Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag tyckte att jag förklarade?
"Ökat med" betyder att i år är det 116 000 FLER än föra året. Om det då förra året kom in 100 000 så skulle det alltså betyda att et i år kom in 216 000 vilket förstås är fel men det låter väldigt skrämmande.

När jag kommer med påståenden från ETC så får du jättegärna avslöja deras felaktigheter. Jag kommer aldrig säga "men ändå" åt det.

Ökat Med, sas av vem och när?
Än sålänge hävdar etc att sd sagt det vid presskonferensen i samband med budgetfällningen.

Men är det så?

Eller var det så att det sas att invandringen ökade TILL ca 116000.

Jag försökte förmå dig att förstå skillnaden långt tidigare,, men det gick inte fram.

Att invandringen ökat till och förra året uppgick till ca 116000 är dock helt korrekt.

Det går även att uttrycka följande, att "antalet invandrare till Sverige har ökat till 116000 förra året". Som ett absolut tal utan relation till året innan eller antal utvandrare.

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Avpixlat rapporterar sanningen? Snälla, det där tror du inte ens själv på.

Avpixlat utgår från en agenda men har du hittat faktafel? Kan du läsa? Du grundar fortfarande dina åsikter på ETC, Expo, Aftonbladet märker jag. Du är ett klockrent exempel på hur maktfullt media är. Man tror helt enkelt på vad som står i AB, twitter mfl. "Avpixlat är en hatsajt!" (för den låter inte oss ljuga vidare ostört). Ok, tänker folk, då måste den vara det och fara med osanningar. Måste vara jobbigt att inte ha något kritiskt tänkande alls.

Fram med alla lögner från Avpixlat nurå!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag skulle säga att den som påstår att avpixlat är en lögnaktig sida är mycket obehaglig, det luktar nordkoreansk hjärntvätt om sådant stolleri.

avpixlat anses extrem för att den skriver uteslutande om sådant som normal media utelämnar. Både avpixlat och SD är symptom på samma sjukdom, som i sig är orsakad av decennier av förfegning och socialdemokratisk skolning.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Lögner?

Om nu avpixlat påstås vara lögnaktig så tänkte jag att det kunde vara intressant att granska den uppgiften. Här är de tio senaste rubrikerna/ingresserna från motsvarande artiklar på avpixlat.

Vilken av dem kan anses vara lögnaktig och på vilket sätt?

Granskning Sverige: Nobel-VD konfronterad med allvarliga lögner
Granskning Sveriges genomlysning av Nobelstiftelsen går vidare. Den här gången är det stiftelsens förre VD Michael Sohlman som ombeds besvara några enkla frågor om värdegrund, exempelvis hur man tolkar och tillämpar principen om alla människors lika värde när man å ena sidan åberopar denna princip för att utestänga Sverigedemokraternas partiledare och riksdagstalman från att bevista prisutdelning och festiviteter men å andra sidan bjuder in representanter för diktaturer som Nordkorea och Saudiarabien.

Sätt och vett i politiken - DEBATT
Jag tror att majoriteten av landets medborgare förväntar sig att deras folkvalda representanter ska uppträda på ett värdigt sätt – inte minst i riksdagen. För den som sitter där borde det vara självklart att betrakta samtliga av kammarens ledamöter som arbetskamrater, inte bara de som tillhör det egna partiet. Om den inställningen vore rådande skulle vi slippa se prov på omogna beteenden som varken skulle accepteras på en arbetsplats, i en skolklass eller ens i en förskolegrupp. Och vi skulle kunna se de folkvalda som föredömen för medborgarna, vilket knappast vore att begära för mycket.

Käbbel i SVT Agenda
På söndagskvällen bjöd SVT Agenda på statsminister Stefan Löfven (S) som försökte definiera vad fascism är och varför Sverigedemokraterna bör tillskrivas detta – med stöd av “historikern” Henrik Arnstad, och debatt mellan Annie Lööf (C) och Gustav Fridolin (MP).

Tyska myndigheter förbjuder muslimsk församling med terrorkopplingar
På fredagsmorgonen genomförde polis i tyska Bremen en stor razzia mot en moské som under flera år propagerat för våldsbejakande islamism och fungerat som ett centrum för värvning av jihadister.

Mattias Karlssons tal på SD:s kommun- och landstingskonferens
Ovan vikarierande SD-ledaren Mattias Karlssons tal från lördagen under Sverigedemokraternas kommun- och landstingskonferens i Västerås.

Arbetarbladet nekar SD annonsplats inför extravalet
Tidningen Arbetarbladet, som erhåller drygt 20 miljoner kronor i presstöd från skattebetalarna, deklarerar nu att man inför extravalet till riksdagen i mars vägrar efterrätta sig de demokratiska spelreglerna. Tidningens chefredaktör Daniel Nordström deklarerar att man inför det utlysta extra valet till riksdagen i höst helt kommer att neka Sverigedemokraterna annonsutrymme.

18-åring brutalt rånad av gäng i Danmark
På lördagskvällen hade en 18-årig yngling i danska Horsens varit ute och festat. Sent på natten, någon gång mellan kl. 03 och 04, befann han sig vid Vitus Berings Plads i centrala Horsens. Han överfölls då av tre rånare som misshandlade honom och hotade honom med kniv.

Åsa Romson instämmer i fascistkören
I Ekots lördagsintervju uppgav miljöminister Åsa Romson (MP) att finansministerns och statsministerns uttalande blott några timmar emellan om att SD är ett “nyfascistiskt” parti, är helt i sin ordning.

Elva anhållna efter våldsamma upplopp i Rågsved
På lördagskvällen utbröt våldsamma kravaller i “utanförskapsområdet” Rågsved i södra Stockholm. Ett trettiotal ungdomar attackerade polis med stenar och molotovcocktails. Ett tiotal bilar, däribland två polisbilar, förstördes eller brandskadades, och stadsdelens poliskontor vandaliserades. Elva misstänkta upploppsmakare greps och anhölls under natten.

Reinfeldt: Plats för fler invandrare i Norden
Efter de senaste veckornas turbulens, där bland annat regeringen kollektivt börjat kalla SD och nästan en miljon svenskar för “fascister”, uttalar sig plötsligt den avgående M-ledaren och före detta statsministern Fredrik Reinfeldt.

Jag ser ingenting som påminner om lögner?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Ökat Med, sas av vem och när?
Än sålänge hävdar etc att sd sagt det vid presskonferensen i samband med budgetfällningen.

Men är det så?

Eller var det så att det sas att invandringen ökade TILL ca 116000.

Jag försökte förmå dig att förstå skillnaden långt tidigare,, men det gick inte fram.

Att invandringen ökat till och förra året uppgick till ca 116000 är dock helt korrekt.

Det går även att uttrycka följande, att "antalet invandrare till Sverige har ökat till 116000 förra året". Som ett absolut tal utan relation till året innan eller antal utvandrare.

Jag förstår mycket väl skillnaden, den kan du förklara för nån annan.
Och eftersom du hävdar att ETC har missuppfattat SD så får du gärna visa mig källa på det. Jag kommer inte säga emot.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Jag skulle säga att den som påstår att avpixlat är en lögnaktig sida är mycket obehaglig, det luktar nordkoreansk hjärntvätt om sådant stolleri.

avpixlat anses extrem för att den skriver uteslutande om sådant som normal media utelämnar. Både avpixlat och SD är symptom på samma sjukdom, som i sig är orsakad av decennier av förfegning och socialdemokratisk skolning.

Och där gick din trovärdigh käpprätt åt hel......

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Jag förstår mycket väl skillnaden, den kan du förklara för nån annan.
Och eftersom du hävdar att ETC har missuppfattat SD så får du gärna visa mig källa på det. Jag kommer inte säga emot.

Det hör väl snarare till god sed att uppgiftslämnaren står för det. Just nu sprider du bara obekräftade uppgifter.

Som av en händelse saknas det aktuella på svts hemsida.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Det hör väl snarare till god sed att uppgiftslämnaren står för det. Just nu sprider du bara obekräftade uppgifter.

Som av en händelse saknas det aktuella på svts hemsida.

Absolut gör det det. Jag tar tillbaka det påståendet och lämnar det utanför diskussionen då jag inte kan hitta ett videoinspelat uttalande från SDs ledning.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Absolut gör det det. Jag tar tillbaka det påståendet och lämnar det utanför diskussionen då jag inte kan hitta ett videoinspelat uttalande från SDs ledning.

Här har du presskonferensen som omnämndes (efter en studs googlande till döda länkar) jag har sett 45min in i det och kan inte identifiera det etc hävdar. Du för gärna göra ett försök

Budgetpresentation Sverigedemokraterna: http://youtu.be/qGOMN9OznZw

Det framkommer att Sd avser fälla varje budget som innebär en ökning (notera. Ökning) i invandringen mot dagens nivåer.
Det sägs inget om att kasta ut invandrare, något som gärna appliceras från motståndsre.

Vad är det som är så förfärligt med en reglering i mängd?

