Stulen Stulen Stulen!!!!!!!

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
sverige
Hoj
Gixxer Fighter 96:a
Det e ju fan dessa klåfingriga jävlar.

Dagen börjar kanon.varknar upp till 9+ ute,visst mulet med lite dimma men den lättar som alla andra dagar.

snackar med polaren o han har precis blivit färdig med montering av sitt nya 4/1 system,o vid detta laget tittar solen fram.
GÖTT tänkte jag o ville klart att han skulle komma en sväng och så fick det bli.

40 min senare kommer han o efter ett tag så frågar han var jag parkerat min hoj.

Jag skrattar lite lätt o tänker genast " Skämtvarning" o e på väg ut o ska titta, o tänker sammtidigt.Han driver med mig men jag måste glo iaf.

Näfan tittar lite försiktigt ut genom dörren o HELVETE!!!!!! :huvet GUMMAN e borta
Vafan säsongen står för dörren vädret e på vår sida o jag har ingen Hoj.
Fick ringt polisen iaf och FB får jag ringa imorrn då dom har stängt idag men det kommer bli en LÅÅÅNNGGGGG natt.

Ni som råkat ut för detta hur långt tid har det tagit innan ni fått pengar eller ja hur det nu blir.fått hjälp överhuvodtagen.

Ps.ni som inte återfått era hojar,, hur långt tid måste det gå innan FB behöver bry sig då man aldrig vet om hojen dyker upp igen.Ds : :( :( :( :( :( :(
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
fy fan va trist! stod hojen ute när den blev stulen?
 

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
sverige
Hoj
Gixxer Fighter 96:a
Ja stod ute då det hände har ingenstans o ställa in den,men man kan ju bara tycka att MITT E MITT era jävla kloakråttor (till dom som gjort detta) :tungan
 

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
sverige
Hoj
Gixxer Fighter 96:a
e jävlig orolig nu att om Hojen inte dyker upp så tar väl FB en jävla tid på sig o fixa detta.Nån som har egna erfarenheter om detta.? :rolleyes:
 

Freakshow

Hur f..n kan jag börja snusa igen!?!?
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Södra Stockholm
Hoj
Nää..... såld!
Skit vad trist!

Tyvärr är det väl så att hojen måste vara borta 1 el. 3 månader innan den anses borta för alltid för FB, då får du pengar för värdet på din.

Eller har jag fel?
 

the blue

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2004
Ort
tyresö
Hoj
suzukigsx600
Tror det är , om dom inte hittar den på 30 dagar så får du pengar, brukar dessvärre ta tid och man förlorar en del tråkigt lider med dig.
 

Freakshow

Hur f..n kan jag börja snusa igen!?!?
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Södra Stockholm
Hoj
Nää..... såld!
Stod den ute över natten på hemma-adressen finns väl risk att inte försäkringen gäller eller med kraftigt höjd självrisk.
 

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
sverige
Hoj
Gixxer Fighter 96:a
RegNr:TRZ 673
inge spec kännetecken tyvärr men det e inte för många som kör en sådan kan jag tänka mig o detta skedde nere i skåne i Landskrona.
Tur jag har SH iaf o vända mig till :(

EDIT. dämparen e original på den, skivorna fram e slut i nitningen o skramlar ganska så bra när man kör,.däcket fram e helt slut, o bak helt nytt, svart kåpglas

annars vet jag inte vad jag ska säga.
 

Bifogat

  • YZF 750.jpg
    YZF 750.jpg
    4 KB · Visningar: 2,787
Last edited:

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Fan vad trist!

Min moppe blev stulen när jag precis blivit byxmyndig. Efter tre veckor hade jag 15.000..
Det som tog lite tid för mig var att vi krånglade med nycklar som FB ville ha och som jag tappat bort plus att de kollade upp hur mycket hjälmen och bygellåset som också blev stulet var värt.

Jag vill minnas att polisen fick nån v. att försöka hitta nåt, sedan betalade FB ut pengar. Hittas cykeln där efter, är den givetvis FB:s cykel.

Lycka till, lider med dig...
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
30 dar alltså... Det kanske var skillnad med mopeder då?
Jaja, lycka till i varje fall!
 

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
sverige
Hoj
Gixxer Fighter 96:a
Freakshow skrev:
Stod den ute över natten på hemma-adressen finns väl risk att inte försäkringen gäller eller med kraftigt höjd självrisk.


Jag har inge försäkring som säger att den måste stå i garage,den e tecknad efter dom förhållande som den stod i idag.så det kan inte vara nåt avgörande eller?
 

EvilEd

The Show Must Go On
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Häljarp
Hoj
TL1000s
Ska hjälpa dig att hålla koll efter den .
Var i Landskrona stod den parkerad ???
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
JaDeM skrev:
Jag har inge försäkring som säger att den måste stå i garage,den e tecknad efter dom förhållande som den stod i idag.så det kan inte vara nåt avgörande eller?

Du får ha den utomhus i rosengård om det är så, har du inte angett att du har garage så är det lugnt. Försäkringen gäller även om du har angett att du har garage men att hojen stod ute vid tillfälle, men möjligtvis med högre självrisk beroende på vad som står i avtalet.
 

Valentino

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S
Blev av med en R1:a för ett knappt år sedan... (Allmängarage i Gbg centralt)

Efter bara några dagar hittade de bågen ute på hisingen... Hade ett Abus i framskivan men det hade de slagit av! :mad:
De hade brytit upp tanklocket, sabbat tändning och mest av allt crachat cykeln... :gnissla

Visade sig till slut att det blev dyrare att plocka ihop rettan än att ge mig pengarna till en ny. Fick pengarna lagom till sesongen var över. :gråta

Ganska vanligt med tjuvar som snor bågar och "nöjesåker"... Din är ju dessutom 12år gammal och ska man sno en hoj för att sälja hemma i ryssland så tar man väl en nyare... :va

Hoppas ditt bolag jobbar snabbare än mitt och att du snart är ute på vägarna igen... :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top