Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Tycker nog att mitt resonemang är ganska vettigt, trotts att du försöker få det att framstå som annat.
Du kan inte förneka att SD har en mycket bråkigare historia än alla andra partier tillsammans.
För om du inte insett det så behöver vi inte diskutera mera.

SD har ett jobbigt förflutet men det var 30 år sedan och med helt andra medlemmar, partiföreträdare och väljare. Det enda som finns kvar är namnet.
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
SD har ett jobbigt förflutet men det var 30 år sedan och med helt andra medlemmar, partiföreträdare och väljare. Det enda som finns kvar är namnet.

Helt andra medlemmar kan mycket väl stämma men åsikterna verkar ju finnas kvar?

Vilket annat parti har behov att klargöra för sina medlemmar att de inte får dyka upp i uniform till sina möten?
Vilket annat parti känner sig tvunget att införa noll-tolerans mot rasism?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Helt andra medlemmar kan mycket väl stämma men åsikterna verkar ju finnas kvar?

Vilket annat parti har behov att klargöra för sina medlemmar att de inte får dyka upp i uniform till sina möten?
Vilket annat parti känner sig tvunget att införa noll-tolerans mot rasism?

Helt irrelevanta frågor.

Varför skyr du sakfrågor med sådan kraft?
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Kan ni inte försöka att diskutera de frågor som SD driver? Mao, för tillfället, skit i partiet och dess hemligheter och koncentrera er enbart på det som de vill förändra.

Kan ni lyckas med det?
Just nu snackar ni enbart om partiet i fråga, inte vad de vill/står för.

Måste vi snacka hemligheter om partier så vill jag prata om V, vår kära Ohly som grät av sorg när Berlinmuren föll.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Företrädarna för ett parti är ju sas partiet, lr? :va
Om fångarna på kumla skrev världens bästa partiprogram skulle jag ändå inte rösta på dem.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kan ni inte försöka att diskutera de frågor som SD driver? Mao, för tillfället, skit i partiet och dess hemligheter och koncentrera er enbart på det som de vill förändra.

Kan ni lyckas med det?
Just nu snackar ni enbart om partiet i fråga, inte vad de vill/står för.

Måste vi snacka hemligheter om partier så vill jag prata om V, vår kära Ohly som grät av sorg när Berlinmuren föll.

Ditt önskemål förefaller rimligt, men ändå orealistiskt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Företrädarna för ett parti är ju sas partiet, lr? :va
Om fångarna på kumla skrev världens bästa partiprogram skulle jag ändå inte rösta på dem.

Visst, i viss mån, så vad kan man då rösta på med Abdirisika och Mehmet i var sitt block?

Den ena vill ha månggifte och Sharia, den andra jämför IS med hur Finland försvarade sig mot Stalin.

Man kan tyvärr inte döma hunden efter håren, helt, men visst spelar det in.

Antar att du är KD eller FP, de enda partierna med någorlunda rent mjöl i påsen i sjuklövern. Kul för dig, snart är ni inte ens i Riksdagen :D
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Helt irrelevanta frågor.

Varför skyr du sakfrågor med sådan kraft?

Såg du öht vad det var jag svarade på? Om du ändå tycker det är helt irrelevant då vet jag ärligt talat inte hur jag ska diskutera med dig?

Jag har inget emot sak-frågor. Ställ vilken du vill.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag har en fråga, är det rimligt att vi skall putta in 50 miljarder extra till migrationsverket?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det tror jag att du måste tala om för mig?
Jag misstänker att det är för att bedriva Migrationsverkets verksamhet? Vad kan det annars vara till för?

Så du accepterar det utan att ifrågasätta det?

Intressant, har du ett blint förtroende för politiker?
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Så du accepterar det utan att ifrågasätta det?

Intressant, har du ett blint förtroende för politiker?

Javisst, om det här är sättet du vill diskutera på så ja. Jag tror på allt politikerna säger.
Snart kommer det även komma 10 000 tyska bögar över gränsen....
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Absolut, om det är det som krävs så är det rimligt.
Lika rimligt som att vi ska skjuta till extra om sjukhusen eller skolorna behöver.

Hur kan du tycka att det är rimligt att skjuta till ännu mer pengar (än de extrema summor som redan finns för detta ändamål), för folk som inte tillhör vårt samhälle, till förmån för sjukhuset och skolorna i landet? Uppenbarligen kan vi inte ge pengar till båda, så vi måste välja. Moderaterna väljer det första alternativet.

Tycker du verkligen att det är bättre att ta emot fler flyktingar, som ändå kommer få bo i källare och under värdelösa förhållanden, på stor bekostnad av vår välfärd? På bekostnad av vår levnadsstandard.
Om du tycker det, så tycker du väl även att det vore rimligt om du själv tar hand om, och helt på egen hand, försörjer åtminstone en (1) flykting själv, som du huserar i din egna lya?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Såg du öht vad det var jag svarade på? Om du ändå tycker det är helt irrelevant då vet jag ärligt talat inte hur jag ska diskutera med dig?

Jag har inget emot sak-frågor. Ställ vilken du vill.
Bra. Då kan vi hålla isär sak och person samt hund och hår i denna tråd.

Varför skall Sverige ta emot flerfaldigt fler invandrare än alla jämförbara länder i strid med ungefär halva befolkningens vilja?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag har en fråga, är det rimligt att vi skall putta in 50 miljarder extra till migrationsverket?
Det är klart det inte är, och även om det vore det så är det hårresande att endast ett (1) parti tänker ifrågasätta det.

Ingen lurar i mig att verkligen ingen gammelmoderat eller betong-sosse i riksdagen eller på regional nivå tycker det är en felorioritering. Vi vet alla att de åsikterna inte är direkt utrotningshotade, ändå vågar ingen tala. Det i sig är ett extremt starkt demokrati-skäl att rösta på SD, till och med om man ogillar deras politik.

Igen då, läs 1984. Allt står där, Sanningministeriet, Hatveckan, allt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hur kan du tycka att det är rimligt att skjuta till ännu mer pengar (än de extrema summor som redan finns för detta ändamål), för folk som inte tillhör vårt samhälle, till förmån för sjukhuset och skolorna i landet? Uppenbarligen kan vi inte ge pengar till båda, så vi måste välja. Moderaterna väljer det första alternativet.

Tycker du verkligen att det är bättre att ta emot fler flyktingar, som ändå kommer få bo i källare och under värdelösa förhållanden, på stor bekostnad av vår välfärd? På bekostnad av vår levnadsstandard.
Om du tycker det, så tycker du väl även att det vore rimligt om du själv tar hand om, och helt på egen hand, försörjer åtminstone en (1) flykting själv, som du huserar i din egna lya?
Värdelösa förhållanden? Öh? Asylslott någon? :va
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top