Notera att flykting inte behöver betyda immigrant.
Så den diskussionen blir lite av en fabel

Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Måste bara få saxa in en av flera kommentarer ur en intressant diskussion mellan två bloggläsare på Stellan Egelands eminenta blogg "Vardagsmighty":

Om du har jobbat hårt hela ditt liv medan din granne aldrig gjort ett vettigt handtag under hela sitt liv, anser du då att din granne har "förtjänat" samma levnadsstandard som du? - Om svaret är ja så är all fortsatt ordväxling oss emellan helt onödig eftersom din uppfattning om rättvisa och ansvar är absurd.

Du menar alltså att vi ska utarma det välfärdssystem och det samhälle vi har tills den svenska levnadsstandarden är lika dålig som den levnadsstandard som råder i dom länder varifrån invandrarna kommer?
Du anser det dessutom vara rättvist att svenska arbetare ska försörja utländska medborgare. Den statistik du pratar om är inte relevant i sakfrågan.

Var finns incitamenten för att arbeta överhuvudtaget när alla redan på förhand vet att vi ändå inte kommer att avancera som individer eller som nation, vilket blir följden om man ska implementera din groteskt äckliga uppfattning om vad rättvisa innebär?
Varför ska jag jobba alls, om anledningen är att stärka andra länder och deras medborgare istället för att stärka Sverige och de svenska medborgarna?

Hur kan det vara Sveriges ansvar att folk dör i ranka båtar på Medelhavet?
Är kriget i Afghanistan Sveriges ansvar? Förtrycket i Kina? Fattigdomen i USA? Självmordstalen i Japan? Tbc epedemier i Ryssland? Korruptionen i länderna på Balkan?
Hur definierar du vad som är Sveriges ansvar?

Slutligen.
Vi tar redan emot långt fler än vad som går, det finns ingen logik i att söndra ett samhälle bara för att det ska bli lika dåligt som något annat och därmed uppnå det du kallar jämlikhet. Lika lite som att det vore logiskt att hugga av sin egen arm som en solidaritetshandling riktad till någon som blivit av med sin arm i en olycka eller fötts utan arm.

Jag kan konstatera att den enda som lever på andras bekostnad är du, förutsatt att du lever som du lär...
Du förefaller vara helt avskärmad från logik och rationellt tänkande som så många andra som när dina åsikter.

https://www.blogger.com/comment.g?blogID=2930013984488901401&postID=3605001427780934074

Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Den som påstår att invandrare inte är överrepresenterade i brottslighet förtjänar inte att bemötas i övrigt heller. Eller den som påstår att invandrare inte begår fler brott än svenskar - och styrker detta med "att de flesta invandrare begår inte brott". :lol

Jag kanske orkar leta fram de rätta siffrorna från relevanta myndigheter i kommande vecka.

Det är naturligtvis efterblivet att kollektivt skuldbelägga ALLA invandrare för att ett litet fåtal av dem begår brott. Ja, du har rätt i att vissa invandrargrupper är överpresenterade i brottstatistiken, men är de det även om man justerar för socioekonomiska faktorer? Lågutbildade och lågavlönade är såvitt jag vet överrepresenterade i brottstatistiken, oavsett ursprung.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det är naturligtvis efterblivet att kollektivt skuldbelägga ALLA invandrare för att ett litet fåtal av dem begår brott. Ja, du har rätt i att vissa invandrargrupper är överpresenterade i brottstatistiken, men är de det även om man justerar för socioekonomiska faktorer? Lågutbildade och lågavlönade är såvitt jag vet överrepresenterade i brottstatistiken, oavsett ursprung.
Förutom det faktum att invandrare är överrepresenterade inom gruppen lågavlönade och lågutbildade, så är de överrepresenterade inom brottsligheten även inom den gruppen.
Eller var.
BRÅ fick inte fortsätta att föra den statistiken eftersom den "gav fel bild".

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07

"Denna allmänna överrepresentation gäller oavsett socioekonomisk status, det vill säga att överrepresentationen består praktiskt taget oförändrad när man jämför exempelvis förvärvsarbete och yrkesgruppstillhörighet i Sverige, samma sak gäller efter kontroll av kön, ålder och bostadsort.

Det är till och med så att den största överrepresentationen finns bland förvärvsarbetande invandrare med tjänstemannayrken (126 procent kontra cirka 90 procent för invandrade personer med arbetaryrken eller icke förvärvsarbetande)."

http://www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet/

Obs är 10 år gammal, men av någon anledning har inte BRÅ kommit med någon ny undersökning.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Det låter synnerligen efterblivet med kollektiv bestraffning, lite som när alla SD-väljare förväntas försvara utvalda idioter nästan.

Ja, det går att härleda till s.k. socioekonomiska faktorer till stor del.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S