Streetfighters Stockholm

Status
Ej öppen för fler svar.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Igår pulade jag med hojen hela dagen, all el är fixad o hojen ihopskruvad Tyvär har det blivit något knas med låsmekanismen till passargerarsadeln/cutsen, är nog tvungen att köpa ny.
Finns det någon som kan svara på denna gåta?

HUR KOMMER DET SIG, ATT DET SOM TAR 5 MINUTER ATT SKRUVA AV HOJEN, TAR 5 TIMMAR ATT SKRUVA PÅ HOJEN IGEN????:huvet

Croc

Medlem
Gick med
15 May 2004
Hoj
GSR 750
Igår pulade jag med hojen hela dagen, all el är fixad o hojen ihopskruvad Tyvär har det blivit något knas med låsmekanismen till passargerarsadeln/cutsen, är nog tvungen att köpa ny.
Finns det någon som kan svara på denna gåta?

HUR KOMMER DET SIG, ATT DET SOM TAR 5 MINUTER ATT SKRUVA AV HOJEN, TAR 5 TIMMAR ATT SKRUVA PÅ HOJEN IGEN????:huvet

Jag tycker att Z:an är allmänt svår att skruva på, det är trångt och saker i vägen vad man än ska göra.

MD

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
blandat
Nu menar jag inte att förespråka hetskörning, utan att du får väl haka på oss när vi är ute å åker. :tummenupp

Jag hakar gärna på oavsett tempo, det är bara kul att busa lite..
Nä, nu är det dags att byta p-boxar i gaffeln och kasta bort lite kablage..

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Z750 -04
Om jag skuvar bort sliponet och monterar i originalet på hojen nu... Måste jag kleta på nån tätningsgegga när jag sätter dit sliponet igen? Kan det vara ett alternativ och köpa en vad var det bais sa att det hette nu.. ljuddämpartillsats? Hur låter/går hojen om man skulle ha en sådan tillsats?

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Om jag skuvar bort sliponet och monterar i originalet på hojen nu... Måste jag kleta på nån tätningsgegga när jag sätter dit sliponet igen? Kan det vara ett alternativ och köpa en vad var det bais sa att det hette nu.. ljuddämpartillsats? Hur låter/går hojen om man skulle ha en sådan tillsats?

nä du behöver inte kleta på någonting. Jag vet inte om det finns någon ljuddämpartillsats till ditt slipon, men det går fortare att byta än att sätta på en tillsats. Hör av dig till mig, jag kan byta det åt dig om du kommer hit med hojen.

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Z750 -04
nä du behöver inte kleta på någonting. Jag vet inte om det finns någon ljuddämpartillsats till ditt slipon, men det går fortare att byta än att sätta på en tillsats. Hör av dig till mig, jag kan byta det åt dig om du kommer hit med hojen.

haha men då måste jag ju ta med oiginaldämparn också= ta med nån med bil. Nä men för jag tänkte lite... att för mig så skulle de ändå inte göra något om hojen lät lite mindre. Men fortf med skönt ljud men inte riktigt lika högt. spec när man åker lite längre turer... Och de tar imot å byta till oiginal nu då det ser så mycket tråkigare ut me original^^ Men får väl göra de ändå.. å skruva på sliponet direkt sen...

Nu har jag kört ut hojen i solen och putsar lite :) Och ska peta på ett tankskydd men måste ev. skära till tankskyddet lite nertill först så det passar.

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
aRR !!!!11
haha men då måste jag ju ta med oiginaldämparn också= ta med nån med bil. Nä men för jag tänkte lite... att för mig så skulle de ändå inte göra något om hojen lät lite mindre. Men fortf med skönt ljud men inte riktigt lika högt. spec när man åker lite längre turer... Och de tar imot å byta till oiginal nu då det ser så mycket tråkigare ut me original^^ Men får väl göra de ändå.. å skruva på sliponet direkt sen...

Nu har jag kört ut hojen i solen och putsar lite :) Och ska peta på ett tankskydd men måste ev. skära till tankskyddet lite nertill först så det passar.

:skrattaåt Men det är väl bara under själva besiktningen??? Det är alltid lurigast första gången... :pannkyss

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Z750 -04
:skrattaåt Men det är väl bara under själva besiktningen??? Det är alltid lurigast första gången... :pannkyss

jaa men ändåå^^

Nu håller jag på å meckar ute i kylan...hm har lyckats ta bort mutter å grejs så den inte sitter fast i fotstödet nu iaf.... men nu vart det klurigare...vad gör jag sen? ååh jag e sån newbie på å mecka:D

Skuggan

Guest
Snö, snö och jävligt mycket snö utanför fönstret idag.. Nu känns det bättre att ha hojen i molekyler än vad det gjorde igår när det första man möter ute på vägen är en 1000rr..

Nickrider

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Hoj
Hoj lös
Snö, snö och jävligt mycket snö utanför fönstret idag.. Nu känns det bättre att ha hojen i molekyler än vad det gjorde igår när det första man möter ute på vägen är en 1000rr..
Ja,nu är det lite småkyligt.Senaste budet från Motospeed är att min top ska vara klar till helgen.
Så kanske nästa vecka är motorn klar.
Sen blir det att gasa runt i Hölö:D

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Z750 -04

jasså? Här är det ingen snö...men kallt är det.. skulle besikta hojen imorgon men skjuter upp det till efter påsk, hoppas det är varmare då.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras