Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Men orka. Det jag inser är att det spelar ingen roll vilka fakta, siffror, exempel man kommer med.
Det kommer alltid vara "bögarnas fel".
Nog så....

Ja, gå tillbaks till twitterhatet och få lite ryggdunkar istället. Ha en trevlig dag!
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Du har träffat en och dömer alla? Tror inte ens den mest inbitne nazist eller FI:are generaliserar så grovt.

Träffat en läst om flera.
Sen så sympatiserar jag inte ett dugg med dom rent politiskt pga av deras bakgrund med nazist och rasitiska inslag. Det är skäl nog för att fördömma hela partiet. Sånt folk vill jag inte beblanda mej med.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag tycker de har flera duktiga företrädare, för att nämna några fler som du kan bjuda på kräftskiva:

Björn Söder
Rickard Jomshof
David Lång
Ted Ekroth :gnissla

Björn Söder vet jag om och hör talas om innan hans politiska karriär.
Rickard och David vet jag inget om så jag kan inte uttala mej.
Ted Ekeroth vet jag inget om men troligtvis samma skrot och korn som brorsan, morsan. Kan äpplet falla så lång ifrån trädet?

Jämför nu alla dessa namn som nämnts med Sossarnas parti topp. Moderaterna, KD mfl.
Inget parti har samma problem.
Jo visst det fuskas med köpa Toblerone, tv licens mm. Men inget som att spöa folk och sympatisera med udda sällskap.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Träffat en läst om flera.
Sen så sympatiserar jag inte ett dugg med dom rent politiskt pga av deras bakgrund med nazist och rasitiska inslag. Det är skäl nog för att fördömma hela partiet. Sånt folk vill jag inte beblanda mej med.

Jag sympatiserar inte med Socialdemokraterna pga deras historia av rasbiologi. Vill inte beblanda mig med sånt folk. Det är skäl nog att fördöma hela partiet och de som röstar på dem. Har även läst om dem på MUF:s sajt och träffat en sosse live som var otrevlig.

Du ser nog själv hur löjligt ditt resonemang är.
 

Smagatusk

Guest
Jag tycker nog att Soran diskuterade på en väldigt vuxen nivå med dessa tre herrar. De själva diskuterade med ord som Hora, Blatte Lover, Svenskfientlig....och ett järnrör.
Sååå.....vilken nivå vill de själva diskutera på?

Ja, fy vilket vidrigt ordval! Inte ens nära det rumsrena "främlingsfientlig" som ditt gäng klistrar på oss dagligen.

Tänk om... jimmie får reda på att hans väljare är... invandrare? :D

1. Du är totalt ointresserad av Sd´s politik, så jag undrar varför du skriver ett inlägg i tråden? Eller du kände dig bara lite lustig? :)

2. FYI, Jimmie vet det redan.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja, fy vilket vidrigt ordval! Inte ens nära det rumsrena "främlingsfientlig" som ditt gäng klistrar på oss dagligen.



1. Du är totalt ointresserad av Sd´s politik, så jag undrar varför du skriver ett inlägg i tråden? Eller du kände dig bara lite lustig? :)

2. FYI, Jimmie vet det redan.

Gillar inte din ton. Alls. Gillar heller inte att du antar saker om mig som inte stämmer.
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Men... Är det inte du som antar att alla som röstar på SD är emot invandrare?

Hycklare.
Nej nu antar du saker igen.

Antagare.

When u assume u make an ass out of u and me.

Du får gärna ge mig ett citat där jag säger nåt liknande. Jag uttryckte snarare förvåning över att så många med invandrarbakgrund röstar på sd.
Fast egentligen är det rätt logiskt, de flesta andra nationaliteter är mycket mer intoleranta än svenskar..
Vi är duktiga på att böja oss baklänges för andra tills huvudet sitter fast i arslet.
Vilket är en rätt bra mänsklig egenskap, inom rimliga gränser. Att förstå vad andra säger är en rätt bra förutsättning för diskussioner också, annars blir det mest ett tragiskt ordfäktande som ingen har nytta av.
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Är det även fel att anta att du tror att JÅ inte visste om att SD har invandrare(dessutom många) i partiet och bland väljarna och att du tror att han skulle ha något emot det?

Jag antar att han är jätteglad för allt stöd han kan få. Jag antar även att du stöttar honom helhjärtat eftersom du inte bara går i försvarsställning utan dyker rakt på attackmode.
Själv ser jag inte nåt dugligt politiskt alternativ just nu som har nåt folkligt stöd.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Jag antar att han är jätteglad för allt stöd han kan få. Jag antar även att du stöttar honom helhjärtat eftersom du inte bara går i försvarsställning utan dyker rakt på attackmode.
Själv ser jag inte nåt dugligt politiskt alternativ just nu som har nåt folkligt stöd.

Att förklara saker är att gå i försvarsställning och attack-mode? Jag stöttar absolut inte JÅ helhjärtat men det är det enda alternativet för att förhindra mer förfall av Sverige. Egentligen vill jag rösta Liberala Partiet men jag antar att den rösten är bortkastad.

Det är ju beklämmande att folk(och även du som verkar vara intelligent i övrigt) tror vissa saker som är så långt ifrån sanningen. Jag antar att man litar för mycket på vad ni hör och läser i media/Fb osv.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Att förklara saker är att gå i försvarsställning och attack-mode? Jag stöttar absolut inte JÅ helhjärtat men det är det enda alternativet för att förhindra mer förfall av Sverige. Egentligen vill jag rösta Liberala Partiet men jag antar att den rösten är bortkastad.

Det är ju beklämmande att folk(och även du som verkar vara intelligent i övrigt) tror vissa saker som är så långt ifrån sanningen. Jag antar att man litar för mycket på vad ni hör och läser i media/Fb osv.
Egentligen är den här diskussionen bortkastad och det här lilla valet är enbart spel för gallerierna, det vet både du och jag innerst inne.. så jag förstår inte riktigt agitationen.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
SDs representanter är en hög klantar. Ett tag rasade det inte rapporter om brott som SD-politiker var skyldiga till och folk fick lämna sina förtroendeposter. För undvika att dålig publicitet och sätter dom in en valberedning som ska syna alla SD-politiker i sömmarna innan de tillsätts. Problemet är att valberedningens ordförande, Michael Rosenberg, själv är dömd för brott, har suttit inne i två för bedrägeri och ljugit för partiet om det.
Och dessa ska vi ge ansvaret att styra vårt land?

Välkommen till SD-cirkusen, manegen är krattad.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
SDs representanter är en hög klantar. Ett tag rasade det inte rapporter om brott som SD-politiker var skyldiga till och folk fick lämna sina förtroendeposter. För undvika att dålig publicitet och sätter dom in en valberedning som ska syna alla SD-politiker i sömmarna innan de tillsätts. Problemet är att valberedningens ordförande, Michael Rosenberg, själv är dömd för brott, har suttit inne i två för bedrägeri och ljugit för partiet om det.
Och dessa ska vi ge ansvaret att styra vårt land?

Välkommen till SD-cirkusen, manegen är krattad.

Stora ord för att komma från någon som i flera år hyllade Mao.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag sympatiserar inte med Socialdemokraterna pga deras historia av rasbiologi. Vill inte beblanda mig med sånt folk. Det är skäl nog att fördöma hela partiet och de som röstar på dem. Har även läst om dem på MUF:s sajt och träffat en sosse live som var otrevlig.

Du ser nog själv hur löjligt ditt resonemang är.

Tycker nog att mitt resonemang är ganska vettigt, trotts att du försöker få det att framstå som annat.
Du kan inte förneka att SD har en mycket bråkigare historia än alla andra partier tillsammans.
För om du inte insett det så behöver vi inte diskutera mera.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tycker nog att mitt resonemang är ganska vettigt, trotts att du försöker få det att framstå som annat.
Du kan inte förneka att SD har en mycket bråkigare historia än alla andra partier tillsammans.
För om du inte insett det så behöver vi inte diskutera mera.

Menar du att VPK som försökte ge bort Sverige till CCCP är bättre än några fyllskallar i Gamla Stan 1988?
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Det är ju jättebra att de utesluter medlemmar som beter sig illa men är det inte lite märkligt att det finns så många inom ett och samma parti? Vad är den gemensamma nämnaren som gör att dessa människor dras just till SD?
Är det att SD vill ta hand om våra pensionärer?
Är det att SD vill höja a-kassan?
Är det att SD vill ha det som det var förr, med rövkrok på gymnastik-lektionerna?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/nathetsare-stryks-fran-valsedlarna/
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top