Din stora fråga passar jag på, jag delar inte vissa Sverigedemokraters förmåga att alltid se skillnaden, å andra sidan besitter jag inte heller vänsterns spelade arrogans att de aldrig ser skillnaden heller.
Sedan tror jag inte att det här är en stor fråga för SD, vad jag sett så är det media som fortsätter komma tillbaka till den, eftersom de tycker sig ha hittat en endaste liten detalj som SD inte kan belägga, och därför blir den förstås bekväm för svensk media att ifrågasätta.
Vad är din åsikt, finns det svensk kultur, och är den i så fall värd att bevara?
Jag tycker absolut att det finns svensk kultur och den är värd att bevaras. Dock anser jag inte att den är statisk (inte någon annan kultur heller). Tiderna förändras och nationer och kultur med den.
Tidigare var det ju folkmusik, träskodans, parkdans och liknande. Det ser vi inte idag för att samhället har förändrats. Inte för att en annan kultur äter upp den svenska utan helt enkelt bara för att samhället förändras.
Det är inget hot utifrån som tvingar Sverige att förändras menar jag, det är bara en del av livet. Förändring.
Visst går man till tex Skansen och spanar och på midsommar så hoppar vi vuxna runt som "små grodor". Men gör vi inte det för barnens skull eller av ren nostalgi eller vissa (med handen på hjärtat) för att vi har druckit?
Det är väl ingen som tar detta på största allvar?
Men det är en del av den svenska kulturen som hänger kvar, andra delar har försvunnit helt enkelt för att folket (svenska folket) inte saknar det. Rövkrok tex.
Det är bara samhället som förändras. Och samhället är du och jag, det är vi som genom våra handlingar bidrar till vad som finns kvar och vad som försvinner.