MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
Kollade både stift och dödmansgrepp, bra less nu kan jag lova..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kollade både stift och dödmansgrepp, bra less nu kan jag lova..
Har precis komptestat motorn... Prick 12kg i båda cylindrarna med kall motor, det måste väll vara ett bra värde?
Glatt överraskad bestämmer jag mig för att korta av soppaslangen så det blir knappt 70cm mellan tank o motor samt ställa den ovanför motorn. Provar att starta motorn med halv gas och full choke, händer ingenting.. Sprayar med startgas, men den tänder inte ens.
Vafaaaaan??! Det enda positiva är ju att den alltid startat med startgas, nu gör den inte ens det. Fattar inte vad som hänt, startade ju igår.
Så här gjorde jag komptestet:
Ur med båda tändstiften, drog fast dom mot motorblocket med ståltråd. Gängade i slangen till komptestaren, drog endast fast den med fingrarna som det stod i beskrivningen.
Satte reglaget på full gas och drog runt startmotorn i 5-10 sek, läste av värdet och upprepade proceduren med den andra cylindern.
Skruvade tillbaks tändstiften och försökte som sagt starta den utan en tillstymmelse till tändning.
Börjar känna mig som den stackars saten i SOS som står o rycker sin j-a snurra i flera dygn och blir upphämtad av män i vita rockar.....
Har fått tipset att ta bort jordkabeln från tändspolarna och köra startmotorn för att "ladda ur" spolarna. Detta ska tydligen kunna avhjälpa felet.
Tog en paus från båten idag så det får bli till o testa detta imorgon.
Jepp, blåsa o slang från biltema.
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning