Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja strunta i det där nu, såg att Gudmundson går fullt in i SD nu.

"Det förnekas ibland*att det finns en åsiktskorridor i Sverige, och att alla viktiga frågor kan debatteras fritt, även inom känsliga områden som integration och invandring. Även om detta vore sant, så verkar inte behovet av debatt och kritisk granskning vara uppfyllt på långa vägar.

Nationalekonomen Tino Sanandaji har under ett par år intresserat sig för migrationen och dess ekonomi, primärt på sin*blogg*men också som*krönikör i Realtid.se. Nu har han bestämt sig för att skriva en bok med arbetsnamnet ”Moral Superpower: A book on immigration”, och har för detta sökt finansiering via ettcrowdfundingprojekt på Kickstarter. Sanandaji säger att han behöver 400.000 kronor. Och efter bara tre dygn har han fått in mer än 300.000*kronor. Det är den snabbaste insamlingen för en svensk debattbok som åtminstone jag har hört talas om.

Tydligen är många väldigt angelägna om att få en saklig beskrivning av migrationens ekonomiska följder. Det är ett underbetyg för debatten, och ett tecken på att den där åsiktskorridoren nog existerar trots allt."

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Var det någon här som gav till boken?

Jag vet inte vad det är man skall ha den till riktigt, hur skiljer den sig från tex "Invandring och mörkläggning" tro?

Vi vet att det är dyrt och PK, liksom.

Nåväl man får väl köpa den för att stödja.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Ja strunta i det där nu, såg att Gudmundson går fullt in i SD nu.

"Det förnekas ibland*att det finns en åsiktskorridor i Sverige, och att alla viktiga frågor kan debatteras fritt, även inom känsliga områden som integration och invandring. Även om detta vore sant, så verkar inte behovet av debatt och kritisk granskning vara uppfyllt på långa vägar.

Nationalekonomen Tino Sanandaji har under ett par år intresserat sig för migrationen och dess ekonomi, primärt på sin*blogg*men också som*krönikör i Realtid.se. Nu har han bestämt sig för att skriva en bok med arbetsnamnet ”Moral Superpower: A book on immigration”, och har för detta sökt finansiering via ettcrowdfundingprojekt på Kickstarter. Sanandaji säger att han behöver 400.000 kronor. Och efter bara tre dygn har han fått in mer än 300.000*kronor. Det är den snabbaste insamlingen för en svensk debattbok som åtminstone jag har hört talas om.

Tydligen är många väldigt angelägna om att få en saklig beskrivning av migrationens ekonomiska följder. Det är ett underbetyg för debatten, och ett tecken på att den där åsiktskorridoren nog existerar trots allt."

Trevligt med en öppen diskussion i svensk media för en gångs skull. Bollen är satt i rullning. Tack SD :)

https://www.youtube.com/watch?v=eFMXkGT8AXg#t=900

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20074809.ab
Undertiden i Skyffladyngemåla.

Fyfan vad miserabelt.
Som jag påpekat innan:
Jag förstår om polisen är illa sedd i rosengård, eftersom det är de som verkställer utvisningar och griper brottslingar/kompisar.
Det är då förklarligt (men inte förlåtligt) att motarbeta dem.
Men om man gör kopplingen att man skall hämnas genom att ge sig på räddningstjänst, ambulanspersonal, brevbärare och bussförare, så är man per definition en apajävel.

Smagatusk

Guest
Var det någon här som gav till boken?

Jag vet inte vad det är man skall ha den till riktigt, hur skiljer den sig från tex "Invandring och mörkläggning" tro?

Vi vet att det är dyrt och PK, liksom.

Nåväl man får väl köpa den för att stödja.

"Invandring och mörkläggning" är skriven av socionomer och journalister.
Sanandaji är ekonom och fördjupar väl sig i den angreppspunkten. Han är dessutom iranier så vänstern får problem med rasistkortet.

Sen har jag för mig att jag läst att han inte stödjer SD, hittar dock inte den källan nu. Men det vore ju synnerligen intressant om så var fallet för då blir det ju svårt att hävda att allt är påhittade siffror från "den SverigeDemokratiska svansen".

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Hitta de här på flashback.
Summering:
Okänd brandorsak i kök, där brand uppstår kort efter det att bönestund startat.
Brand spider sig från kök och får fäste i heltäckande mattor, sönderslagna rutor medför blåslampa-effekt.
Allt snack om män med flaskor etc är en efterhands-konstruktion för att inte äventyra sina försäkringar, det är uppenbart att det har slarvats, men genom att gå ut med en annan version hoppas man att få brandorsaken fastställd som ett attentat.
Finns vissa liknelser med dödsbranden i Rinkeby, där sen haverikommissionen fastställde att det var en halogenlampa som var orsaken, den har egen tråd här på fb. Attentatet i E-tuna är en bluff

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag formulerar om frågan.
Du är med i Vem Vill Bli Miljonär. Frågan är fortfarande densamma, "Vem tände på?". Du har nu chansen att vinna 1 miljon kronor om du gissar rätt. Du gissar alltså enl sannolikhetsprincipen.

A. Kurder
B. Muslimer (för att kunna köpa en ny moské)
C. Ateister
D. Högerextrema

Som i alla andra frågor tänker du "mest sannolikt".
1 miljon kronor.

Handen på hjärtat nu,skulle du svara samma som du angav ovan?
Satsar du på väderkvarnar?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Hörde på nyheterna på P3 att polisen förnekade att det fanns något som talade för att det skulle vara frågan om en attack, följt av Stefan Löfvens duktiga fördömande av denna obefintliga attack :rofl

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6055460

[h=1]Polisen tar tillbaka uppgift om attack mot moskén[/h] Publicerat kl 18:05

lyssna på Polisen tar tillbaka uppgift om attack mot moskén [h=2] "Har inte fått tag i vittnet än" [/h] (0:56 min)

3459281_2048_1151.jpg

Foto: TT

Just nu finns ingenting konkret som tyder på att moskébranden i Eskilstuna är anlagd. Polisen tar tillbaka uppgifterna om att någon skulle ha kastat in ett föremål som startat branden.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6055460

[h=1]Polisen tar tillbaka uppgift om attack mot moskén[/h] Publicerat kl 18:05

lyssna på Polisen tar tillbaka uppgift om attack mot moskén [h=2] "Har inte fått tag i vittnet än" [/h] (0:56 min)

3459281_2048_1151.jpg

Foto: TT

Just nu finns ingenting konkret som tyder på att moskébranden i Eskilstuna är anlagd. Polisen tar tillbaka uppgifterna om att någon skulle ha kastat in ett föremål som startat branden.

:fyllisar

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
:rofl

Att PK-media går på det här gång på gång.:lol

Sådan är propagandan, så snart den fastnat tror folk blint. Påminner om några hundra andra fall, tänker närmst på rasist-attacken på bron i Malmö, såg de inte att den stank redan från början?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj

Sådan är propagandan, så snart den fastnat tror folk blint. Påminner om några hundra andra fall, tänker närmst på rasist-attacken på bron i Malmö, såg de inte att den stank redan från början?

Erik.jpg

:hihi

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Du tror det spelar roll om det stämmer?

Löpet är redan satt och det är vad som kommer att sätta sig på minnet, det vet dom mycket väl.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE