Svar nej, den kommer att försäkras på grundeffekten och det är enorma pengar för en 21åring med färskt kort.kjuze skrev:Jävlar vad snygga dem är. Om det hade hållt att strypa den hade väl också försäkringen gått ner? ?
kjuze skrev:Om det hade hållt att strypa den hade väl också försäkringen gått ner?QUOTE]
försäkringen blir inte billigare för att du stryper den
Tom skrev:Det behöver inte förutsättas, för det kommer du med stor sannolikhet att göra.
Det är i princip omöjligt att alltid köra en modern hoj lagligt, jag vet ingen som lyckats.
Felix skrev:Det räcker med att vrida lite på rullen så gör du 100+ direkt, det är en hoj som inbjuder till höga farter och med ovan förare kommer det snart sluta i diket.
Välj en monster, SV, Hornet elr liknande att börja med,
McFille skrev:Du får inte lägre försäkring om du stryper hojen, endast hos vissa bolag OM du har MELLANKLASS kort...men med tungt kort får du ALDRIG billigare försäkring med strypt effekt...
R1:an är inte svårkörd alls, om man tar det lugnt med gasen.kjuze skrev:En fråga bara, låt oss säga att man kan hålla sig för att inte gasa på som fan, kommer man ändå köra åt helvete för att det är en svår maskin och köra. Eller förutsätter ni i erat resonemang att jag kommer köra i olaglig fart och därför inte klarar hojjen?
Rundningsmärke skrev:att en helt kass förare på en splitter ny R1 är betydligt mer pinsam är en kass förare på en CB400.
Sån är jag.
/A
Silwer skrev:tja, sån är du
Sen har vi ju det att det finns nåt att bevisa om man sitter på en nollfyrans R1 med, eller hur? vem vill vara tönten då?
kort sagt det går åt helvete och även om han inte dör så förstör han hojen.
Man föds inet med de reflexer som krävs för detta, på 4 sekunder hinner man inte utföra så mycket och då är r1an uppe i över 100 knyck.
Hmm. Har du verkligen råd med en så dyr leksak när du kör runt med ett sånt vrålåk?? Vem f..n skulle inte vilja ha en R1 -04? Att du vågar skriva att du skulle strypa en maskin som Yamahas folk har gjort allt för att kräma ur den sista pollen ur är rätt imponerande. Du skojar va?kjuze skrev:.... Jag är van att köra en gammal ford sierra 88 med typ 80 hästar. Då kanske man kommer tycka det är bra med drag med en retta 100 hk..
kjuze skrev:Okej.. Det kan jag godta, helt lagligt skulle jag nog inte heller köra även om jag kanske inte skulle köra som vissa här gör.
Men bara för diskusionens skull, om man var så kontrolerad att man kunde köra lagligt och vettigt, är den då farligare än andra hojjar?
enhjuling skrev:Köp en R1 -04, plocka ur motorn och ersätt den med tex en gammal 250cc fyrtakt.
Sen när du lärt dig köra och uppgraderat körkortet tar du fram R1-motorn och sätter i den igen.
kjuze skrev:Okej.. Det kan jag godta, helt lagligt skulle jag nog inte heller köra även om jag kanske inte skulle köra som vissa här gör.
Men bara för diskusionens skull, om man var så kontrolerad att man kunde köra lagligt och vettigt, är den då farligare än andra hojjar?
Yngve-Dyng skrev:Hmm. Har du verkligen råd med en så dyr leksak när du kör runt med ett sånt vrålåk?? Vem f..n skulle inte vilja ha en R1 -04? Att du vågar skriva att du skulle strypa en maskin som Yamahas folk har gjort allt för att kräma ur den sista pollen ur är rätt imponerande. Du skojar va?
Låter vettigt, dessutom har du nöjet att byta upp dig kvar.kjuze skrev:efter alla kloka råd så lutar det väl åt något annat även om det gör ont..
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|