Varför kör stuntare ofta utan vettig skyddsutrustning?
jag låter inte de jag åker med ha någon skyddsutrustning förutom hjälm, för är det så att nån ramlar vill jag gjärna att det ska bli så pass allvarligt att vi blir tvugna att åka till sjukan (där finns det sjuksystrar.) Av samma anledning åker även jag utan skydd.
tyvärr har ingen skadats något allvarligt i år så vi har inte fått nån utdelning på det planet tack vare våra kläder.
Däremot, så händer det ofta att det dyker upp någon fest eller liknande efter man har vart ute och åkt en dag. Då skulle det kännas fånigt att sitta med skinnställ med en styrfladder i handen. liksom, folk skulle titta konstigt på en. Det känns i sådana lägen bättre att kunna sparka omkull hojjen och börja punda loss utan att behöva åka över halva stan för att byta om.
Förutom det går ordentlig utrustning på ca 5000 spänn, vilket jag hellre lägger på att spränga nån motor då och då.
Sen finns det ju som du säger stuntare som kör med utrustning, men jag gillar inte deras stil riktigt och vill inte va som dom.
/mina 4 kronor
back to topic: vilka kommer imorrn, jag har syndat i 3 veckor men nu är jag tillbax