Styrketräning!

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Axlar och rygg går alldeles utmärkt att köra.

Man får prova sig fram till vad som passar.
Jag har följande program:
Dag 1: Bröst/Mage
Dag 2: Ben
Dag 3: Biceps/Triceps
Dag 4: Rygg/Axlar

Jag har ett 2-veckorsprogram där jag skiftar och kör tungt en muskelgrupp per dag och lätt på den andra, sedan skiftar jag nästa vecka.
Passar mig i alla fall.
 
Last edited:

nikke

tror ibland inte sina öron :o)
Gick med
5 Dec 2003
Ort
uddevalla
Hoj
fd vmax98 160 kusar, nu honda cbr 600f (99a)
OzGood skrev:
Tja...

Jag hade nog bytt på triceps och axlar. Jag har väl tränat i typ 4 år nu, vann sm för typ 2 år sen.. Gäller o skifta rätt mycke. Käka rätt osv... En vecka 8 rep nästa 6 rep o sen köra tungt som fan 3 rep. Men man är ju så olika i kroppen, jag har inte så svårt för att bygga muskler. Lycka till :yoparty

om du snackar fitness lr bodybuilding o vann de efter 2 års träning så är du min idol!!! vart är bevisen??????????
 

Pluto

Nu har jag ingen hoj alls
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Hemma hos mig
Hoj
2003 Yamaha R1
Jag får dåligt samvete.

Det är ju helt sjukt vad alla tränar och dessutom har sådan otrolig koll på vad som gäller i form av repetetioner och kallorier osv. Jag som känt mig jävligt nöjd senaste dagarna för jag har gjort ca 15 armhävningar om dagen i säkert 5 dagar nu.

Man kanske skulle börja träna....men det är ju så tråkigt. Gym är ju astrist och man bara längtar till bastun....gärna med en öl. Löpning är psykiskt påfrestande för man får alldeles för mycket tid för tankarna att härja fritt.

Mat....jag äter det som är gott vilket är ganska mycket kött, pharmaskinka, pizza, glass osv. Antar att jag äter en himla massa K;n och E;n utan nyckelhål osv.

Men jag är faan rätt nöjd ändå. Men visst lite mer mukkler skulle jag gärna ha....är ju aldrig fel. Men det får ju inte bli för mycket för det är inte snyggt det heller...men där är jag safe...så mycket kommer jag aldrigt börja träna...
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Efter alldeles för mycket träning i en en massa år kör jag följande ett par gånger i veckan, tar tio minuter och ger bra träning.

4 x (25 armhävningar, 25 situps, 25 dips)

Som konditionsträning blir det 3 pass MTB /vecka, cyklar mellan 90-120 minuter /pass.

Får väl utvärdera till sommaren och se hur resultatet blev.
 

Pluto

Nu har jag ingen hoj alls
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Hemma hos mig
Hoj
2003 Yamaha R1
korvgubbe skrev:
Börja klättra... kul som fan och grymt bra träning på köpet!

Bra tips. TACKAR! Tror helt klart att jag skulle tycka att det var kul. Dessutom så är det ju en form av styrketräning som ger snygga och användbara muskler...istället för stora blaffer som inte är mycket till nytta.

Asbra tips...menar det verkligen. Ska kolla ..tror det finns någon inomhuslösning i sickla.
 

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Zx9R -99
Tränings schema just nu! :
Måndagar : Bröst , Axlar
Tisdag: Biceps , triceps , underarmar
onsdag : vila [Simning]
Torsdag: arm dag igen[varannan vecka bröst , axlar]
Fredag , bröst, axlar[varannan vecka, armar]
Lördag:rygg
söndag: vila
Byter liksom av lite svårt att förklara.
Ska försöka orka mig till lite morgon promenader på mornarna med.

Lite små annorlunda men Bytte nyligen till detta för att testa lite , funkar bra iallafall :tummenupp :)

Vann jag nått pris i Tråd lyftning nu?:D Såg det nu sry hehe !
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
BlueNinJa skrev:
Tränings schema just nu! :
Måndagar : Bröst , Axlar
Tisdag: Biceps , triceps , underarmar
onsdag : vila [Simning]
Torsdag: arm dag igen[varannan vecka bröst , axlar]
Fredag , bröst, axlar[varannan vecka, armar]
Lördag:rygg
söndag: vila
Byter liksom av lite svårt att förklara.
Ska försöka orka mig till lite morgon promenader på mornarna med.

Lite små annorlunda men Bytte nyligen till detta för att testa lite , funkar bra iallafall :tummenupp :)

Vann jag nått pris i Tråd lyftning nu?:D Såg det nu sry hehe !


Fan så fint du har lyft min tråd! :hihi

Lycka till med schemat by the way.
 

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
Finns inget rätt eller fel när det gäller olika typer av splittade program eller för den delen val av övn. osv. Däremot, när man inte vet varför man gör som man gör så blir det ju lite märkligt.
Mer tid på gymmet är sällan bättre om det är muskler man vill lägga på sig. I alla fall inte om man tränar 10 timmar i veckan.
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Tränar 3 dagar i veckan, olika muskelgrupper var gång, dvs 7 dagars vilan mellan träningarna. Är detta bra? Hur viktigt är det att käka protein direkt efter träningen? saken är den att jag brukar komma hem 3 timmar efter träningen... o jag vägrar tillskott :) /unke_b
 

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Ort
China Mainland
Hoj
2x gixxer turbo
Jag är inne i en svacka just nu,är så jävla less på att inte kunna köra på ordentligt och köra ben.Kring jul så vred jag två diskar i ryggen pga skoterkörning och marklyft,var och justerade diskarna i tisdags så man får hoppas det blir bra nu så att man törs köra på.Ska till kiropraktorn igen nästa vecka och kolla upp satt det vart bra,men jag känner fortfarande om jag sitter på en stol och sträcker ut benen att det ilar bak i ryggen men annars känns det bättre,jag tror det är nån nerv som kläms.Nån som råkat ut för det jag gjort?....Vill bli helt fräsch :4skrika

Som jag kör nu är:
Måndag - bröst/axlar
Onsdag - biceps triceps
Fredag - rygg
 

IronMike

Guest
Ni är gaylords hela bunten...

Det enda rätta är ett OVE RYTTER - schema. 5 x 15 chinns.... behöver jag säga mer :7peta ..han e blytung
 

BMW

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Söker ny
[Jag tror att de flesta som har nått en sådan låg kroppsfett nivå har fikat. Men ingen vågar erkänna det förräns efter flera år. Titta bara på *ARnold!!! Ska börja leta efter fika själv nu. Fan kan ju inte vara meningen att man ska behöva träna flera timmar varje dag för att bli smal....
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
[Jag tror att de flesta som har nått en sådan låg kroppsfett nivå har fikat. Men ingen vågar erkänna det förräns efter flera år. Titta bara på *ARnold!!! Ska börja leta efter fika själv nu. Fan kan ju inte vara meningen att man ska behöva träna flera timmar varje dag för att bli smal....

jo, tyvärr e de så
 

BMW

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Söker ny
Man får väl börja leta på sitt gym titta där on någon kan tipsa om något bra hihihihi...:D
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top