Stulen MC återfunnen krockad. Skrota?

Clarion

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2013
Hoj
Yamaha
Hej,

Fick min MC stulen under en provkörning och försäkringsbolaget vägrar nu betala ut några pengar eftersom jag gav bort hojen. Hojen är nu återfunnen men ej i brukbart skick. Finns det något intresse för en krockade Mc el e d skroten som gäller?
Med andra ord kan man få ut några 100/1000lappar istället för att skicka den till skroten?
Tänkte ifall det fanns något företag som köper upp krockade hojar och sen säljer delarna.
Har googlat lite o hittat en i Stockholm. Själv finns mcn i Göteborgstrakten.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Riv den själv och sälj delarna, det som inte gick att sälja slänger du, det är garanterat det mest ekonomiska.

Edit: Vad är trasig förresten? Ej brukbart skick kan ju vara en trasig växelpinne, eller en avbruten ram och en skuren motor... :rolleyes:

Clarion

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2013
Hoj
Yamaha
Det är en Yamaha R6a -09. Lite osäker på skicket då den ligger hos Polisen för tillfället och har själv inte fått se den än. Vad jag förstod så är framgaffeln av så i två delar. Ska åka ner och knäppa några bilder på den o kolla läget ifall det är något som går att kränga.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Hur gör man med ersättningen där. Stämmer man den som "lånade" hojen eller? För helt lottlös borde man ju inte gå.

Sen vad det gäller värde på hojen, ta reda då vad som är trasigt och släng upp lite bilder här. Kan nästan garantera att det finns flertal härinne som är intresserade av att köpa den.

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000 K8
Hoppas aset skadade sig ordentligt.

För att samhället tjänar på personskada än att en hoj kvaddas.

Oerhört jobbig sits, hade själv kreverat om det drabbat mig.
Hoppas den som stal hojen får betala för hojen och sitta inne så vi blir av med denne ett tag.

Men vad ska man göra om man vill sälja fordon, ska man skita i att låta folk provkör? Eller hoppa upp bakom dem?

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Tragisk historia. Vilket jävla kryphål de äckliga FBolagen använder. Först hutlösa premier, och sen strunta i att betala ut när det är uppenbar stöld.

Ucklahoma

Medlem
Gick med
2 May 2013
Hoj
Affar
Hej
Jävligt tråkigt att höra. Så man får inte en spänn av försäkringsbolaget alltså?
Hur tycker dom att man ska gardera sig? Hoppas idioten som knyckte hojen får sitt straff!

Skrotar i Göteborgsområdet:
Bike mcdemontering i Trollhättan, tror dom har en skåpbil i Göteborg dagligen, dom kanske är intresserade av att köpa den.

RN mcdemontering, ligger i Partille.

Det mest fördelaktiga för dig är nog att demontera den själv och sälja delarna eller lägga ut den som den är om du inte har möjlighet att skruva ner den själv.

/A

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Vill du ha ett samlat pris och bli av med hela så hade jag ringt RN MC i Partille. Har ingen aning om vad de betalar men de handlar bla med krockade hojar/delar.

Ivf sådana som kommer från försäkringsbolagen om jag förstått det rätt. Kan vara värt att ta ett samtal med dem. Du verkar ju vara härifrån så det är ju enkelt att kvista över dit för ett samtal. Men de skall ju leva de med så det blir nog inte speciellt bra betalt skulle jag gissa.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Med tanke på att den nu är upphittad klotad, borde det inte gå att ta det på vagnskadeförsärkingen istället? :) Kanske blir högre självrisk, men de borde ju ha lite svårare att komma undan det? Ja, förutsatt att du hade helförsäkrat den då.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det är en Yamaha R6a -09. Lite osäker på skicket då den ligger hos Polisen för tillfället och har själv inte fått se den än. Vad jag förstod så är framgaffeln av så i två delar. Ska åka ner och knäppa några bilder på den o kolla läget ifall det är något som går att kränga.

Intresserad av bakramen om den är hel, även fälgarna om de fortfarande är raka!

shiven

SHBlåbär
Gick med
26 Jul 2011
Hoj
Suzuki GSXR 750 SRAD
Tog du emot något i utbyte innan "lånaren" drog iväg på sin provtur?
Jag har alltid haft med mig kontanter runt summan som säljaren lagt ut hojen för, och låtit säljaren hålla kuvertet medan jag provkört.
Jag skulle inte ens gå med på en provkörning och jag sålde och en kille dök upp utan kontanter eller en check i hand!

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Plocka isär själv om du kan och den är alltför skadad, lägg ut på blocket, om det är dåligt med intresse: lägg ut på ebay och sätt dig in hur det är att skicka till andra länder så ska du se att du kommer tjäna en bra slant :tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år