Streetfighters Stockholm

Status
Ej öppen för fler svar.

Nickrider

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Strängnäs
Hoj
Hoj lös
Inte bråttom, den stora gemensama premiären där alla samlas o där alla har de vackra tröjorna på sig. Borde givetvis ske när det är varmare, bättre vägar, och när folk fått bort det ringrostiga efter vintern..

Menade bara, att om det är ett par st som vill ha en liten smygpremiär, och köra lite ihop, då är jag på...

Självklart anpassar jag mig efter er andra, jag är ju typ nyast bland er här, bara så j-vla sugen på att få komma ut på vägarna:)

Låter vettigt med lite varmare väder lite senare i maj.
Man får väl se hur våren utvecklar sig.
Jag är också JÄTTE sugen att att ge mej ut på vägarna.
Avamc som har min hoj trodde att dom kanske skulle vara klara nästa vecka men mest troligt v13. :(
 

Skuggan

Guest
Inte bråttom, den stora gemensama premiären där alla samlas o där alla har de vackra tröjorna på sig. Borde givetvis ske när det är varmare, bättre vägar, och när folk fått bort det ringrostiga efter vintern..

Menade bara, att om det är ett par st som vill ha en liten smygpremiär, och köra lite ihop, då är jag på...

Självklart anpassar jag mig efter er andra, jag är ju typ nyast bland er här, bara så j-vla sugen på att få komma ut på vägarna:)

Det är ju helt ok med lite smygträffar här :)
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
I kväll har jag klätt om sadeln:tuttar Köpt ett nytt blinkersrelä, och beställt en adapterkabel. Har jag tur så blir hojen klar i helgen. Då kan jag börja köra när vädret tillåter:D
 

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Z750 -04
Förresten...jag ska besikta hojen på tisdag..bör jag byta till orginalljuddämpare? Eller ska jag chansa och köra dit med mitt slipon och vifta lite me ögonfransarna och hoppas på det bästa? =)
 

Skuggan

Guest
Förresten...jag ska besikta hojen på tisdag..bör jag byta till orginalljuddämpare? Eller ska jag chansa och köra dit med mitt slipon och vifta lite me ögonfransarna och hoppas på det bästa? =)

Har aldrig besiktigat med Gpr, men byt så slipper du åka tillbaka om det skulle bli gnälligt. Jag har försökt det där med ögonfransarna men det funkade inte :rolleyes:
 

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Z750 -04
Har aldrig besiktigat med Gpr, men byt så slipper du åka tillbaka om det skulle bli gnälligt. Jag har försökt det där med ögonfransarna men det funkade inte :rolleyes:

Funkade det inte? Det var ju konstigt:rolleyes: Hm är det svårt att byta? Har aldrig gjort det själv.
 

Skuggan

Guest
Det beror på vad du har för system. Om det är helv/hel system eller slipon/bolton. Oftast är det bara ett par skruva att ta bort och rycka ut det och på med orginal. Men det borde ju Tikki veta.
 

stehne

Stehne
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Bromma
Hoj
Gixxer1000k7
Inte bråttom, den stora gemensama premiären där alla samlas o där alla har de vackra tröjorna på sig. Borde givetvis ske när det är varmare, bättre vägar, och när folk fått bort det ringrostiga efter vintern..

Menade bara, att om det är ett par st som vill ha en liten smygpremiär, och köra lite ihop, då är jag på...

Självklart anpassar jag mig efter er andra, jag är ju typ nyast bland er här, bara så j-vla sugen på att få komma ut på vägarna:)


Jag är på premiär när som helst, kör för fullt nu. Dubbla vantar och underställ är fint, kankse man skulle investera i ett par vinterhandskar till nästa vår.

Undrar vad mitt mattsvarta hojj får för färg efter alla tvättar efter körning i detta skitväder, mattmattsvart?;)
 

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Där asfalten heter nåt
Hoj
aRR !!!!11
Förresten...jag ska besikta hojen på tisdag..bör jag byta till orginalljuddämpare? Eller ska jag chansa och köra dit med mitt slipon och vifta lite me ögonfransarna och hoppas på det bästa? =)

Ett tips är att pula in ett par grovrengörings bollar till kastrull.
Dock mellan burk och krök. men försök att få dom att fastna annars kanske dom flyger ur:D
På min förra hoj hade jag ett Yoshisystem som lät underbart men högt å det var bara att pula in 4-6 bollar så gick han tyst men inge bra :tungan
Det tog bara ca 1min att sätta in och 2 min att ta bort så det gjorde jag precis innan besiktningen typ 500 m innan bilprovningen..:D :D
 
Last edited:

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Funkade det inte? Det var ju konstigt:rolleyes: Hm är det svårt att byta? Har aldrig gjort det själv.


Tar 5 minuter att byta. Skruva bort skruven som håller fast ljuddämparen i bakre fotpinnefästet, ta en tång eller liknande och dra bort fjädern mellan sliponet och kröken. sen är det bara att dra bort sliponet o sätta på orginalsystemet, jAG LOVAR ATT DET ÄR SKITENKELT:tummenupp

Nej, absolut inte mot dig, Han byggde den, du är ju chey då är det helt okay :)

Här vänder man ryggen till i ett par timmar och redan är ryktena på gång:D Det finns inget schlager över min hoj, bara ren och grym hårdrock
Ny kommer att bki så avundsjuka när ni ser mitt nya sadelöverdrag:tuttar
 
Last edited:

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Z750 -04
Här vänder man ryggen till i ett par timmar och redan är ryktena på gång:D

Det är bara för att vi aldrig får se nån bild...då blir det lätt rykten... =)

Ok testar att byta till original i helgen då... jag som hade hoppats på ögonfrans-spela-dum-grejen ^^
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top