighter och skicka iväg dem..

Jag tror nog att de människor här i sverige, som skulle få sina flighter inställda, kunde stå ut med det om de visste att deras plan användes för att flyga hem människor i nöd. Jag vet att jag gladeligen skulle vänta en dag eller ta ett tåg eller en båt istället.
det är just såna saker jag menar, eller är svenskar såna egoister att dom inte klarar av det???

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Varför blev ni inte politiker själva ifall det är såpass lätt som ni verkar tro att det är?

Hade utrikesministern varit mindre "slyna/horfitta!!!!!!!11" ifall hon hade hetat Anna Lindh istället?

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
jag har lika mycket till över för Laila som en annan viss dam vid namn Lind.

Sgt Pepper: varför tycker du det, jag ser fortfarande massa länder som fått hem sina men knappt några som kommit hem från Sverige!!! Skall det accepteras att en regering tar sån tid på sig att ta beslut??? Dom skall för fan jobba åt oss.....
Samma sak gäller det droger i Sverige, dom tar år på sig att förbjuda nya substanser, va fan e det för nåt, hittar man nåt farligt , förbjud det omgående, måste det snurra runt på 200 kontor inna det fattas beslut?

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Utrikesministern har åkt till thailnad för att föra en diskussion om hur Sverige, Thailand och andra berörda länder ska lösa uppkommen situation. Det är utrikesministerns uppgift. Ska en turist överlägga med den Thailänska regeringen istället?

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tjet skrev:
Varför blev ni inte politiker själva ifall det är såpass lätt som ni verkar tro att det är?

Hade utrikesministern varit mindre "slyna/horfitta!!!!!!!11" ifall hon hade hetat Anna Lindh istället?
jag gillar inte politik alls, jag vill bara säga att dom kunde handlat mycket snabbare än dom gjorde.

Lailas egna ord ang telefonsamtal : vi har inte så mycket folk, dom är ju julledig. Hmmm om du ringer lite folk och förklarar att det är katastrof så tror jag mer än gärna att folk ställer upp!!! Tänk på det du

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Vi har väl visst fått hem mängder med svenskar, både oskadda och skadade. Det som trasslar är väl ambulansflygen som är betydligt mer komplicerade att få fram. Varför tror så många att det bara gäller att flyga vanliga passagerarplan?

Anledningen till att det verkar som att andra länder gör jobbet så mycket bättre är väl en kombination av att de är mindre drabbade och att man inte vet så mycket om deras insatser i praktiken.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Abloy skrev:
Utrikesministern har åkt till thailnad för att föra en diskussion om hur Sverige, Thailand och andra berörda länder ska lösa uppkommen situation. Det är utrikesministerns uppgift. Ska en turist överlägga med den Thailänska regeringen istället?
jaja vi får se senare vad hon åkte dit för

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tjet skrev:

Hade alla regeringar skött sig lika dåligt så hade det varit en sak, men det sticker i ögonen på en som svensk att se hur andra gör det mycket bättre - alltså kan man utan att vara insatt lätt avgöra att det hade gått att göra det mycket bättre.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Ninjaboy skrev:
Vi har väl visst fått hem mängder med svenskar, både oskadda och skadade. Det som trasslar är väl ambulansflygen som är betydligt mer komplicerade att få fram. Varför tror så många att det bara gäller att flyga vanliga passagerarplan?

Anledningen till att det verkar som att andra länder gör jobbet så mycket bättre är väl en kombination av att de är mindre drabbade och att man inte vet så mycket om deras insatser i praktiken.

Håler med.
Sverige är ju ett av de hårdast drabbade länderna. Jämförelsen haltar lite när man jämför med länder som hade mindre turister i området men tio gånger Sveriges befolkning, känns som att det finns lite mer resurser att ta av då.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
hur många av er har skänkt nåt till katastrofebns offer???

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
Håler med.
Sverige är ju ett av de hårdast drabbade länderna. Jämförelsen haltar lite när man jämför med länder som hade mindre turister i området men tio gånger Sveriges befolkning, känns som att det finns lite mer resurser att ta av då.
Jag vet inte vad regeringen har för makt över flygbolag i Sverige, men om dom hade haft det så hade jag sett till att flygavgångar ställts in o att dom skickats till Thailand direkt. Den som resenär inte hade förstått och accepterat detta skulle jag själv anse som en egoist. Alla måste väl förstå att detta är av största vikt och ha den medmänsklighet och empati för folk i nöd???

Eller har det gått så långt att det inte är så längre?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Ravetrancer skrev:
Jag vet inte vad regeringen har för makt över flygbolag i Sverige, men om dom hade haft det så hade jag sett till att flygavgångar ställts in o att dom skickats till Thailand direkt. Den som resenär inte hade förstått och accepterat detta skulle jag själv anse som en egoist. Alla måste väl förstå att detta är av största vikt och ha den medmänsklighet och empati för folk i nöd???

Eller har det gått så långt att det inte är så längre?

Du menar alla de ambulansflygavgångar som ändå skulle gått?

Det är främst detta som är problemet. Inte vanliga flygplan.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
En sak att ta i beaktande är att SAS inte är ett svenskt flygbolag. Sveriges regering har alltså ingen bestämmanderätt.

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
Trodde vi hade en av världens högsta skatter för att ha en fungerande organisation, bra sjukvård, hjälpinsatser mm. Men dessa pengar läggs väl hellre på folk som lallar runt i nordstan och skriker aboo shoo len och till deras uppehälle i fantastiska Sverige. Men när en familj har knegat ihop till sin drömsemester och betalat skatt, moms osv på resan som de har kämpat med i ett år så har de svårt att få hjälp av sitt eget land i en krigszon.

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Har enl. Expressen tagits ett beslut av de bestämmande regeringarna att SAS ska skicka fler plan till Thailand! Som Gert Fylking säger "ÄNTLIGEN" Borde byta det till "DET VAR PÅ TIDEN" istället!

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
En schyyst krogkväll landade nu på röda korset och läkare utan gränsers konton.

Att den svenska modellen hade kapsejsat innan det här hände kan nog de flesta av oss vara ense kring.

Mina tankar går till alla drabbade och ni som har vänner där nere.
Sitter själv och väntar på besked.

/Felix

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Såld.
Såg precis bilden som var upplagd på sid. (9?) föreställande en liten flicka från ett sjukhus i thailand. Vet inte om jag inbillar mig men är inte den lilla tösen OTROLIGT lik Mathilda som är på förstasidan av expressen?
Har suttit ett par minuter och jämfört ögon osv..

Hemskt det som hänt i Thailand och jag lider med dem som har anhöriga där nere. Ett par bekanta till mig har lagt ut en efterlysning efter en syster/brorsdotter till dem som är försvunnen efter att huset de stod bakom totalkrossades utav vågen... kan inte ens föreställa mig hur det kan kännas för er där hemma som i ovissheten väntar på besked :(

Ravetrancer: kan du inte ta ut din vrede över regeringen någonannanstans.. Hur bra skulle du själv hantera situationen om du suttit i regeringen. Lätt att vara ilsk och tycka och tänka när man inte själv sitter i skiten. Den thailändska regimen borde vara dem man är irriterad på som såg skalvet komma men inte varnade allmänheten då man trodde att vågen skulle ebba ut....

/AC

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...